تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پس از پایان کرونا؛ «کودکان» به فعالیت بدنی زیاد نیاز دارند

تشویق کودکان به تغذیه سالم و خواب کافی مهم است و اکنون بعد از دو سال، باید تلاش شود تا کودکان به سطح فعالیت بدنی قبل از همه گیری کرونا بازگردند. به گفته کارشناسان باید برنامه ورزشی در طول مدرسه قوی‌تر از سال‌های قبل کرونا انجام شود.

کد خبر: ۱۳۳۷۲۵
۰۹:۱۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۱

پس از پایان کرونا؛ «کودکان» به فعالیت بدنی زیاد نیاز دارند

دیدارنیوز: سطح فعالیت بدنی کودکان در طول دو سال همه گیری کووید-۱۹ و یادگیری از راه دور به طور چشمگیری کاهش یافته است.

بسیاری از کودکان در طول دو سال عدم تحرک وزن اضافه کرده و شرایط ایده آل بدنی خود را از دست داده اند. کارشناسان می‌گویند والدین می‌توانند با ایجاد فعالیت‌های سرگرم کننده برای آن‌ها و همراهی آن‌ها در برنامه‌های تناسب اندام، فرزندان خود را به ورزش مجدد تشویق کنند.

تشویق کودکان به تغذیه سالم و خواب کافی نیز مهم است و اکنون، بعد از دو سال، باید تلاش شود تا کودکان به سطح فعالیت بدنی قبل از همه گیری بازگردند. یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه کالج دوبلین ایرلند، بیش از ۱۰۰۰ منبع داده را بررسی کرد که جزئیات تغییرات در رفتار کودکان و نوجوانان را در طول قرنطینه‌های همه گیر نشان می‌داد.

مطالعه منتشر شده توسط JAMA Pediatrics نتیجه می‌گیرد که کاهش قابل توجهی در فعالیت بدنی رخ داده است. در این زمینه ابتکارات بهداشت عمومی هدفمند مورد نیاز است. برای جلوگیری از آسیب‌های بالقوه جبران ناپذیری که برای نسل از دست رفته جوانان ایجاد می‌شود، نیاز به استراتژی‌های رسمی فعال سازی مجدد است. بسیاری از بچه‌ها در طول بیماری همه گیر فعالیت کمتری داشتند، ولی رشد طبیعی قد و وزن خود را حفظ کردند و برخی به دلیل مصرف غذای بیشتر و کم تحرکی وزن اضافه کردند.

محققین اعلام کردند که برنامه‌های تربیت بدنی مدارس باید دوباره ارزیابی شوند. این امر به ویژه برای نوجوانانی که علاقه‌ای به ورزش سازمان یافته ندارند بسیار مهم است. حتی قبل از همه‌گیری، به بسیاری از کودکان فقط یک کلاس ورزش در هفته پیشنهاد می‌شد که کافی نیست.

به گفته کارشناسان باید برنامه ورزشی در طول مدرسه قوی‌تر از سال‌های قبل کرونا انجام شود. یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که کودکان پیش دبستانی به دلیل محدودیت امکانات یا عدم مشارکت کارکنان، فعالیت بدنی کافی ندارند. از آنجایی که کودکان مقدار قابل توجهی از روز خود را در مدرسه می‌گذرانند، ارائه فرصت‌های بیشتر برای فعالیت بدنی کافی ضروری است.

منبع: health news/ سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی