تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

طالبانِ افغانستان کم بود، «طالبان تاجیکستان» هم آمد!

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، که مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و محدودیت‌های شدیدی را برای مردم و بانوان افغانستان ایجاد کرده و دنیا هم هنوز این گروه مسلح را به رسمیت نشناخته، خبر می‌رسد که «طالبان تاجیکستان» هم در مرز افغانستان متولد شده است!

کد خبر: ۱۳۴۱۳۷
۱۰:۲۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

ظهور «طالبان تاجیکستان» در مرز افغانستان!

دیدارنیوز: منابع طالبان از ظهور گروهی تحت عنوان «جنبش طالبان تاجیکستان» در منطقه مرزی افغانستان با تاجیکستان خبر دادند.

یکی از اعضای گروه طالبان که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار آناتولی گفت: جنگجویان تاجیک در داخل طالبان «جنبش طالبان تاجیکستان» را در استان بدخشان افغانستان در نزدیکی مرز با تاجیکستان تاسیس کرده‌اند.

گفته می‌شود این گروه از سوی مهدی ارسلان، معروف به محمد شریپوف، شهروند تاجیکستان تشکیل شده و وی درصدد آغاز مبارزه مسلحانه علیه دولت تاجیکستان است. وی در لیست تروریست‌های تحت تعقیب تاجیکستان قرار دارد.

مهدی ارسلان از جنگجویان گروه «جماعت انصارالله» بوده و روابط نزدیکی با القاعده و طالبان در افغانستان دارد.

برخی منابع محلی نیز ادعا می‌کنند که طالبان اداره امنیت ۵ شهرستان بدخشان را به این گروه که در حال حاضر متشکل از ۲۰۰ مرد تاجیکستانی است، واگذار و به آن‌ها سلاح و مهمات خواهد داد.

در ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که گروه مذکور نیرو‌های خود را در برج مراقبت و پایگاهی در نقطه صفر مرزی میان افغانستان و تاجیکستان مستقر کرده است.

این درحالیست که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در جمع خبرنگاران وجود چنین گروهی را انکار کرده است.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهند داد خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید باشد، از دولت تاجیکستان خواست تا با اداره طالبان وارد گفت‌وگوی رسمی شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی