تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

افزایش قیمت دارو، فقط برای دولت و بیمه‌ها!

باوجود گرانی‌های سرسام‌آور در مورد کالاهای اساسی و حتی دارو، مجوز اخیر سازمان غذا و دارو برای افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصولات شرکت‌های دارویی، قیمت این محصولات را بیش از پیش افزایش داد اما سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید این افزایش قیمت فقط برای دولت و بیمه‌ها محسوب می‌شود و متوجه بیماران نیست!

کد خبر: ۱۳۳۷۰۱
۱۹:۰۵ - ۲۵ تير ۱۴۰۱

افزایش قیمت دارو، فقط برای دولت و بیمه‌ها!

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تغییر قیمت دارو فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می‌شود و متوجه بیمار نخواهد بود، جزئیات اجرای طرح دارویار را تشریح کرد.

پدرام پاک‌آیین با بیان اینکه با اجرای طرح "دارویار" پرداخت از جیب بیماران ثابت می‌ماند، اظهار کرد: در مواردی با توجه به افزایش پوشش بیمه‌ای دارو و پرداخت یارانه سلامت، شاهد کاهش پرداختی از جیب مردم خواهیم بود.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح «دارویار»، ۶ میلیون از افراد فاقد بیمه، شناسایی شده و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند. در این طرح برای دارو‌هایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبودند، پوشش بیمه‌ای برقرار شد.

دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت تصریح کرد: بنا به نظر صاحب‌نظران حوزه دارو، با اجرای دارویار کمبود‌های دارویی کشور به طور چشمگیری کاهش می‌یابد، الگوی مصرف دارو اصلاح و تقاضای القایی دارو کمتر می‌شود.

پاک‌آیین با بیان اینکه تغییر قیمت دارو فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می‌شود و متوجه بیمار نخواهد بود، یادآور شد: در صورت مراجعه بیمار با نسخه پزشک، میزان پرداختی وی نسبت به قبل تغییری نمی‌کند. در واقع در این طرح، قیمت دارو‌ها افزایش می‌یابد، ولی ساز و کار حمایتی به گونه‌ای طراحی شده که این افزایش قیمت تماما توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

وی گفت: وضعیت پرداخت از جیب مردم در دارو‌هایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند، تماما توسط بیمه‌ها جبران خواهد شد. همچنین برای اولین بار، مبنای پوشش بیمه که تا پیش از این حداقل قیمت دارو در بازار بود، به قیمتی که بیشترین سهم بازار را دارد، تغییر کرده است که در نتیجه پرداخت از جیب مردم برای این دسته دارو‌ها ثابت مانده و در برخی اقلام، کاهشی می‌شود. به عنوان مثال در داروی "تراستوزومب" یا در داروی "کپسیتابین" که برای بیماران شیمی درمانی استفاده می‌شوند، پرداختی بیمار به صورت قابل توجهی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه دارو‌هایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند هم برای ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف، پوشش بیمه‌ای طوری تعیین شد که پرداختی بیماران در هنگام تهیه این دارو‌ها پس از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرای آن، ثابت بماند.

پاک‌آیین ادامه داد: در مورد دارو‌هایی که تهیه آن نیاز به نسخه پزشک ندارد (OTC) هم با توجه به اینکه از قبل هم ارز دولتی به این دارو‌ها تخصیص داده نمی‌شد، بنابراین این دارو‌ها افزایش قیمتی نخواهند داشت. از سوی دیگر، ۱۱۹ قلم از این دارو‌ها که مصرف بیش‌تری دارند، با تایید شورای عالی بیمه، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؛ بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این دارو‌ها با ارائه نسخه پزشک و در مسیر بیمه‌ای، کاهش پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی