تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ارتباط لذت زناشویی و اندازه آلت تناسلی

زمانی که صحبت از لذت زناشویی باشد، اندازه و شکل آلت تناسلی مردان باعث نگرانی بسیاری از افراد خواهد بود. با این حال، یک اندازه ی واحد برای همه مناسب نیست و عوامل مهم دیگری (غیر از اندازه ی آلت تناسلی) برای تفاهم در زندگی زناشویی وجود دارد.

کد خبر: ۱۳۴۲۵۳
۱۵:۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

ارتباط لذت زناشویی و اندازه آلت تناسلی

دیدارنیوز: زمانی که صحبت از لذت زناشویی باشد، اندازه و شکل آلت تناسلی مردان باعث نگرانی بسیاری از افراد خواهد بود. با این حال، یک اندازه ی واحد برای همه مناسب نیست و عوامل مهم دیگری (غیر از اندازه ی آلت تناسلی) برای تفاهم در زندگی زناشویی وجود دارد.

برای بسیاری از شرکای جنسی، تفاهم جنسی (درک متقابل درباره ی نیازهای جنسی یکدیگر) یک عامل مهم و حیاتی است. اگر چه مطالعات نشان می دهند که اندازه ی آلت تناسلی مهم ترین عامل برای رضایت جنسی نمی باشد.

 در یک زوج، فردی با واژن تنگ ممکن است شریک جنسی با آلت تناسلی بزرگ را ترجیح ندهد. افراد باید در مورد نیازهای جنسی خود و چگونگی برآورده کردن این نیازها بدون توجه به اندازه یا شکل آلت تناسلی شریک زندگی خود بی پرده با یکدیگر صحبت کنند.

در این مقاله به اندازه ی آلت تناسلی مردان و هم خوانی اندام های تناسلی می پردازیم. همچنین نکاتی در مورد چگونگی بهبود تفاهم در زندگی زناشویی، ارائه خواهیم داد.

آیا چیزی به نام آلت تناسلی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ وجود دارد؟

اندازه و سایز به نظر شریک جنسی شما بستگی دارد. ترجیح افراد برای اندازه ی آلت تناسلی با توجه به نیازهای جنسی، نوع رابطه ی جنسی، هنجارهای فرهنگی و عوامل متعدد دیگر متفاوت است.

تحقیقات نشان می دهد که سایز برای اکثر افراد، مهم ترین عامل زناشویی نیست. در سال 2016، یک نظرسنجی از ۵۲۰۳۱ مرد و زن نشان داد که ۸۴ درصد از زنان از اندازه ی آلت تناسلی همسر خود راضی بودند. تنها ۱۴ درصد می خواستند که آلت تناسلی همسرشان بزرگ تر و ۲ درصد از آن ها دوست داشتند که آلت تناسلی همسرشان کوچک تر باشد. در صورتیکه از اندازه آلت تناسلی خود و یا همسرتان رضایت کافی ندارید در سایت دکتر ناطق متخصص اورولوژی، 12 راه برای بزرگ کردن آلت تناسلی همراه با میزان موفقیت آنها، بیان شده است.

چرا اندازه ی آلت تناسلی مهم است؟

گاهی ممکن است اندازه ی آلت تناسلی بر عوامل خاصی تأثیر بگذارد، از جمله:

1_ راحتی در رابطه ی جنسی

اگر آلت تناسلی مرد برای شریک او خیلی بزرگ باشد، ممکن است شریک جنسی او دخول دردناکی را (مخصوصاً بدون لوبریکانت کافی) تجربه کند.

2_افزایش لذت جنسی

طول و قطر آلت تناسلی فرد ممکن است بر توانایی او در تحریک کردن شریک خود تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، فردی با آلت تناسلی کوتاه و قطور می تواند باعث تحریک قابل توجهی در نواحی داخل مقعد یا واژن پارتنرش شود، اما قادر به رسیدن به نواحی عمیق تر نباشد.

3_ اضطراب و ادراک جنسی

اندازه ی واقعی آلت تناسلی تنها عاملی نیست که اهمیت دارد؛ درک هر یک از طرفین از بزرگ یا کوچک بودن اندام تناسلی می تواند بر لذت بردن آن ها از رابطه ی جنسی تأثیر بگذارد. برای مثال، ممکن است یک فرد حتی اگر اندازه ی آلت تناسلی او متوسط باشد، در مورد این که آلت تناسلی اش کوچک فرض شود احساس اضطراب کند.

افزایش لذت جنسی برای زنان و ارتباط آن با سایز آلت تناسلی

باید این حقیقت را در نظر داشت که میزان قطر الت تناسلی مردان در میزان لذت زنان از رابطه ی جنسی میتواند نقش موثری داشته باشد اما میزان طول آن امری کاملا سلیقه ای می باشد. دستگاه تناسلی زن مانند آلت تناسلی مردانه از نظر اندازه و شکل متفاوت است. به همین دلیل، زنان نیز ممکن است نگران چیزی باشند که دیگران آن را طبیعی می دانند.

هر چند که اندازه گیری تفاوت بین واژن ها دشوارتر است؛ زیرا واژن یک عضله ی داخلی می باشد که با توجه به موقعیت فرد در سیکل قاعدگی خود، بارداری و سایر عوامل تغییر شکل می دهد.

برخی از افراد واژن تنگ تری نسبت به دیگران دارند. واژن فرد نیز ممکن است طول کمی داشته و دهانه ی رحم به ورودی آن نزدیک ‌تر باشد. در این نوع، دخول کمتری به عمق واژن را می توان تجربه کرد. این مدل واژن ممکن است برای افرادی که آلت تناسلی (مردانه) کوتاهی دارند به خوبی کار کند؛ اما برای افرادی که طول آلت تناسلی شریک جنسیشان بیشتر است، دخول کامل می تواند دشوار یا دردناک باشد.

آیا اندازه ی واژن دچار تغییر میشود؟

این  که واژن با افزایش سن یا رابطه ی جنسی مکرر گشاد می شود، یک افسانه ی بی اساس است. ماهیچه های ارتجاعی واژن قادر به کشش و بازگشت به شکل معمول خود هستند. با این حال، آسیب دیدگی عضلات لگن ممکن است احساسی که هنگام دخول دارید را تغییر دهد.

در برخی موارد، آسیبی که در اثر زایمان یا جراحی به عضلات کف لگن وارد می شود، این عضلات را ضعیف می کند. این امر ممکن است سبب رابطه ی جنسی دردناک و شل یا تنگ تر شدن واژن شود.

فیزیوتراپی و ورزش های کف لگن (مانند تمرینات کگل) باعث تقویت عضلات کف لگن و در نتیجه واژن شما می شود. با این حال، این تمرینات تأثیر زیادی بر رفع تفاوت مربوط به آناتومی افراد ندارد.

تفاوت در آناتومی انسان ها می تواند روی رابطه ی جنسی مقعدی نیز تأثیر بگذارد. مقعد (مانند واژن) یک عضله است. این عضله معمولاً قابلیت ارتجاعی زیادی ندارد. به همین دلیل، داشتن تجربه ی رابطه ی مقعدی از قبل، به شل شدن عضلات برای دخول کمک خواهد کرد. افرادی با جثه ی ریزتر ممکن است مقعدهای کوچک تری داشته باشند. در صورتی که شریک جنسی این افراد آلت تناسلی بزرگی داشته باشد، دخول برای آن ها سخت تر می شود.

با وجود این تفاوت و نا هم خوانی ها، اندازه ی آلت تناسلی به ندرت مهم ترین عامل در لذت جنسی محسوب می شود. هنگامی که هر دو فرد آزادانه با یکدیگر تعامل دارند و به نیازهای جنسی هم گوش می دهند، معمولاً می توانند بر هر گونه تفاوتی غلبه کنند.

نکاتی برای داشتن تفاهم بیشتر

راه های مختلفی برای کمک به شرکای جنسی وجود دارد که بتوانند تفاوت اندازه و شکل دستگاه تناسلی یکدیگر را بهتر مدیریت کنند. دو طرف باید بتوانند صادقانه و راحت با یکدیگر صحبت کنند. فردی که در مورد اندازه ی آلت تناسلی خود احساس اضطراب می کند، ممکن است بعد از صحبت کردن با پارتنر خود متوجه شود که سایز آلت تناسلی برای شریک جنسی او آن قدرها هم مهم نبوده و او از رابطه ی جنسی خود راضی است.

از طرف دیگر، آن ها ممکن است بفهمند که شریک زندگیشان راه های دیگری برای تحریک شدن (مانند رابطه ی جنسی دهانی یا ارگاسم از طریق کلیتوریس) را می‌پسندد.

چند نکته ی دیگر که در روابط جنسی خود باید امتحان کنید:

  • استفاده از لوبریکانت (روان کننده) بیشتر در صورت دشوار بودن دخول
  • صرف زمان بیشتر روی عشق بازی قبل از شروع رابطه ی جنسی
  • استفاده از بالش برای بالا بردن لگن پارتنر (اگر آلت تناسلی مرد کوچک یا باریک باشد، این کار به دخول عمیق تر ‌و تحریک بیشتر کمک می کند.)
  • امتحان کردن پوزیشن های مختلف در رابطه ی جنسی
  • امتحان کردن کارهای تحریک آمیز جدید
  • سکس دهانی در طول رابطه ی جنسی (ممکن است تحریک لذت بخش تری ایجاد کند)

خلاصه مطلب

برای اکثر مردم، اندازه ی آلت تناسلی (حتی با وجود یک نا هم خوانی جدی) مانعی برای داشتن رابطه ی جنسی لذت بخش نیست. افراد می توانند برای ایجاد رضایت جنسی با روش های مختلفی یکدیگر را تحریک کنند. با این وجود، افرادی که فکر می کنند اندام تناسلی آن ها خیلی کوچک یا خیلی بزرگ است، بهتر است با متخصص اورولوژی مشورت کنند.

پزشک می تواند راهکارهایی برای مدیریت مسائل مربوط به سلامت جنسی پیشنهاد کند. همچنین، در مواردی که اندازه یا شکل اندام تناسلی منجر به نارضایتی جنسی شده است، پزشک می تواند گزینه های درمانی زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

منبع:  https://www.medicalnewstoday.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی