تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
ادعای غرب درباره سوریه واقعی نیست

امیرعبداللهیان: با توسل به عملیات نظامی برای رفع مشکلات مخالفیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: ادعای کشور‌های غربی مبنی بر تلاش برای ثبات امنیت در سوریه واقعی نیست و این موضع آن‌ها موجب افزایش جسارت رژیم نژادپرست صهیونیستی برای تلاش به منظور بر هم زدن اوضاع سوریه می‌گردد. ما نگرانی‌های موجود را درک می‌کنیم، ولی با توسل به عملیات نظامی برای رفع مشکلات مخالف هستیم. معتقدیم مشکلات را بایستی با گفتگو‌های مستقیم و از طریق همکاری با یکدیگر حل و فصل و نگرانی‌ها را رفع کرد.

کد خبر: ۱۳۲۹۰۵
۲۰:۰۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان: ادعای غرب مبنی بر ثبات در سوریه واقعی نیست

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور تبادل نظر و گفتگو با مقامات عالی سوریه در دمشق به سر می‌برد با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام‌های مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان، سفر اخیر رئیس جمهور سوریه به تهران را نقطه عطفی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه خواند و آن را در پیشبرد روابط دو کشور موثر و پر ثمر ارزیابی نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقدیر از تلاش‌های دولت و رییس جمهور سوریه در تحکیم وحدت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور اظهار داشت مخالفین مشخص تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تلاش دارند وضعیت این کشور را به هم بریزند.

امیر عبداللهیان حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد و سکوت محافل غربی و عدم واکنش کشور‌های مدعی غرب را نشان دهنده استاندارد‌های دوگانه این کشور‌ها خواند.

وی افزود عدم برخورد جدی با اقدامات مخرب تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ادعای کشور‌های غربی مبنی بر تلاش برای ثبات امنیت در سوریه واقعی نیست و این موضع آن‌ها موجب افزایش جسارت رژیم نژادپرست صهیونیستی برای تلاش به منظور بر هم زدن اوضاع سوریه می‌گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید نمود ما نگرانی‌های موجود را درک می‌کنیم، ولی با توسل به عملیات نظامی برای رفع مشکلات مخالف هستیم. معتقدیم مشکلات را بایستی با گفتگو‌های مستقیم و از طریق همکاری با یکدیگر حل و فصل و نگرانی‌ها را رفع نمود.

در این دیدار رئیس جمهور سوریه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به دمشق در شرایط کنونی را با توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی با اهمیت خواند و افزود وضعیتی در حال شکل گیری است که موازنه را در منطقه به نفع ما تغییر می‌دهد. وی کشور‌های غربی را به تحریک اوضاع در سوریه به منظور تسویه حساب، رقابت و امتیازگیری از طرف‌های دیگر نمود.

بشار اسد با اشاره به نگرانی‌ها و خطرات موجود در منطقه اظهار داشت بعضی از این موضوعات بین کشور‌های منطقه مشترک است و باید از طریق راه حل سیاسی و گفتگو‌های مشترک مورد حل و فصل قرار گیرد. خوشحالیم که در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران بخشی از راه حل سیاسی در منطقه است. وی تاکید نمود ما از راه حلی که سوریه را از جنگ دور کند استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور سوریه روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورش را یک رابطه همپیمانی راهبردی خواند و افزود طی ۴۰ سال گذشته شاهد روابط رو به رشد بین دو کشور بوده ایم.

وی فلسطین را موضوع مورد توجه مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوریه خواند و یادآور شد با توجه به فشار‌ها بر روی کشور‌های محور مقاومت، یک هم پیمانی شکل گرفته که هم پیمانی اراده‌ها در رویارویی با نظام سلطه می‌باشد و البته کشور‌های کمی در دنیا دارای چنین اراده‌ای هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی