تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد

ضرورت حفظ و صیانت از میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی یک داشته و سرمایه ارزشمند ملی است، مصادره آن توسط دیگران را یک خطر و چالش بزرگ دانست و بر حفظ و صیانت از زحمات پیشینیان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۳۳۹۶۸
۱۵:۰۶ - ۲۹ تير ۱۴۰۱

ضرورت حفظ و صیانت از میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی

دیدارنیوز ـ سهیلا صفوی مقدم: دکتر نفیسه حسینی یکتا در اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب افزود: این موضوعی است که در تمام لایه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر مطرح است. اگرچه اساتید بزرگوار طب ایرانی همچون مرحوم استاد محمد مهدی اصفهانی با تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی خود تعداد قابل توجهی از این کتاب‌ها را در دسترس علاقمندان این حوزه قرار داد، اما با وجود گذشت ۱۴ سال از تاسیس دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی حوزه طب ایرانی بایستی این اقدامات موثر و کارآمد جهت تسهیل در دسترسی به این ذخایر غنی سرعت گیرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار داشت: نگاه مثبت وزیر محترم بهداشت و حمایت‌های ایشان از طب‌ایرانی سبب پیگیری مجدد این طرح شده است و ما در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به عنوان متولی این امر و به عنوان نماینده وزیر ان‌شاءالله با تشکیل کمیته تخصصی این پروژه ملی را با جدیت پیش می‌بریم.

در ادامه دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل و دبیر کمیته میراث مکتوب طب ایرانی و تاریخ پزشکی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت حضور موثر نمایندگان نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط؛ تشکیل کارگروه، تعیین دبیر جلسات و تبیین استراتژی و راهبرد‌های پیشبرد اهداف و برنامه‌های کارگروه را امری مهم دانست.

بنابر اعلام وبدا، بر اساس این گزارش اولین جلسه کارگروه میراث مکتوب به میزبانی دفتر طب ایرانی و مکمل با حضور دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب‌ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، مشاور و معاونین دفتر طب ایرانی و اعضای کارگروه تخصصی میراث مکتوب مشتمل بر نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط، مراکز نگهداری اسناد و میراث مکتوب و کتابخانه‌های معتبر، برگزار شد.

برچسب ها: وزارت بهداشت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی