تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رئیس‌جمهور سریلانکا به مالدیو گریخت!

در پی اشغال کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا و به آتش‌کشیدن دفتر نخست‌وزیری، «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس‌جمهور به مالدیو گریخته است. یک منبع رسمی سریلانکایی گزارش داد که یک فروند هواپیمای نظامی حامل رئیس جمهور سریلانکا در مالدیو فرود آمد.

کد خبر: ۱۳۳۵۱۹
۰۹:۰۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۱

رئیس‌جمهور سریلانکا به مالدیو گریخت!

دیدارنیوز: منابع خبری از فرار «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس‌جمهور سریلانکا به کشور مالدیو خبر دادند.

به نقل از رویترز، در پی اشغال کاخ ریاست‌جمهوری و به آتش‌کشیدن دفتر نخست‌وزیری، «گوتابایا راجاپاسکا» رئیس‌جمهور به خارج از کشور متواری شد.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع رسمی سریلانکایی گزارش داد که یک فروند هواپیمای نظامی حامل رئیس جمهور سریلانکا در مالدیو فرود آمد.

وضعیت دشوار معیشتی در پی بحران اقتصادی در سریلانکا ده‌ها هزار معترض خشمگین را به خیابان‌های کلمبو، بزرگترین شهر سریلانکا، کشاند. معترضان روز شنبه ۱۹ تیر (۹ جولای) به مقر و همچنین دفتر ریاست‌جمهوری هجوم برده و خواستار استعفای رئیس‌جمهور شدند.

گوتابایا راجاپاسکا، رئیس‌جمهور و رانیل ویکرماسینگه، نخست‌وزیر سریلانکا به هنگام حمله مردم خشمگین در این مکان‌ها نبودند. آن‌ها هر دو اعلام کردند روز چهارشنبه ۲۲ تیر (۱۳ جولای) از سمت‌های خود کناره‌گیری خواهند کرد. یک سخنگوی پارلمان به رسانه‌ها گفت رئیس‌جمهور برای اطمینان از انتقال منظم قدرت به زمان نیاز دارد.

نیرو‌های امنیتی اندکی پیش از حمله مردم به اقامتگاه ریاست‌جمهوری، گوتابایا راجاپاسکا را به مکانی امن منتقل کردند. گفته شده است او پس از فرار از محل اقامت خود به یک کشتی نیروی دریایی که به سمت آب‌های سرزمینی در جنوب سریلانکا در حرکت بوده، منتقل شده است.

سریلانکا از چندین ماه پیش شاهد تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی بوده که بعضی از آن‌ها نیز با خشونت همراه بوده‌اند. کاهش شدید ارزش پول ملی و گران شدن مایحتاج روزمره موجب شده تا این کشور در حال حاضر در بحبوحه سخت‌ترین بحران اقتصادی خود بسر برد که در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. مردم همچنین رئیس‌جمهور را به سوءمدیریت متهم می‌کنند. رکود گردشگری ناشی از همه گیری کرونا نیز ضربات اقتصادی سنگینی را به کشور وارد کرده است.

هرچند دولت سریلانکا به مردم وعده اصلاحات داده بود، اما با این حال این وعده‌ها نیز نتوانست موجب فروکش کردن شعله‌های خشم معترضان شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی