تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

ازسرگیری رسمی سفر حجاج قطری پس از ۵ سال تحریم و همه‌گیری کرونا

پس از پنج سال تحریم قطر و همه‌گیری کرونا که مانع سفر حجاج قطری شد، امسال قطری‌ها پس از غیبتی طولانی در مناسک حج شرکت دارند.

کد خبر: ۱۳۳۱۹۳
۱۵:۲۲ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

ازسرگیری رسمی سفر حجاج قطری پس از ۵ سال تحریم و همه‌گیری کرونا

دیدارنیوز ـ به نوشته روزنامه عربی ۲۱، عربستان و همپیمانانش یعنی امارات، بحرین و مصر ژوئن ۲۰۱۷ قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده و روابط خود را با این کشور عربی قطع کردند، در نهایت آن‌ها در ژانویه ۲۰۲۱ درباره ازسرگیری روابط خود با قطر توافق کردند.

در طول مدت این پنج سال، دو طرف یکدیگر را به ممانعت از حضور قطری‌ها در مناسک حج متهم کردند.

اما امسال قطری‌ها پس از برطرف شدن اختلاف‌نظر‌های دیپلماتیک، به مکه مکرمه می‌روند و در مناسک حج شرکت می‌کنند.

محمد جوهر، یکی از مسؤولان حجاج قطری ضمن ابراز خرسندی خود از حضور حجاج قطری در مناسک حج امسال اظهار کرد: شرایط به حالت عادی بازگشت و با برداشته شدن تمامی موانع از سوی مقامات سعودی، ما با آسودگی تمام به حج بازگشتیم.

او گفت: قطری‌ها استقبال گسترده‌ای از حج داشتند و حدود ۵۰۰۰ قطری یعنی پنج برابر سهمیه ما که حدود ۱۰۸۰ تن برآورد می‌شود، برای شرکت در مناسک حج امسال ثبت نام کردند.

عربستان آوریل اعلام کرد که با لغو محدودیت‌های دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا، در مناسک حج امسال میزبان یک میلیون حجاج عربستانی و غیرعربستانی است.

در مناسک حج سال ۲۰۱۹ حدود ۲.۵ میلیون تن شرکت کردند، اما با همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ تنها به چند هزار تن از حجاج داخلی اجازه حضور در مناسک حج داده شد و در سال ۲۰۲۱ نیز این عدد تنها تا ۶۰ هزار تن افزایش یافت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حج و زیارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی