تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی قبل وارد فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو اسرائیل شد. این نخستین سفر آمریکا به منطقه غرب آسیا از زمان ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده است.

کد خبر: ۱۳۳۵۶۹
۱۷:۱۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

رئیس‌جمهور آمریکا وارد تل‌آویو شد

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش وارد تل‌آویو شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی قبل وارد فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو شد. این نخستین سفر آمریکا به منطقه غرب آسیا از زمان ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده است.

سفر بایدن از لحاظ زمانی در شرایطی انجام می‌شود که دولت بایدن و کابینه رژیم صهیونیستی هر دو با مشکلات عدیده داخلی دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از کارشناسان، یکی از اهداف این سفر را دور کردن تمرکز‌ها از مسائل داخلی دو طرف دانسته‌اند.

از طرف دیگر، این سفر در شرایطی انجام می‌شود که بیانیه دولت آمریکا درباره تحقیقات ادعایی‌اش در خصوص قتل «شیرین ابوعاقله» با انتقاد‌های وسیع چه از سوی گروه‌های فلسطینی و چه از سوی نهاد‌های مستقل حقوق بشری روبرو شده است.

در شرایطی که حتی تحقیقات رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهند که شیرین ابوعاقله به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، دولت آمریکا در تحقیقات ادعایی خود گفته بود گلوله شلیک‌شده آسیب‌دیده و بر اساس آن نمی‌توان اظهارنظری قطعی درباره عامل شلیک رسید.

بایدن بعد از فلسطین اشغالی راهی عربستان سعودی خواهد شد. سفر او به ریاض نیز از جهت پشت کردن بایدن به وعده‌هایش برای پاسخگو کردن عربستان سعودی در ماجرای قتل وحشتناک جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند لفاظی‌های ضد ایرانی در دستور کار سفر بایدن به منطقه قرار داشته باشد. رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته گزارش داده‌اند او سندی موسوم به اعلامیه بیت‌المقدس با رژیم صهیونیستی برای تشریح روابط دو طرف در سال‌های پیش رو امضا خواهد کرد که حاوی برخی مفاد علیه ایران است.

با این حال، در میان عده زیادی از تحلیلگران منطقه این اتفاق نظر وجود دارد که سفر بایدن از لحاظ آثار عملیاتی، اثری فراتر از لفاظی‌های دوران «دونالد ترامپ» ضد ایران نخواهد داشت و او، همانند دولت پیشین آمریکا موفقیتی در رقم زدن پیروزی‌های راهبردی علیه تهران موفقیتی کسب نخواهد کرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی