تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

هر یورو با ۱ دلار برابر شد؛ سقوط پول واحد اروپایی پس از ۲۰ سال

نرخ برابری یورو در مقابل هر دلار آمریکا در جریان معاملات روز دوشنبه بازار جهانی ارز و تحت تاثیر نگرانی‌های موجود در خصوص دامن زدن بحران انرژی به پایین‌ترین سطح در ۲۰ سال گذشته رسید. در ژانویه ۲۰۰۲ هر دلار آمریکا در مقابل ۱.۱۲ یورو معامله می‌شد.

کد خبر: ۱۳۳۴۹۳
۱۸:۳۷ - ۲۱ تير ۱۴۰۱

هر یورو با ۱ دلار برابر شد؛ سقوط پول واحد اروپایی پس از ۲۰ سال

دیدارنیوز: نرخ برابری یورو در مقابل هر دلار آمریکا در جریان معاملات روز دوشنبه بازار جهانی ارز و تحت تاثیر نگرانی‌های موجود در خصوص دامن زدن بحران انرژی به رکود اقتصادی در اروپا و نیز افزایش احتمال افزایش بیشتر و سریع‌تر نرخ بهره در آمریکا، به پایین‌ترین سطح در ۲۰ سال گذشته رسید.

در بحبوحه خط لوله نورداستریم۱ که بزرگ‌ترین و تنها خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان است، از روز دوشنبه و برای انجام تعمیرات سالانه به مدت ۱۰ روز متوقف شد؛ توقفی که به زعم فعالان اقتصادی می‌تواند به دلیل ادامه جنگ اوکراین طولانی‌تر شود.

در همین حال، تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها حاکی از افزایش ۷۵ واحد درصدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در پایان نشست ۲۷-۲۶ ژوئیه سیاستگذاران پولی ایالات متحده است. اقدامی که با هدف مهار جهش نرخ تورم آمریکا صورت می‌گیرد. نرخ تورم سالانه منتهی به ژوئن گذشته در ایالات متحده در ادامه روندی صعودی ۸.۸ درصد رسیده که در چهار دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

هر یورو با ۱ دلار برابر شد؛ سقوط پول واحد اروپایی پس از ۲۰ سال

بدین ترتیب، طی معاملات روز دوشنبه بازار‌های جهانی نرخ برابری هر دلار آمریکا در مقابل یورو به بالاترین سطح از سال ابتدای نوامبر ۲۰۰۲ تا کنون رسید.

هر چند یورو در اول ژانویه ۱۹۹۹ به عنوان ارز جدید بین‌المللی به بازار‌های مالی جهان معرفی شد، ولی سکه‌ها و اسکناس‌های فیزیکی یورو در روز نخست ژانویه ۲۰۰۲ به گردش افتاد و تا مارس ۲۰۰۲ به طور کامل جایگزین ارز‌های قبلی کشور‌های عضو پیمان یورو شد.

در ژانویه ۲۰۰۲ هر دلار آمریکا در مقابل ۱.۱۲ یورو معامله می‌شد. نرخ برابری این دو ارز عمده جهانی در روز نخست نوامبر ۲۰۰۲ برابر شد و پس از آن و تا پیش از داد و ستد‌های امروز (سه‌شنبه ۱۲ ژوئن) هر دلار آمریکا با نرخی کمتر از ۱ در برابر یورو خرید و فروش شده بود. به عبارت دیگر در این مدت، نرخ برابری یورو بالاتر از ۱ دلار بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی