تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

احکام سوال‌برانگیز ماجرای جنجالی ووشو؛ خواهران منصوریان تبرئه شدند

پس از درگیری شدید در مسابقات کشوری ووشوی دختران، احکام کمیته انضباطی فدراسیون ووشو در حالی اعلام شد که در این میان خواهران منصوریان با وجود نقشی که در درگیری فیزیکی با پدر یکی از ورزشکاران داشتند، تبرئه شدند.

کد خبر: ۱۳۴۱۸۳
۱۷:۳۴ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

احکام سوال‌برانگیز ماجرای جنجالی ووشو؛ خواهران منصوریان تبرئه شدند

دیدارنیوز: کمیته انضباطی فدراسیون ووشو در حالی آرای مربوط به درگیری مسابقات کشوری دختران را اعلام کرد که حکم‌های صادره، با ابهامات و سوالاتی همراه است.

روز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ بود که مسابقات انتخابی تیم ملی ووشوی جوانان دختران، به میزبانی آکادمی ملی ووشو آغاز و در ادامه با حواشی بسیار زیادی همراه شد. مسابقاتی که به دلیل اعتراض برخی خانواده‌های ورزشکاران نسبت به داوری‌ها باعث درگیری و زد و خورد میان پدر یکی از ورزشکاران با مربیان تیم ملی دختران (خواهران منصوریان) شد.

با گذشت نزدیک به ۱۰ روز از این ماجرا، کمیته انضباطی فدراسیون ووشو امروز (یک‌شنبه) دوم مرداد ۱۴۰۱ آرای خود درباره این اتفاق را در حالی اعلام کرد که در احکام صادر شده، چند پرسش مطرح و برخی احکام نیز جای تامل دارد.

در آرای منتشر شده، تنها "احسان ده‌پهلوان" پدر ورزشکار معترض به همراه ۳ دخترش، کوثر علیزاده (حریف دختر احسان ده‌پهلوان) و صدیقه دریایی (مربی کوثر علیزاده) را به صورت نقدی و تعلیقی جریمه شده‌اند. این موضوع در حالی است که خبری از جریمه خواهران منصوریان به عنوان مربیان تیم ملی جوانان (یک طرف درگیری رخ داده) نیست.

در اینکه اقدام پدر ورزشکار معترض تخلف آشکار بوده شکی نیست، اما اینکه یک پای کتک کاری‌ها که شهربانو منصوریان و سهیلا منصوریان بودند و هیچ حکمی علیه آن‌ها صادر نشده، علامت سوال بزرگی است که بی‌پاسخ مانده است.

بر اساس گفت‌وگویی که با «احسان ده‌پهلوان» داشتیم، مشخص شد که موضوع حضور غیرقانونی این پدر در سالن وارم آپ ورزشکاران با وجود محکوم بودن بخاطر تخلف او، صرفا برای دفاع از فرزندش بوده است بر این اساس به نظر می‌رسد فدراسیون ووشو باید با عدالت بیشتری آرای خود را صادر می‌کرد چرا که برخورد فیزیکی و خشن ورزشکاران و مربیان شناخته شده این فدراسیون نیز قطعا نمی‌تواند رفتار قابل قبولی باشد.

پیش از این فدراسیون ووشو، بار‌ها حتی برای تخلفات سطح پایین‌تر از جمله انجام مصاحبه علیه این فدراسیون توسط خواهران منصوریان، آرای به مراتب سنگین‌تری را صادر می‌کرد، همین موضوع باعث طرح پرسش‌های فراوانی درباره چرایی عبور فدراسیون ووشو از تخلف آشکار خواهران منصوریان در ماجرای اخیر شده است. اکنون این پرسش مطرح است که آیا آیین نامه انضباطی فدراسیون تنها در موارد خاص و علیه برخی افراد آن هم در شرایطی خاص اعمال می‌شود؟

برای شفاف سازی درباره این احکام، با کوهیار سالار رئیس کمیته انضباطی فدراسیون ووشو تماس گرفتیم تا نظر و استدلال حقوقی‌اش در این‌باره را جویا شود که او حاضر به گفتگو در این‌باره نشد!

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی