تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پمپ‌هایی مانند انسان؛ ربات‌ها صاحب «قلب» می‌شوند

«راب شپرد» استادیار مهندسی مکانیک و هوافضای دانشکده مهندسی کورنل در نیویورک گفت: پمپ‌های نرم تا حد زیادی مانند قلب و شریان‌های انسان عمل می‌کنند که خون از طریق آن‌ها منتقل می‌شود. ما در گذشته خون ربات داشتیم و اکنون قلب ربات داریم و ترکیب این دو می‌تواند ماشین‌هایی مشابه حیات بسازد.

کد خبر: ۱۳۳۸۲۵
۱۶:۵۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۱

ربات‌ها صاحب «قلب» می‌شوند

دیدارنیوز: پژوهشگران دانشگاه «کورنل» و آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا با استفاده از نیرو‌های هیدرودینامیک و مغناطیسی یک پمپ لاستیکی و تغییرشکل‌دهنده ساخته‌اند که می‌تواند برای ربات‌های نرم سیستم گردش (خون) همانند بیولوژی حیوانات فراهم سازد.

«راب شپرد» استادیار مهندسی مکانیک و هوافضای دانشکده مهندسی کورنل در نیویورک گفت: این پمپ‌های نرم تا حد زیادی مانند قلب و شریان‌های انسان عمل می‌کنند که خون از طریق آن‌ها منتقل می‌شود. ما در گذشته خون ربات داشتیم و اکنون قلب ربات داریم و ترکیب این دو می‌تواند ماشین‌هایی مشابه حیات بسازد.

آزمایشگاه رباتیک‌های ارگانیک «شپرد» در گذشته از مواد نرم برای طراحی چیز‌های مختلفی از حسگر‌های کِش آمدنی «پوستی» تا نمایشگر‌های «خط بریل» و لباس‌های نظارت کننده بر عملکرد ورزشکاران ساخته است. این آزمایشگاه همچنین ربات‌هایی ساخته که قادر به راه رفتن و خزیدن و شنا کردن و عرق کردن هستند. بسیاری از تولیدات این آزمایشگاه می‌تواند کاربرد‌های عملی در زمینه‌هایی مانند مراقبت از بیماران داشته باشد.

ربات‌های نرم هم مانند حیوانات نیازمند یک سیستم گردش (خون) هستند تا انرژی را ذخیره‌سازی کرده و نیروی لازم برای حرکات آن‌ها را تامین کند.

این پمپ جدید از پلمیر لاستیک مانند (elastomeric) از لوله‌های نرم سیلیکونی تشکیل شده و طوری طراحی شده که امکان انقباض و انبساط را فراهم می‌سازد. در داخل لوله یک آهن ربای محکم مرکزی و یک مایع سیال رئومغناطیسی (magnetorheological) قرار دارد.

این محققان آزمایشی انجام دادند تا نشان دهند این سیستم می‌تواند عملکرد مداوم خود را تحت شرایط تغییر شکل زیاد حفظ کند تا از این طریق بتوانند آن را برای انواع مختلف ربات‌ها طراحی کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی