تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار امروز
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار امروز

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

قالیباف: شورای نگهبان از اسلامیت و جمهوریت نظام دفاع کرده است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت بخش و در هم تنیده‌ای هستند که شورای نگهبان در تمام این سال‌ها توانسته است با دقت و حساسیت و علیرغم تمام هجمه‌های داخلی و خارجی از آن‌ها مراقبت کند.

کد خبر: ۱۳۳۷۲۸
۰۹:۴۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۱

قالیباف: غدیر خم شاخص ابدی برای تشخیص مسیر هدایت است

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک عید غدیر گفت: غدیر خم شاخص و معیار ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان است.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیشاپیش فرا رسیدن عیدالله الاکبر، عید پرنور و برکت غدیر را به ملت شریف ایران، تمامی محبین و شیعیان امیر المومنین علی (ع) و عموم مسلمین جهان تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی افزود: واقعه غدیر خم شاخص و معیار و میزان ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان و راه روشنی برای مراقبت از آموزه‌های دین مبین اسلام در سایه هدایت ائمه اطهار (ع) است.

**شورای نگهبان پس از انقلاب عهده‌دار وظیفه پاسداری از شرع و قانون اساسی شد
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت چهل و دومین سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشان این نهاد انقلابی با الگوگیری از نهضت مترقی مشروطه عهده‌دار وظیفه مهم پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی شد. اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت بخش و در هم تنیده‌ای هستند که شورای نگهبان در تمام این سال‌ها توانسته است با دقت و حساسیت و علیرغم تمام هجمه‌های داخلی و خارجی از آن‌ها مراقبت کند و اجازه ندهد مسیر ریل‌گذاری کشور در قانونگذاری نسبت به قانون اساسی و شرع مقدس به انحراف گرائیده شود.

قالیباف افزود: توفیقات روزافزون این شورا در عمل به وظایف قانونی و اعتلای کشور را از خداوند متعال خواستارم.

**توانمندسازی افراد دارای نیاز‌های ویژه وظیفه قطعی و حاکمیتی مجلس است
وی با اشاره به فرا رسیدن روز بهزیستی و تامین اجتماعی تصریح کرد: فرا رسیدن این روز را گرامی می‌دارم. حمایت کامل و توجه به توانمندسازی افراد دارای نیاز‌های ویژه و تمامی افرادی که بر اساس قانون به هر شکلی نیازمند حمایت نهاد‌های حمایتی کشور هستند وظیفه قطعی و حاکمیتی ماست.

رئیس مجلس شورای اسلای خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۱، ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ظرفیت سازی اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده است تا با هدفمند کردن این تسهیلات شاهد خروج اقشار تحت پوشش از چرخه فقر باشیم. همچنین به منظور تسهیل دسترسی اقشار کم درآمد و رفع مشکل ضمانت این تسهیلات، برای اولین بار مجوز ایجاد صندوق تضمین نیز برای نهاد‌های حمایتی فراهم شده است.

**اختصاص تسهیلات ۲۰ هزار میلیاردی قرض الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص
قالیباف افزود: همچنین مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری اعتبار ویژه ۲۰ هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در نظر گرفته است و اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت به بیماران فقیر و معسر، بیماران بستری شده، حمایت از بیکاران، زندانیان جرایم غیر عمد و زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته حضرت امام (ره)، سازمانی بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: با تصویب مجلس همچنین مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان نیز جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن مددجویان نهاد‌های حمایتی اختصاص یافته است. این‌ها برخی نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی ریل گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهاد‌های حمایتی به خصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم با توجه به اهتمام ویژه دولت در توانمندسازی افراد دارای نیاز‌های ویژه و حمایت از محرومان این موارد به طور کامل در دستورکار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ما بتوانیم وظایف خودمان را در قبال این بلندنظران انجام دهیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی