تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
به قلم؛ رضا حسین زاده ترکالکی

نطقی نمایشی برای کسب آرا یا نطقی برای دفاع از حق مردم؟!

نطق سهراب گیلانی، برای مردم نبود، بلکه عوامانه و برای کسب رای بود. دلایلی مستند و محکم وجود دارد که بیان میکند گیلانی بعداز گذشت ۳ سال از خواب بیدار شده و به یاد اقشار مختلف مردمی نظیر معلمین، کشاورزان وغیره دچار مشکلاتی هستند که روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند و فریاد میزنند،حاشا و کلا که گوشی شنوا نیست.

کد خبر: ۱۳۳۶۲۱
۱۳:۱۵ - ۲۴ تير ۱۴۰۱

نطقی نمایشی برای کسب آرا یا نطقی برای دفاع از حق مردم؟!

دیدارنیوز_خوزستان| اولا چرا گیلانی فقط حتی یکبار حاضر نشد در بین آنها حاضر شود،و به درد دل آنان فقط گوش بدهد؟ چرا از آنان در هیچ کجا حمایت نکرد؟چرا آنان را به حضور نپذیرفت؟چرا از میان هزاران بازنشسته فقط ۲۰ نفر را بصورت گزینشی در اتاق بسته دعوت  کرد بدون هیچ نتیجه ای؟

و اما اصل جواب به نماینده شوشتر و گتوند؛ مقصر اصلی در عدم حل مشکل بازنشستگان، دولت نیست که به آن تذکر دادی، بلکه مقصر خود مجلس است، چون براساس اعلام نظر کمیسیون تطبیق مصوبات که توسط خبرگزاری ها رسما اعلام شد، در اینجا دولت کوتاهی نکرده است بلکه این مجلس است که باید این گره افزایش حقوق بازنشستگان را بگشاید و مشکل را حل کند. رتبه بندی معلمان هم برای اجرا ابلاغ گردیده است، و لازم نبود به خودتان  فشار بیارید و اخطار دهید.

عالیجناب نماینده دیر اخطار دادید، کاش اسفند ۱۴۰۰ در این خصوص افاضاتی داشتید‌. بجای شعار پوپولیستی افزایش حقوق معلمان حق التدریس، چرا منبع تامین افزایش حقوق را بیان نشد؟ 

در مجلس شورای اسلامی که منابع تامین مالی طرح ها، مشخص می شود. گیلانی که بعنوان نماینده مجلس، کدام منبع را نسبت به پیشنهاد فوق برای دولت تعیین کرد؟
اگر فقط خواست که فرهنگیان صدای شما را بشنوند، روزانه این خبرها را در اخبار می شنوند.

لذا نماینده شوشتر و گتوند چه کسی برای شما نطق نویسی می کند، و بدون هیچ بررسی قرائت می کنید آیا نمیدانی  چیزی به نام معلمان نهضتی و پیش دبستانی نداریم، بهتر بود تهیه ی کننده متن می نوشتند، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران سواد آموزی تا حق این عزیزان ضایع نشود.

لذا هر نوع استخدام را مجلس برای آموزش و پرورش تعیین کرده است، یا از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بود یا از طریق آزمون ماده ۲۸ وزارت آموزش و پرورش، برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود راهی جز این ها ندارد.

تذکر تامین گازوئیل سوخت مورد نیاز کشاورزان شوشتر و گتوند توسط گیلانی بیشتر باعث عصبانیت کشاورزان شد، چرا که دولت سهمیه را داده است، اما سفارش های خاص وی و افراد وابسته به او در شهرستان برای نحوه توزیع گازوئیل بین کشاورزان نیز دوست و دشمن میکنند و سیاسی توزیع کردن آن برای افراد خاص وابسته به او باعث نگرانی کشاورزان  شده است، اگر در تقسیم سوخت منطقه ای توسط نهاد شما دخالت نشود نیازی  به این تذکر دیگر نبود.

بجای این مطلب، بهتر بود از مشکلات کمر شکن افزایش هزینه های کشاورزان و دامداران سخن  میگفتید ، که دیگر کشاورزی برای آنان نه تنها سود آور نیست، بلکه زیان آور است و خیلی ها از این بی تدبیری ها  که امروز کام مردم را تلخ کرده است .

چرا نماینده در خصوص تامین آب کشت تابستانه، و تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداری ها نماینده شوشتر نقشی نداشت؟ 
این واژه در هیچ


در خصوص گرانی ها و افزایش سرسام آور قیمت ها، بجای اینکه به دولت اخطار بدهید، بدانید که مردم‌ بخوبی میدانند، این تورم و گرانی ها نتیجه مصوبات و دست پخت مجلس انقلابی می باشند، که شما هم یکی از آن‌ها هستید، دولت فقط مجری قانون بودجه می باشد، چون در مجلس شما دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی کردید!

لذا به خودت و مجلس بایستی تذکر دهید، این چه تصمیمی بود که گرفتید و باعث افزایش چند صد برابری کالا و خدمات شد؟ در این نطق دوبار واژه منظومه آبی بکار بردی، و میخواهید وانمود کنید از این مجموعه دفاع کرده اید، اما مردم خیلی آگاه هستند، و از شما که عضو کمیسیون بودجه مجلس بوده اید، سوال می کنند، چرا موفق نشدید، اعتباری مشخص بدین منظور در لایحه بودجه تصویب کنید.؟

تشکر از وزیر نیرو! واقعا مردم را شوکه کرد آن هم به دو دلیل: 
اول شاید شما یادتان رفته، اما مردم یادشان نرفته این وزیر همان وزارتخانه ای است، که قول دادید مشکل شوری آب و مزارع مردم  گتوند را حل کنید! دوم؛ انتقال آب خوزستان، در دست همین وزیر اصفهانی است.

آن آخوند اصفهانی که آب خوزستان را به یغما برده اند، آن گونه در مجلس یقه پاره می کند تا از حق خوزستان مظلوم ما بگیرد، برای مردمان اصفهان، آن وقت شما به جای اینکه از آبی که از استان ما گرفته اند و موجب تنش آبی و مشکلات روزانه کشاورزان و دامداران شده است بجای دفاع از خوزستان بود.

 رسما در تریبون مجلس از وزیر نیرو که   موجب این همه مشکلات بی آبی برای خوزستان شده است، تشکر میکنید؟! تریبون مجلس جایگاه ویژه ای دارد، برای بیان دیدگاه ها و مشکلات ملی وبین المللی، نه برای احداث فاز کوچکی از یک پارک ساحلی که طبق اسناد موجود در سالیان گذشته تعیین تکلیف شده است. یا راه اندازی یک دستگاه پمپ که وظیفه شهرداری و سازمان های شهرستان است، آنچنان تشکر میکنی! هرچند نمیدانی باعث پایین آوردن جایگاه مجلس شورای اسلامی می باشد و توقعات بسیار ریز و کوچک شما از مرکز است.

شایسته بود، به مشکلات اساسی جوانان این منطقه نظیر جاده و اشتغال تذکر میدادید؟ سوال مردم شوشتر و گتوند این است؛ که بعد از گذشت هفت سال از ۲ دور نمایندگی شما   از دوران شما در مجلس آیا حق جوانان شوشتر و گتوند، ایجاد یک پتروشیمی برای حل نسبی مشکل اشتغال آنان نیست؟چرا مسجد سلیمان، دزفول، اندیمشک، شهرهای همجوار شوشتر و گتوند این را عملی کردند اما شما نتوانسته اید.؟


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی