تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

نیمکت تیم‌ملی؛ «نکونام» نزدیک‌تر از دایی، دراگان هنوز شانس دارد!

پس از رای کمیته فنی فدراسیون فوتبال به عدم صلاحیت دراگان اسکوچیچ، فوتبال ملی دچار سردرگمی و هرج و مرج شد و حالا کسی نمی‌داند سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه مسابقات حساس جام جهانی قطر کیست! در این میان جواد نکونام و علی دایی دو گزینه داخلی نزدیک به نیمکت تیم ملی هستند اما دراگان اسکوچیچ هم هنوز شانس بازگشت دارد.

کد خبر: ۱۳۳۵۳۰
۱۰:۴۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

نیمکت تیم‌ملی؛ «نکونام» نزدیک‌تر از دایی، دراگان هنوز شانس دارد!

دیدارنیوز: تیم ملی ایران، آماده شناختن یک چهره تازه روی نیمکتش می‌شود. چهره‌ای که احتمالا، ایرانی خواهد بود.

بحث نیمکت ایران در جام جهانی، پیچیده‌تر شده و حالا، سخت می‌توان پیش بینی کرد چه کسی تیم ملی را در قطر هدایت خواهد کرد. کمیته فنی فدراسیون فوتبال، صلاحیت اسکوچیچ برای مربیگری تیم ملی را رد کرده، اما فدراسیون هنوز، تصمیم نهایی خود را نگرفته است. نام گزینه‌های مختلفی هم برای تیم ملی مطرح شده و بعضی از آن‌ها، مذاکرات اولیه را برای پذیرش این سمت داشته‌اند.

خداحافظی با خارجی‌ها
پروژه حضور یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی، با تاخیری دو ساله عملی خواهد شد. فدراسیون پس از قطع همکاری با مارک ویلموتس، قصد داشت از یک مربی ایرانی استفاده کند و امیر قلعه‌نویی، علی دایی و یحیی گل‌محمدی، بیشتر از سایر گزینه‌ها مطرح بودند. اتفاقات مختلف، اما باعث شد در نهایت، فدراسیون به سمت دراگان اسکوچیچ بچرخد و او را به عنوان سرمربی جدید ایران انتخاب کند. حالا که بحث برکناری اسکوچیچ به میان آمده، نام‌های خارجی خیلی زود از روی میز برداشته شده‌اند. ابتدا به نظر می‌رسید کارلوس کی‌روش، جانشین اسکوچیچ در تیم ملی باشد. سپس نام ولادیمیر پتکوویچ و برانکو ایوانکوویچ هم مطرح شد. همه این نام‌ها، خط خورده‌اند و فدراسیون قصد دارد تیم ملی را با یک مربی ایرانی، به جام جهانی بفرستد.

دور شدن گزینه اصلی
علی دایی، اصلی‌ترین گزینه فدراسیون برای هدایت تیم ملی بود. مربی که ارتباط خوبی با بازیکنان ایران دارد و کاریزمای او، باعث می‌شود نظم به اردوی تیم ملی برگردد. دایی هم هیچوقت به مربیگری در تیم ملی بی‌میل نبوده است. این بار موانع گذشته برای همکاری فدراسیون و دایی برداشته شده و با این حال، دو طرف فعلا در مذاکرات‌شان به بن‌بست رسیده‌اند. فدراسیون برای همکاری با دایی، شروطی دارد که دایی حاضر نیست زیر بار آن‌ها برود. علاوه بر این، حضور در تیم ملی پس از ۳ سال بی‌کاری، دایی را به گزینه‌ای چالش برانگیز تبدیل می‌کند و این انتخاب، منتقدین زیادی خواهد داشت.

شانس بالای نکو
جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی، دو گزینه دیگر فدراسیون هستند که شانس نکونام، کمی بیشتر به نظر می‌رسد. نکونام با فولاد در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی گرفته و با بسیاری از بازیکنان فعلی تیم ملی هم‌بازی بوده است. راه همکاری با بازیکنان پرحاشیه را خوب می‌داند و وجهه مناسبی، بین ملی‌پوشان دارد. سبک بازی او هم، برای تیم ملی در جام جهانی مناسب خواهد بود. تیم‌های نکونام معمولا در دفاع، کم اشتباه هستند و آمار گل‌های خورده پایینی دارند. حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد، برای همکاری با تیم ملی درباره نکونام اعلام آمادگی کرده است. امیر قلعه‌نویی که پیش از انتخاب اسکوچیچ شانس اول نیمکت تیم ملی بود هم همچنان یک گزینه کلیدی به حساب می‌آید. کسی که احتمالا در کمیته فنی فدراسیون، بیشترین طرفدار را دارد.

آخرین امید‌های دراگان
پیچیده شدن وضعیت نیمکت تیم ملی، می‌تواند شانس حضور در جام جهانی را به اسکوچیچ بدهد. فدراسیون فعلا تحت فشار زیادی قرار دارد. بخشی از افکار عمومی مخالف اخراج اسکوچیچ هستند و موافقان اخراج مربی کروات هم، اغلب طرفدار انتخاب مربیان بزرگ خارجی به حساب می‌آیند؛ بنابراین فدراسیون، با یک تصمیم پرحاشیه و سرنوشت‌ساز روبروست. تصمیمی که شاید فدراسیون موقت، در گرفتن آن عقب نشینی کند و همه چیز را به انتخابات ریاست فدراسیون در شهریور ماه بسپارد. در آن صورت، اسکوچیچ همچنان روی نیمکت تیم ملی می‌ماند و شانسش را برای حضور در جام جهانی، حفظ خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی