تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کدام آنتی ویروس سازمانی کاربردی تر است؟

در این مقاله قصد داریم آنتی ویروس سازمانی را بررسی کرده و کاربردی‌ترین آن‌ها را نام ببریم. اما پیش از آن بهتر است کمی راجع به آنتی ویروس و نوع سازمانی آن یا همان تحت شبکه و کاربرد و نحوه عملکردشان بدانیم.

کد خبر: ۱۳۴۰۷۴
۱۲:۱۸ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

 

دیدارنیوز: در این مقاله قصد داریم آنتی ویروس سازمانی را بررسی کرده و کاربردی‌ترین آن‌ها را نام ببریم. اما پیش از آن بهتر است کمی راجع به آنتی ویروس و نوع سازمانی آن یا همان تحت شبکه و کاربرد و نحوه عملکردشان بدانیم.

در این مقاله قصد داریم آنتی ویروس سازمانی را بررسی کرده و کاربردی‌ترین آن‌ها را نام ببریم.

آنتی ویروس و لزوم استفاده از آن

به نرم افزار کامپیوتری که از تمامی داده‌های مهم کاربران در برابر خطراتی همچون بدافزارها و حملات هکرها محافظت می‌کند، آنتی ویروس گفته می‌شود. اینکه شما یک کاربر معمولی باشید و یا یک کاربر سازمانی فرق چندانی ندارد، چراکه پس از اتصال به اینترنت سیستم شما در برابر خطر ویروسی شدن قرار خواهد گرفت. به این ترتیب می‌توان گفت تمامی کاربران نت جهت حفظ امنیت شبکه به آنتی ویروس نیاز دارند .

انواع آنتی ویروس

به طور کلی آنتی ویروس‌ها به دو دسته، آنتی ویروس‌های خانگی و آنتی ویروس سازمانی یا تحت شبکه تقسیم می‌شوند. آنتی ویروس های خانگی همان طور که از نام آن مشخص است اغلب توسط کاربران خانگی مورد استفاده قرار میگیرند اما در آنتی ویروس سازمانی علاوه بر محافظت از سیستم در برابر تهدیدهای سایبری، تمام فعالیت های اینترنتی کارمندان یک سازمان تحت کنترل قرار میگیرند. در ادامه به تفاوت آنتی ویروس تحت شبکه و خانگی را با جزئیات بیشتر می پردازیم. 

آنتی ویروس سازمانی چیست؟

مقایسه آنتی ویروس خانگی و آنتی ویروس سازمانی

آنتی ویروس‌های خانگی که کاربران بسیاری هم دارند اصولاً بر روی هر سیستم یک کنسول از آن‌ها نصب می‌شود و تنظیمات مورد نظر به طور مستقل روی هر یک از این کنسول‌ها صورت می‌گیرد.‌ انتی ویروس‌های خانگی آپديت‌های جدید را به طور مستقل از شرکت سازنده و از طریق اینترنت دریافت می‌کنند. در صورتی که تنها agent آنتی ویروس سازمانی بر روی کامپیوتر و سیستم نصب میشود و کنسول مدیریتی اصلی آن روی سرور نصب می‌شود، به همین دلیل مدیر شبکه بدون هیچگونه دردسری می‌تواند کامپیوترهای درون شبکه را چک کند. در آنتی ویروس تحت شبکه سرور در مدت زمان‌های معین آپدیت‌های جدید را از اینترنت دریافت کرده و خود کلاینت‌ها را آپدیت می‌کند.

از آنتی ویروس‌های خانگی اصولا برای مصارف ساده خانگی استفاده می‌شود و قیمت کمتری نیز دارند و اینکه برخلاف آنتی ویروس سازمانی که دارای امکان کنترل مستمر هستند، آن‌ها این ویژگی را ندارند‌.

 آنتی ویروس سازمانی یا تحت شبکه چیست؟

هدف از طراحی آنتی ویروس های سازمانی محافظت از سامانه های تحت شبکه در برابر تهدیدات گوناگون است. از جمله مهم ترین این تهدیدها می توان به ویروس ها، کرم ها (malware)، تروجان ها و… اشاره کرد. از جمله وظایف مهم آنتی ویروس‌ سازمانی محافظت از دارایی‌های سازمانی در برابر انواع بد افزار‌های مختلف و شناسایی و حذف سریع آن‌ها و همچنین حذف هرگونه اثر بر جای مانده از آن‌ها است.

انواع آنتی ویروس تحت شبکه

به طور کلی تعداد بسیار زیادی آنتی ویروس سازمانی وجود دارد که اگر بخواهیم لیستی از آن‌ها تهیه کنیم بسیار طولانی خواهد شد؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم تنها به آنتی ویروس‌های کاربردی‌تر بپردازیم.

  • Bitdefender Gravity zone Elite
  • Avast Business Anti virus Pro plus
  • ESET Protect entry with ESET PROTECT cloud
  • Cisco secure Endpoint Essentials
  • Crowd strike falcon pro
  • Elastic security
  • Avira AV-comparative Awards 2020
  • Kaspersky Endpoint security for business-selecte
  • Malware bytes edr

بهترین آنتی ویروس های سازمانی

دلیل استفاده از آنتی ویروس سازمانی

از آنجایی که اکثریت سازمان‌ها و شرکت‌ها تلاش می‌کنند که داده‌های تجاری خود را حفظ کنند، فارغ از بزرگ یا کوچک بودن و حوضه فعالیت سازمان، مسئله حفظ و نگهداری اطلاعات بسیار مهم است و عدم حفاظت از آن‌ها ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد؛ بنابراین با نصب آنتی ویروس سازمانی می‌توان قدم بزرگی در جهت حفظ داده‌ها و حفظ امنیت سازمان برداشت.

مزایای انتی ویروس سازمانی

این آنتی ویروس اطلاعات حساس شما را در مقابل بدافزارها و خطرات این چنینی حفظ می‌کند. پس از تهیه این آنتی ویروس کنسول مدیریتی آن بر روی سرور شما نصب می‌شود و شما با استفاده از آن، کاربران و کلاینت‌های خود را کنترل می‌کنید. همچنین میتوانید برای هر کاربر برنامه مشخصی را تعیین نمایید و یا برخی کاربران را از ورود به برخی وب سایت‌ها منع کنید. این آنتی ویروس از قابلیت‌های دیگری همچون کنترل وب و برنامه، حفاظت در برابر باج افزارها، مدیریت رمز گذاری و دارایی سازمان، آپدیت وصله‌های امنیتی و امکان تهیه گزارش از عملکرد شبکه را دارد.

نحوه عملکرد آنتی ویروس تحت شبکه

این نوع انتی ویروس پس از دریافت فایل اجرایی و تعیین مخرب یا سالم بودن آن، در صورت سالم بودن به لیست سیاه منتقل شده و در غیر این صورت به سامانه پیشگیری ارسال می‌شود و اگر هیچ نشانه‌ای از مشکوک بودن آن در دست نباشد فایل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، در غیر اینصورت مکانیزم دفاعی فعال می‌شود و به جعبه شنی ارسال شده و در حالت قرنطینه قرار می‌گیرد. سپس مدیر شبکه این فایل را بررسی می‌کند تا اگر مورد مشکوکی مشاهده نکرد به لیست سفید منتقل شود و اما اگر مورد مشکوک وجود داشت یک نسخه از آن به شرکت تولید کننده آنتی ویروس ارسال شود تا این فایل به طور دقیق‌تری بررسی شود. در این مرحله و با توجه به نتیجه این بررسی فایل یا به لیست سیاه و یا به لیست سفید اضافه شده و تا همیشه در آن لیست قرار میگیرد.

ویژگی‌هایی که یک آنتی ویروس کاربردی سازمانی باید داشته باشد:

  • قدرت شناسایی بالا
  • فایروال قوی
  • عملکرد عالی
  • امکان تهیه پوشه ایزوله
  • قدرت پاکسازی بالا
  • محافظت از ایمیل
  • محافظت از حریم خصوصی کاربران
  • امکانات امنیتی متفاوت در زمینه شبکه‌های اجتماعی مختلف
  • بک آپ گیری قوی

کاربردی ترین آنتی ویروس‌های سازمانی

در ادامه قصد داریم به سه مورد از بهترین و کاربردی‌ترین آنتی ویروس‌های سازمانی سال ۲۰۲۲ بپردازیم.

  • آنتی ویروس بیت دیفندر(Bitdefender)

 بیت دیفندر (Bitdefender) یک آنتی ویروس پرطرفدار در بین کاربران در سراسر دنیا است که از سال ۲۰۰۱ توسط شرکت نرم افزاری سافت وین در رومانی تولید و منتشر می شود. عملکرد خوب و حذف بدافزار، دلیل محبوبیت این ابزار امنیتی شده است. این آنتی ویروس ویژگی های امنیتی زیادی دارد که سبب محافظت بی وقفه و عالی آن در مقابل ویروس ها می شود. به علاوه یک وی پی ان داخلی نیز دارد. این آنتی ویروس از ویژگی‌هایی همچون سرعت بسیار بالا در زمینه شناخته‌ تهدیدات و بد افزار‌های مخرب و همچنین اسکن بسیار دقیق برخوردار است. آنتی ویروس بیت دیفندر مزایایی همچون امنیت فوق العاده، اسکن بسیار سبک و هوشمند، توسعه ساده و بدون دردسر، بالاترین سطح حفاظت، محافظت چند لایه از کلاینت‌ها و مقابله قوی با حملات شبکه نسبت به سایر آنتی ویروس‌ها برخوردار است.

برای اینکه آنتی ویروس بیت دیفندر را فعال کنید ابتدا باید وارد حساب بیت دیفندر سنترال شده و مراحل ذکر شده در زیر را به ترتیب بگذرانید.

  1. وارد بخش my subscription و سپس Active a service with code شده و کد لایسنس بیت دیفندر را اکتیو کنید.
  2. آنتی ویروس و لایسنس معتبر آن را از سایت بیت دیفندر بخرید برای این کار می‌توان به سایت بیت دیفندر (bitav.ir)مراجعه کنید.

بیت دیفندر، بهترین آنتی ویروس سازمانی دنیا

  •  کسپرسکی(Kaspersky)

این آنتی ویروس سازمانی از ویژگی بسته محافظتی قوی بهره مند است.

  • سیمآنتیک اندپوینت پپروتکشنsymantec Endpoint) protection)

این آنتی ویروس از جمله برترین آنتی ویروس‌ها در زمینه سرعت اسکن، تشخیص و قدرت بوده و دارای پیشرفته‌ترین امکانات و قابلیت‌ها است.

از کجا آنتی ویروس سازمانی بیت دیفندر اصل بخریم؟

متخصصان شبکه توصیه میکنند که برای محافظت کامل از داده های سازمان خود حتما از یک آنتی ویروس بیت دیفندر اورجینال که رایگان نباشد استفاده کنید زیرا آنتی ویروس های پولی امکانات بالاتری داشته و سطح محافظتی بهتری ارائه میدهند. برای خرید آنتی ویروس بیت دیفندر اصل به سایت مراجعه نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی