تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

بیست تأمّل درباره نامه سرگشاده محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی

حجت الاسلام رشید داودی، از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم در نوشتاری با عنوان «بیست تأمّل درباره نامه سرگشاده آیت الله یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی» این گونه آورده است:

کد خبر: ۱۳۳۳۰
۱۱:۰۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - این یادداشت شامل بیست نقد و تأمّل در واکنش به نامه آیت الله یزدی است که در دو بخش تنظیم شده است:

بخش اول) تأمّلاتی در متن نامه آقای یزدی به آیت الله شبیری

یک. جناب رییس اسبق دستگاه قضا! شما در آغاز نامه خود نوشته اید: «پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می‌رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلِّدین و حوزویان را درپی داشته است»

اولاً، مراد شما از مسئله دار بودن چیست؟ اگر منظورتان وارد بودن اتهام یا وقوع جرمی است، در هردو صورت شما اینک در جایگاه و مقامی نیستید که آنها را قضاوت و داوری نمایید؟ و مسئله دار خواندن افرادِ دارای وجاهت،اعتبار و منزلت اجتماعی ـ بدون اعلان آن توسط مراجع ذی صلاح ـ می تواند مصداق تشویش اذهان عمومی باشد!

ثانیاً، اینکه شما افرادی چون رئیس جمهور اسبق، جناب آقای خاتمی که چه بخواهید یا نخواهید در جامعه، ذی اثر و مورد اقبال و احترام توده مردم و خواص جامعه است، را شخصی بخوانید که احترامی برای رهبری قائل نیست، این سخن نه تنها وهن رهبری است که اکثریت مردم ومسئولان بر خلاف واقع بودن آن گواهی خواهند داد؛ چون تاکنون حتی در مواردی که اختلاف نظر وجود داشته، کسی از ایشان جز احترام نسبت به رهبری و توصیه دیگران به محترم شمردن رهبری، سخنی نشنیده است.

ثالثاً، شما که در شورای نگهبان در انتخابات اخیر خبرگان رهبری پس از هفته ها تلاش، از تشخیص و احراز صلاحیت چندصد داوطلب در ماندید و به گونه ای عمل کردید که حتی نزدیک ترین دوستانتان را هم قانع نشدند، چگونه ناراحتی خیل عظیم مقلّدان آیت الله العظمی شبیری و ده ها هزار حوزوی را در طول یک هفته احراز کرده و تشخیص دادید؟! آنهم در شرایطی که میزان ارتباط شما با بدنه حوزه و توده مردم، أظهر من الشمس است!

رابعاً، نگارنده که با ده ها نفر از مریدان، شاگردان و مقلدان آیت الله شبیری زنجانی ارتباط دارم، تاکنون حتی در یک مورد هم چنین موضعی را ندیده و نشنیده ام. و طنز ماجرا آنجاست افرادی که آقای شبیری با آنها ملاقات داشته اند خود در کسوت روحانیت و در زمره شاگردان و مقلدان ایشان هستند!

دو. ریاست محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! شما در فراز دوم نامه خود نوشته اید: «اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع کننده ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه رابه ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال ‌کردم»

اولاً، شما در چه شأن و جایگاهی هستید که این چنین یک مرجع تقلید را با نگاهی از بالا به پایین، مورد خطاب و عتاب قرار می دهید؟ چرا باید یک مرجع تقلید بگونه ای جواب شما را بدهد که جنابتان قانع شوند؟! مگر نظر شما میزانِ سنجه نظرات مراجع تقلید است؟!

ثانیاً، اگر محتوای مکاتبات پیشین شما نیز همچون این نامه سرگشاده بوده است، مشخص است که چه جوابی دریافت کرده اید و معنای عدم اقناع شما نیز چون روز، روشن است. و اینگونه پاسخ دادن، اقلّ انتظاری است که از عالمی آگاه، فرهیخته و بابصیرت چون آیت الله العظمی شبیری می رود.

سه. حضرت آقای یزدی! شما در بخشی از نامه خود آیت الله شبیری را خطاب قرار داده و نوشته اید: «چگونه می‌شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می‌کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!»

اولاً، بسیار عجیب و شگفت آور است که شخصی با سبقه و کسوت شما، برای یک مرجع تقلید نه تنها حق دیدار با شاگردان و دوستان خود رل قائل نمی شود بلکه به جهت عدم دیدار با عده ای دیگر، اینگونه مورد سرزنش و عتاب قرار می دهد؟! یا للعجب، یکباره بفرمایید که آقای شبیری می بایست برای انجام دیدارهایش از شما اجازه بگیرد!

ثانیاً، مرجع تقلیدی که حق تشخیص و آزادی عمل در قبول یا ردّ دیدارهای خود را نداشته باشد بی گمان ابتدایی ترین شرایط و صلاحیت های مرجعیت را ندارد.

ثالثاً، مرجع تقلیدی که نتواند از استقلال خود حفاظت نماید چگونه خواهد توانست از استقلال حوزه های علمیه حراست کند؟!

چهار. جناب رییس سابق مجلس خبرگان! شما در عجیب ترین فراز نامه خود نوشته اید: «یادآور می‌شوم مقام واحترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد»

اولاً، احترام و شأن اجتماعی مراجع تقلید عمری به بلندای تاریخ اسلام دارد و هرگز مرهون یک حکومت، نظام، و حاکم، و لو حکومت اسلامی، نبوده، نیست و نخواهد بود بلکه وامدار دین، مذهب و نیابت از معصومان علیهم السلام است.

ثانیاً، اینکه مراجع باید شأن واحترام خود را حفظ کنند سخن درستی است اما شما به عنوان یک شخصیت سیاسی و حتی مسئول یک نهاد حکومتی یا حوزوی، هرگز صلاحیت تشخیص حفظ یا عدم حفظ شئون مرجعیت را ندارید! و در طول تاریخ شیعه، مرجعیت یک فرد با تشخیص و تعیین مردم پدیدار و با إعراض و عدم اقبال آنان خاتمه یافته است.

ثالثاً، سیره عملی آیت الله شبیری همواره نشان از مراعات عالیه شئون مرجعیت بوده و هست بویژه آنکه در تحکّمات سیاسیون و افراطیون هرگز منفعل نبوده و بر طریقه ای عمل نموده که آبروبخش ساحت مرجعیت و حوزه های علمیه بوده است.

رابعاً، از آنچه گفته شد که بگذریم، با هیچ مقیاس و شاخصی نمی توان چرایی توهین و درشتگویی شما به ساحت آیت الله شبیری را سنجه کرد بویژه عبارت پایانی نامه که مُشعر به تهدید است: «ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد» !

بخش دوم) سخنی بی پرده با آیت الله یزدی

۱. حضرت آیت الله! شما در زمره سابقین انقلاب بوده و از این حیث شایسته تقدیر و تکریم هستید. اما چه کسی به اجازه داده که با یک مرجع تقلید به گونه ای سخن بگویید گویی که با زیر دست خود مکاتبه می نمایید؟!

۲. جناب آقای یزدی! به کدام دلیل عقلی و عقلایی و براساس کدام حجت شرعی، یک مرجع تقلید در پاسخ به استیضاح، لازم است شما را قانع نماید وحال که قانع نشده اید، نامه سرگشاده نوشته وبر ساحت مرجعیت با ادبیات تهدیدآمیز، سخن بگویید؟!

۳. جناب آقای یزدی! اگر منشأ عصبانیت احتمالی منجر به مکاتبه، درد سیاسی است، باید خدمت شما عارض شود که نماد تدبیر و تشخیص، وشاخص بصیرت وفهم سیاسی شما و دوستانتان، جناب آقای احمدی نژاد است. همان «محمودِ دیروز ومغضوبِ امروزتان» که همه اعتبار، آبرو و سابقه خود را در سبد او گذاشتید وحتی بر چهره بسیاری از سابقین خود در انقلاب، ویاران امام راحل همچون مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی چنگ انداخته و درشتگویی کردید؛ وامروز در مواجهه با او نه راه بازگشتی برای خود گذاشته و می بینید ونه تاکنون از کرده خود استغفار واز ساحت مردم طلب بخشش داشته اید، پس چگونه است که باز هم در سپهر سیاست،مرجع تقلیدی را به جرم همسو نبودن واختلاف نظر احتمالی آنهم بخاطر یک دیدار غیرسیاسی، مورد عتابِ جسارت آمیز قرار می دهید؟!

۴. جناب آقای یزدی! هنوز فراموش نکرده ایم سخنان شما نسبت به اجازات و تاییدات علمی برخی داوطلبان مجلس خبرگان توسط مراجع تقلید را که گفتید: «اجازه‌های اجتهادی که توسط مراجع تقلید صادر می‌شود تنها در امور آخوندی است»

شما که دیروز نسبت به گفتار ونوشتار مراجع، چنین موضع وهن آمیزی داشتید وامروز نسبت به رفتار آنها موضعی جسارت بار وبا ادبیات تهدیدآمیز روا داشتید! فردا با ایشان چگونه سخن خواهید گفت؟!

۵. جناب آقای یزدی! شما به عنوان رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موظف به حفظ شأن واعتبار حوزه های علمیه واساتید گرانقدر آن هستید؛ امری که چند صباحی است دچاره مخاطراتی شده است بویژه با بیانیه های شخصی در قالب نظر جمعی جامعه مدرسین و… . البته جای تقدیر است که شما این نامه را با امضای شخصی (محمد یزدی) و نه عنوان (رییس شورای عالی جامعه مدرسین)، منتشر کرده اید؛

۶. جناب آیت الله! ای کاش به جهت حفظ شأن و جایگاه تان وهمچنین حراست از سابقه انقلابی تان، خود را بازنشسته ومشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می کردید که هم صلاح خودتان بود هم صلاح ملک ومردم.

۷. در پایان تذکر این نکته لازم است که مراجع عظام تقلید، اساتید و بزرگان و همه حوزه های علمیه، می بایست نسبت به دفاع از حریم مرجعیت عالیقدر ـ همچون پیشینیان ـ حساسیت داشته و اجازه تعرّض و توهین به ساحت مرجعیت را ندهند. شاید اگر نبود مصلحت سنجی و سکوت قاطبه مراجع و بزرگان حوزه های علمیه در مواجهه با حکم عجیب خلع مرجعیت، یا ردّ وعدم احراز صلاحیت های گسترده بسیاری از مجتهدان مسلّم در انتخاباتهای اخیر مجلس خبرگان بویژه انتخابات سال۹۴، وهمچنین عدم واکنش مناسب به سخنان وهن آلود در مورد اجازات و تاییدات مراجع، و همچنین عدم موضع قاطع و شفاف نسبت به فاجعه اخیر فیضیه و… امروز شاهد اینگونه اهانت به ساحت مرجعیت نبودیم.
منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی : ۳
غیر قابل انتشار : ۴
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
20
13
سلام علیکم با احترام خدمت آقای داودی
بنده به عنوان یک طلبه نسبت به نقد های جنابعالی نکاتی را متذکر می شوم، در اینکه آقای یزدی لحن تندی داشته اند و چه بسا بی احترامی صورت گرفته با شما موافقم ولی این دلیل نمیشود که یک مرجع تقلید شیعه با کسانی ملاقات کند که مواضعشان در سال ۸۸ مشخص بوده و تردیدی در ایجاد فتنه و آشوب در جامعه از طرف این اشخاص در سال ۸۸ نیست البته اگر منصف باشید نه متعصب.
من ارادت خاصی به آیت الله شبیری دارم ولی این نکته باید مورد توجه باشد که حتی یک ملاقات غیر سیاسی نیز موجب استفاده های سیاسی میشود و اینکه شما فرمودید این یک دیدار غیر سیاسی بوده برای بنده قابل پذیرش نیست. اختلاف سلیقه ی سیاسی تا حدی صحیح است که موجب انحراف فکری و سیاسی جامعه نشود. شما یا این آقایان را نمیشناسید که اگر اینطور است لطفا اطلاعاتتان را کامل کنید و اگر هم میشناسید که دیگر نباید اینگونه در مورد این افراد صحبت کنید.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
از وقتی شما طلبه های عزیز یک پایتان نعلین و یک پایتان چکمه سیاست شد ، ابرویی برای روحانیت نماند !در سال 88 فتنه زیر سر همان دار و دسته ی احمدی نژاد و نیرو های نطامی بود که به اعتراض ارام مردم که رای من چه شده در عاشورا حمله کردند و مردم بیگناه را به خاک و خون کشیدند !اگر سری به اخرین مصاحبه سردار همدانی که در سایت تابناک چاپ شده بزنید خواهید دید که چگونه سردار اعترافاتی را انجام میدهد که از یک ماه قبل برای روز عاشورا برنامه ریزی میکردند ، تمام سالنهای سینماها و سوله ها اجاره شده بوده 5000 نفر از ارازل و اوباش جمع اوری و به انها اموزش مقابله به مردم داده شده بود !! بهتره امثال شما چشمان خود را باز کنید و برای چهار صباح ریاست و قدرت با دین مردم بازی نکنید !! ایام به کامتان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
8
15
کسانی که مسلمانند و اسلام و قران و امام حسین علیه السلام را قبول دارند نباید در کنار کسانی قرار بگیرند که به ظاهر مسلمانند ولی اشکار و نهان به اسلام و آموزه های قرانی و راه امام حسین علیه السلام توهین کرده یا حداقل قبول ندارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
19
25
چطور تو جوجه طلبه ۲۰ اشکال به آیت الله یزدی میتونی بکنی و دوتا آیت‌الله حق ندارند به هم دیگه اشکال کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
6
10
احسنت اقا داودی(نرود میخ اهنین در سنگ)
مجدالاانسان
|
France
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
4
ببخشید درجات و ترتیب اعطا و باز پس گیری آن طبق چه قانون ،آیه،یا سنتی بنا شده ،یکی بدون اعلام درجه سازمانی خود دیگری را طلبه معرفی و حتی مدال جوجه ایی تقدیمش میکند ،حضرات واجب التعظیم یکدیگر را در ظاهر و مقابل چشم دیگران" تو "خطاب میکنند،چه بسا در دل "تو "ر ا هم تغییر داده و .....،بالاخره مافوق و مادون،بزرگتر و کوچکتر، معمر و مسن تر ،با سابقه و بی سابقه تر،تعداد مراجعین و مقدار استفتائات خواسته شده، تعداد شاگردان و مقام استادان خود فرد ،اشتهار به عدالت، تعبد ، حریت از مطامع دنیوی، ترجیح درس و بحث و تدبر، یا اشتغال به امور دیوانی و مقامات سازمانی و........ اصولا در تعیین مراتب و ترفیع و تنزیل افراد منسوب به آن حوزه تمدن ساز محلی از اعراب دارد؟ و یا آنکه مباحث دیگری خارج از حوصله دماغ و تخیل ما عوام و مقلدین بلابصیرت و مهجورالمقام، ملاک سنجش و عمل بزرگواران و متجاهدین متعاملین شریعت مقدسه ،جاری و معمول میباشد؟ انشالله خداوند قادر قهار در ظهور منجی موعود تعجیل فرماید ،بحق رسول خاتم وحرمت ذوات محترم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
9
9
ای طلبه ی جوان!
علامه طباطبایی به اسلام خدمات زیادی داشتند و بیست جلد تفسیر قرآن نوشتند، در فقر زندگی کردند و از شهریه استفاده نمی کردند و هیچ ادعایی نداشتند
حالا شما جوجه طلبه ادعای محققی و پژوهشگری داری؟!
برای همین عنوان تحقیق و پژوهش چقدر میگیری؟

از خواب بیدار شو جوان
محقق و پژوهشگر آیت الله مرعشی نجفی بود نه تویی که روی مبل و صندلی لم میدی و کنار بخاری گرم و نرم نشستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
زیاد تخت گاز نرو!
کجا نویسنده همچین ادعایی داشته؟ این عناوین رو سایت منتشرکننده گذاشته نه ادعای نویسنده!
عاشق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
6
11
تا دیروز همین افرادی که الان با سیاسی کاری دارن ب خیال خام خودشون از مرجعیت دفاع میکنن نظرشون این بود که میشه به معصوم هم نقد کرد
معصوم رو میشه نقد کرد اما مرجعیت رو که با فتنه گر دیدار داشته رو نمیشه؟؟ بعضیا تناقض شخصیت دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
1
11
ابن دعواها فقط وفقط به ضرر اسلام و انقلاب اسلامی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
8
6
با وجود چنین دفاعی از آیت ا... زنجانی ایشان نیاز به هیچ منتقد و مخالفی ندارد.
gaber
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
2
6
فتنه گر احمدی نژاد بود یا خاتمی اگر احمدی نژاد فتنه گر بود حق بود ۸۸ اعتراض کنند و جلو ضرر را بگیرند اگر هم فتنه گر نبود چرا الان حاضر به نگاه کردن در چهره اش در مجمع تشخیص نیستید کسانیکه الان نگاه بهش نمیاندازن هم فتنه گرند یا نه؟ شما مخالفین احمدی نژاد را فتنه مینامید که حود شما حاضر به قبولش نیستید شاید بگپیید انموقع خوب بود ولی خواص با بصیرت زود تر از بی بصیرتها فهمیدند و همان کاری که شما با احمینژاد کردید انها زودتر انجام دادند ایت اله شبیری هم شاید وقتی هاله نور را دید همان موقع فهمید متوهم است و لیاقت ندارد
بهنام محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
2
سلام .قبل از انقلاب همین آیت الله های به قول شما جوجه طلبه بودند که با رشادت و از جان گذشتگی انقلاب رو رهنمایی و به پیروزی رسانند. لطفا شرح احوال مسئولین حال رو قبل از انقلاب که اکثرا کم سن و سال بودند، بخوانید.
احمد زحمتکش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
1
2
آقای داوودی سلام علیکم
از این که جرأت نظر به خود را در مسائل مهم سیاسی داده اید در خور تشویق است ولی بنده به شما چند نکته را متذکر می شوم:
اول این که توهین های بی شرمانه وتمسخر های علمی که در متن داشته اید، نسبت به یک عالم دین وبسیار تاثیر گذار در روند انقلاب ناگفته واضح است در حالی که رعایت تقوای الهی و پر هیز از گناه بر همه چیز مقدم است.

دوم این که حمایت های شما از فتنه گران 88 با هدف برندازی نظام اسلامی کاملا واضح بود در حالی که رهبری در جای جای مختلف نام ویاد آنان را در تاریخ نظام اسلامی به عنوان ظالم وفتنه گر اسم می برد که باید با پیام های پیاپی رسوا شوند.

سوم این که تعجب می کنم که با عنوان به اصطلاح (محقق و پژوهش گر) که دارید انگار مراجع تقلید عصمت ذاتی دارند و نمی توان هیچ نقد یا نامه ای نوشت در حالی که برخی از مراجع در بسیاری از مواضع در میدان دشمن ومنافقان بازی کردند.

چهارم این که یاد آور شدن بسیاری از مواضع ایت الله یزدی که طبق میل شما ها نبود در متن نوشته شما نشان از نوشته هایی نفسانی واز روی هوای نفس است که انگار از قبلاً یک خشم وعصبانیتی نسبت به ایشان داشته اید که خود جای استغفار از بارگاه خداوند باری تعالی را می طلبد.

پنجم ونکته پایانی این که با وجود مقام علمی و سلوکی آیت الله شبیری زنجانی که مورد تکریم همه ماست ولی ایشان در میدان و استراتژیک منافقان بازی کردند ولو این که این اقدام از آیت الله شبیری زنجانی ناخواسته وشاید ناآگاهانه بوده است گرچه که در میدان اعتقاد وذهنیت به نظام و رهبری اعتقاد راسخ دارند.
آقای داوودی! یادت باشد که در این قرن با تمام حربه های ضد دینی و ضد نظام دینی تنها مقام علمی وسلوک در حوزه فردی راه گشای مراجع نیست بلکه مراجع تشیع باید در مقام ومیدان استراتژیک هم عملکرد دینی ومطابق با اهداف نظام حکومتی داشته باشند.
باشد که رستگار شویم.
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
8
5
مرجع بی بصیرت نمی خواییم نمی خواییم
دیروز منتظری امروز شبیری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
خواستن یا نخواستن شما فقط بدرد خوتان می خورد و نمی تواند مرجعیت را از کسی سلب کند.
برهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
1
2
نه دیدار آیه الله شبیری هرچند دیدار شخصی قابل دفاع است و نه نامه سرگشاده آیه الله یزدی. خداوند همه ما را از فتنه های آخرالزمان نگه دارد.
سیّدسلیم بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
2
2
چرا؟!،مکتوباتِ اظهارِنظری را منتشر نکردید؟!و منتشر نمیکنید؟!. و چرا؟!، اینقدر گزینشی بر علیه حضرتِ آیت الله یزدی، نوشته های اِهانت آمیزِ منتشر میکنید؟!
اِی سایتِ "دیدارنیوز!؟" یعنی، ما اُمَّتِ حضرتِ امام خمینی رضوانُ الله تعالی علیه، باید شاهدِ روحیه دادنِ به سَرانِ خائنِ فتنه براندازیِ نظامِ مقدَّسِ جمهوریِ اسلامی باشیم؟!. اگر حضرت امام خمینی(رض) در قید حیاط (حیات) بود، بازهم چنین جُرأتی داشتید؟!.
(رونوشت به : بارگاهِ ملکوتیِ حضرتِ ثامِن الحُجج و روزنامه های کیهان، جوان، خُراسان و . . .) (13 آبان 1397 ، یکشنبه ، ساعت 19:25)*
سید محمد مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
2
1
اقا رشید داودی مطالب شما را خواندم .
بچگی کردی گه وارد بازی دو نفر بزرگتر از خود شدی . بنده در مقام دفاع از ایت الله یزدی نیستم ، باید پاسخ ایشان را حضرت ایت الله شبیری بدهند که میدهند . تو جوان نپخته و کار نابلد را چه به عرض اندام ؟ ؟ ؟ ؟
نشنیده ایی که گفته اند : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ارض ( آبرو ) خود می بری و زحمت ما میداری
اگر بدنبال شهرتی این راهش نیست اما اگر بدنبال جیفه دنیایی بحث دیگریست . خدا به امثال تو شرف ، وجدان و انسانیت بدهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
3
0
بصیرت مهمتر از علم اندوزی است. من دیگر هیچ وقت پشت سر کسی که با کرباسچی و خاتمی نشسته نماز نمی خوانم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی