تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

انتقاد از سفر مذاکره‌کننده ایران به روسیه؛ دیدار «باقری» با ریابکوف به نفع مسکو بود

علی بیگدلی، کارشناس روابط بین‌الملل با اعلام اینکه سفر مذاکره کننده ارشد ایران به روسیه جلوه خوبی نداشت، گفت: دیدار باقری با ریابکوف به نفع منافع مسکو تمام شد.

کد خبر: ۱۳۲۸۹۳
۱۷:۰۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

انتقاد از سفر مذاکره‌کننده ایران به روسیه؛ دیدار «باقری» با ریابکوف به نفع مسکو بود

دیدارنیوز: یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: روس‌ها با انتشار خبر دیدار باقری با ریابکوف خواستند مانور قدرتی را در مقابل آمریکا و غرب اجرا کنند و نشان دهند تهران بدون مشورت با آن‌ها تصمیمی اتخاذ نخواهد کرد و این کشور همچنان در ماجرای برجام قدرتمند و تاثیرگذار است.

علی بیگدلی، در تحلیل سفر مذاکره کننده ارشد کشورمان به روسیه پس از پایان مذاکرات دوحه و همچنین اعلام این خبر از سوی توئیتر رسمی نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: این سفر به هیچ عنوان جلوه خوبی نداشت و این گونه نشان داد که ما برای کسب تکلیف از روسیه این سفر را برنامه ریزی کردیم و نشان از وابستگی تهران به مسکو داشت. همین کار را اگر کشوری در قبال آمریکا انجام می‌داد آن زمان ما به عنوان وابستگی آن کشور به واشنگتن تفسیر می‌کردیم. قطعا این ملاقات و این مذاکره به نفع منافع روسیه بود چرا که اینطور وانمود شد که ما باید گزارش مذاکرات دوحه را ابتدا به طرف روسی اعلام کنیم تا آن‌ها تصمیم بگیرند که ایران چه مسیری را طی کند.

وی ادامه داد: باید ببینیم تیم مذاکره کننده ایران در مشورت با روس‌ها چه تصمیمی می‌گیرد و مذاکرات چه زمانی و در کجا ادامه خواهد یافت. حالا گویی تهران در قبال قطعنامه شورای حکام خواسته دیگر مذاکرات در وین برگزار نشود و باید ببینیم باز هم مذاکرات چرخشی و در کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد یا خیر؟

بیگدلی افزود: روس‌ها با انتشار این خبر خواستند مانور قدرتی را در مقابل آمریکا و غرب اجرا کنند و نشان دهند تهران تصمیم بدون مشورت با آن‌ها اتخاذ نخواهد کرد و این کشور همچنان در ماجرای برجام قدرتمند و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: روسیه به دنبال این است که نشان دهد در شرق مثلث قدرت روسیه، چین و ایران را تشکیل داده و گویی ایران هم از حضور در این مثلث خوشحال است، اما باید بدانیم این دیدار و انتشار آن به نفع منافع ایران نیست و استقلال دستگاه سیاست خارجی ما را زیر سوال می‌برد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی