تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کرملین: سخنان شولتس درباره روسیه خلاف واقع است/ پوتین به مراسم آبه نمی‌رود

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، اظهارنظر مطرح شده از سوی شولتس درباره "غیر قابل اعتماد" بودن تامین گاز از سوی روسیه، درست نیست.

کد خبر: ۱۳۴۲۴۸
۱۵:۰۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

کرملین سخنان شولتس درباره روسیه خلاف واقع است

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد: مسکو همواره به تعهداتش در قبال همگی شفاف و واضح عمل کرده و اظهارات مطرح شده از سوی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درباره مساله تامین گاز سوی روسیه درست نیست.

وی در جمع خبرنگاران گفت: این اظهارات که قطعا پایه و مبنایی در واقعیت ندارند، نادرست هستند. تاریخ و واقعیت نشان می‌دهد که ما به تعهداتمان همواره عمل کرده‌ایم. حتی در بدترین شرایط هم روسیه به تعهداتش عمل کرده است.

پسکوف ادامه داد: حقیقت این است که به دلیل یک سری محدودیت‌های قانونی از سوی اروپایی‌ها به ویژه آلمان تامین گاز از روسیه محدود شده و کاهش داشته است.

صدراعظم آلمان اخیرا با اشاره به تاثیرات کمبود گاز تحمیل شده از سوی روسیه که در ژوئن سال جاری میلادی انتقال گاز از خط لوله نورد استریم ۱ را تا ۶۰ درصد کاهش داد و در ژوئیه ظاهرا به خاطر مشکل تعمییرات فنی که پس از مدتی حل شد تامین گاز را به طور کامل متوقف کرد، گفت: هیچ تحریمی بر تامین گاز روسیه وجود ندارد و دلایل فنی برای کاهش تامین گاز تنها از سوی مسکو مطرح شده‌اند.

وی همچنین پیشنهاد روسیه برای راه‌اندازی خط لوله گازی نورد استریم ۲ برای انتقال مجدد و کامل گاز به آلمان رد کرد.

شولتس گفت: ظرفیت انتقال گاز خط لوله نورد استریم ۱ و خط لوله‌های اوکراین برای روسیه به منظور اجرای تعهداتش کافی هستند.

وی همچنین به تعمیر توربین زیمنس که برای عملکرد کامل خط لوله نورد استریم ۱ ضروری است، اشاره کرد و بیانیه‌های کرملین دال بر اینکه تامین گاز به دلایل فنی متوقف شده است، "غیرمتقاعدکننده" دانست.

نخست وزیر آلمان تصریح کرد: مسائل، قابل اعتمادتر از امروز نخواهند شد. اگر قراردادی محقق نشود، هیچکس نمی‌تواند روی چیزی حساب باز کند حتی اگر آن قرارداد تا قبل از آن پنج بار امضا شده باشد. برلین دیگر نمی‌تواند به روسیه تکیه کند.

شولتس در پایان گفت: از نظر فنی هرگز مشکلی در اجرای تعهدات روسیه در مورد تامین گاز وجود نداشته است.

از سوی دیگر سخنگوی کرملین همچنین گفت، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برنامه‌ای برای سفر به ژاپن به منظور شرکت در مراسم ترحیم شینزو آبه، نخست وزیر سابق این کشور ندارد.

این مراسم قرار است ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی برگزار شود. پسکوف افزود: پوتین برنامه‌ای برای این سفر ندارد. البته سطح حضور روسیه در این مراسم بعدا مشخص خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرملین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی