تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

هشدار شی جینپینگ پس از هک شدن اطلاعات شهروندان چین

به دنبال آنکه یک هکر مدعی شد که اطلاعات یک میلیارد شهروند چینی را به سرقت برده است، رئیس‌جمهوری چین از نهاد‌های دولتی کشورش خواست برای "دفاع از امنیت اطلاعات" اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳۳۲۸۵
۱۵:۱۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۱

هشدار شی جینپینگ پس از هک شدن اطلاعات شهروندان چین

دیدارنیوز ـ به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، این هکر مدعی شده بود که اطلاعات را از پلیس ملی شانگ‌های به سرقت برده است. به گفته او، این اطلاعات شامل اسامی، آدرس، کد هویتی و شمار تلفن‌های همراه است.

کارشناسان امنیت سایبری "تایید" کرده‌اند که حداقل بخش کوچکی از اطلاعات ارائه شده "واقعی" است. این حجم ۲۳ ترابایتی از اطلاعات به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شده بود، اما بعدا پست مربوط به آن حذف شد.

هیچ کدام از مقام‌های چینی به این خبر واکنشی نداشتند و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین هم اشاره مستقیمی به فروش این اطلاعات نکرد.

اما براساس گزارش روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، رئیس‌جمهوری چین از نهاد‌های دولتی کشورش خواسته تا از "امنیت اطلاعات و اطلاعات شخصی، حریم خصوصی و اطلاعات شرکتی محرمانه" دفاع کنند تا زمانی که مردم اطلاعات خودشان را برای دریافت خدمات دولتی ارائه می‌کنند، احساس امنیت کنند.

روز جمعه مدیران وب‌سایتی که این داده‌ها از طرف کاربری به نام "چاینادن" در آنجا برای فروش گذاشته شده بود، در اطلاعیه‌ای گفت: کاربران محترم چینی، به صفحه ما خوش آمدید. احتمالا شما به دلیل نشت داده‌های پلیس شانگ‌های اینجا هستید. این اطلاعات دیگر برای فروش قرار ندارد و پست‌های مرتبط با این موضوع حذف شده‌اند. ما دیگر اطلاعات مشابه و با کیفیت بالا از چینی‌ها برای فروش داریم. ما در چین و چینی نیستیم، بنابراین از قوانین چین تبعیت نمی‌کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی