تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
یادداشت فرزند مرتضی مطهری درباره حجاب

علی مطهری: برهنگی دنیای غرب درمان خواهد شد

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس دهم در بخشی از یک یادداشت اینستاگرامی در تقبیح بی حجابی نوشت: «برهنگی امروز دنیای غرب هم یک بیماری است که درمان خواهد شد».

کد خبر: ۱۳۳۴۹۲
۱۸:۴۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۱

علی مطهری: برهنگی دنیای غرب درمان خواهد شد

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: متن یادداشت علی مطهری با عنوان «طرفداران بی‌حجابی» به این شرح است: به طور کلی سه گروه طرفدار بی‌حجابی هستند. یک گروه بانوانی که تحت تأثیر سبک زندگی غربی آن را از مقوله آزادی به شمار می‌آورند. گروه دوم، بانوانی که در اثر محروم بودن از تربیت دینی می‌خواهند میل ذاتی خود به تبرج و خودنمایی را که دست خلقت برای بقای نسل در او قرار داده است ارضاء کنند؛ و سوم به تعبیر استاد مطهری، مردان شکارچی که می‌خواهند بانوان برای کامجویی آن‌ها به آسانی در دسترسشان باشند.

به این سه گروه باید گفت اولاً جواز برهنگی از مقوله آزادی انسانی نیست. برهنگی امروز دنیای غرب هم یک بیماری است که درمان خواهد شد. تا حدود هفتاد سال پیش این وضع رسوا در غرب نبود، بلکه بانوان پوشش تقریباً کامل داشتند. سیاست‌های نظام سرمایه‌داری برای بهره‌کشی از زنان این وضع را پدید آورد. ثانیاً اسلام به خاطر مصلحت خانواده خواسته است که بانوان میل ذاتی خویش به تبرج و خودنمایی را مدیریت کنند؛ و ثالثاً اسلام نمی‌خواهد ارزش و احترام زن در جامعه پایین بیاید و زن به آسانی در دسترس مردان شکارچی و هرزه قرار گیرد.

منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی