تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آقاتهرانی: باید با زن ایرانی برخورد اسلامی صورت بگیرد؛ یک اتفاق را بزرگ نکنیم!

مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره محدودیت‌های شدید اخیر در بحث حجاب، گفت: باید با زن ایرانی برخورد اسلامی صورت گیرد. باید آن چیزی که اسلام در مورد شان زن توصیه کرده است رعایت شود.

کد خبر: ۱۳۳۷۰۳
۱۹:۲۶ - ۲۵ تير ۱۴۰۱

آقاتهرانی: باید با زن ایرانی برخورد اسلامی صورت بگیرد؛ یک اتفاق را بزرگ نکنیم!

دیدارنیوز: مرتضی آقاتهرانی درباره محدودیت‌های اخیر حجاب در سطح کشور گفت: در اسلام حجاب یکی از دستورات الهی است. بسیاری از قواعدی که در اسلام داریم تبدیل به قانون شده است و باید با جدیت آن‌ها را اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد انتقاد‌ها از حضور گشت‌های ارشاد در خیابان‌ها گفت: بحث عفاف و حجاب قوانین و قواعدی دارد و دستگاه‌ها مسئولیت‌هایی دارند و باید به وظایفشان عمل کنند. یکی از دستگاه‌ها که در بحث عفاف و حجاب وظیفه دارد نیروی انتظامی است جالب است که حضور نیروی انتظامی آخرین مرحله اجرای قانون عفاف و حجاب است و ما نباید بیخودی چنین چیزی را گنده کنیم و بزنیم تو سر خودمان.

آقاتهرانی گفت: در اسلام حجاب یکی از دستورات الهی است. بسیاری از قواعدی که در اسلام داریم تبدیل به قانون شده است و باید با جدیت آن‌ها را اجرایی کنیم این نیست که وقتی می‌گوییم حجاب داشته باشید یعنی دزدی در اداره بلامانع است هر چیزی جای خودش است، یک بچه مسلمان باید به مسائل جامع نگاه کند باید از هر جهت اسلامیت نظام را عین جمهوریت آن حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه فقط بحث انتظامی را درموضوع عفاف و حجاب ببینم و آن را بزرگ کنیم درست نیست و حساسیت ایجاد می‌کند حجاب و عفاف مساله جامعی است و باید از جهات مختلف برای رعایت آن در جامعه همه خوب کار کنند. اینگونه نباشد که، چون فلان دستگاه قانون را اجرایی نمی‌کند بقیه دستگا‌ها هم نسبت به اجرای قانون احساس مسئولیت نکنند باید همه دستگاه‌ها طبق ضوابط و قواعد به درستی عمل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که برخورد با زن ایرانی باید چگونه باشد گفت: باید با زن ایرانی برخورد اسلامی صورت گیرد. باید آن چیزی که اسلام در مورد شان زن توصیه کرده است رعایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخورد‌های نیروی انتظامی با زنان در خیابان‌ها را درست می‌دانید، گفت: اینکه یک اتفاق را دست بگیریم و آن را بزرگ کنیم درست نیست بر فرض مثال نماینده‌ای در مجلس تذکر می‌دهد که در کشور نان نیست آیا واقعا نان نیست بله ممکن است شما نانوایی رفته باشید و شلوغ باشد دلیلی نمی‌شود که با یک مورد کشور را به دنیا اینگونه معرفی کنید. اینکه یک مورد برخورد نیروی انتظامی را تعمیم دهیم و بگوییم تمامی برخورد‌ها مشکل دارد درست نیست. اما اگر هم موردی غلطی باشد باید اصلاح شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی