تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

یورونیوز: جعفر پناهی دستگیر شد

جعفر پناهی، کارگردان سرشناس ایرانی که پیش از این سابقه بازداشت داشته است، بار دیگر دستگیر شد. این بازداشت‌ در حالی رخ داده است که چند روز پیش نیز محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد، دو چهره شناخته شده سینمای ایران و از امضاکنندگان بیانیه اعتراضی «تفنگت را زمین بگذار» توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده بودند.

کد خبر: ۱۳۳۴۳۰
۱۹:۴۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۱

یورونیوز: جعفر پناهی دستگیر شد

دیدارنیوز: جعفر پناهی، کارگردان ساکن ایران و برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین که پیش از این سابقه بازداشت داشته است، بار دیگر دستگیر شد.

یورونیوز نوشت: علاوه بر پناهی برخی منابع اعلام کردند که ناهید شیربیشه، مادر پویا بختیاری از قربانیان اعتراضات آبان ۹۸ و سعید دامور، برادر وحید دامور یکی دیگر از کشته شده‌های اعتراض‌های آن سال بازداشت شدند. همزمان اکانت توییتری «۱۵۰۰ تصویر» اعلام کرد که ماموران امنیتی در منطقه شهر قدس تهران، مادران پژمان قلی پور، نوید بهبودی و ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸ را بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها در حالی رخ داده است که چند روز پیش نیز محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد، دو چهره شناخته شده سینمای ایران و از امضاکنندگان بیانیه اعتراضی «تفنگت را زمین بگذار» توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده بودند. در همان روز مصطفی تاجزاده از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز دستگیر شد.

ویدئویی از وضعیت خانه مادر پویا بختیاری با صدای خواهر او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

جعفر پناهی در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «تاکسی» در جشنواره فیلم برلین برنده جایزه خرس طلایی شد. او در سال ۲۰۱۲ به همراه نسرین ستوده از سوی پارلمان اروپا به عنوان برنده جایزه ساخاروف معرفی شده بود.

این کارگردان سرشناس ایرانی در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ در ایران دو بار بازداشت شده بود. او در نهایت در پائیز سال ۸۹ به شش سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از ساخت فیلم، نگارش فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی