تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

چرا به خاطر حجاب ماریا باعث کدورت همسایه می شوید؟!

یک اشتباه از سوی چند نوجوان باعث شد عوام‌الملک شب تا صبح را با سر درد بخوابد شاید اگر مذاکرات در دوحه بی‌نتیجه نمی‌ماند این سردرد تا همین حالا هم ادامه پیدا می‌کرد.

کد خبر: ۱۳۲۸۳۰
۱۵:۰۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۱

عوام الملک

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱

دیشب قبل از خواب صحنه‌های ناگواری از شیراز به دستم رسید. عده‌ای موجودات به اصطلاح نوجوان و جوان با وضعیت ناجوری در کنار هم خوشحال بودند. غلط‌های زیادی. لابد فکر کرده بودند عوام‌الملک مرده است. با سردرد خوابیدم. تمام شب خوابشان را دیدم. صبح تصمیم گرفتم نامه‌ای به همه خواص مربوطه بنویسم و تقاضای برخورد شدید و بدون ملاحظه با این موجودات عجیب را مطرح کنم. در خبرها خواندم خواص‌الرعایای شیراز همان دیشب وارد عمل شده و با قاطعیت لازم نه تنها با آن‌ها برخورد کرده بلکه دستور تعطیلی یک مجموعه فرهنگی که مشغول به اصطلاح کتابفروشی بوده را نیز صادر کرده است. ریشه این فتنه‌ها در این مراکز به اصطلاح فرهنگی‌ست. باید ریشه را خشکاند. از این همه سرعت و شدت عمل خوشحال شدم. حرف‌های حسین را خواندم. اعلام کرده اگر قرار است همه طرفین مذاکره به برجام برگردند باید منافع روسیه هم تامین شود. احسنت. از قدیم هم گفته‌اند همسایه را بر خودت مقدم بدار. مهم این است که روسیه ناراحت نشود. ما که خودمان اصلا بلد نیستیم به جز از غربی‌های از کسی ناراحت بشویم. احمد، بزرگوار تهرانی اعلام کرد برخی کلانشهرها به سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند. آن‌ها هم غلط کرده‌اند. مثل اینکه لازم است یک جور دیگری با ایشان برخورد کنیم. محمدعلی، بزرگوار تبریزی هم توصیه کرد که از انتخاب همسر در سر کلاس درس و دانشگاه و پارک و فضای مجازی پرهیز شود. صحیح است. مگر حمام عمومی و موقع پاک کردن سبزی به جماعت نمی‌شود همسر انتخاب کرد که عده‌ای در پارک و فضای مجازی به دنبالش هستند. کلاس درس و دانشگاه هم از پارک و فضای مجازی بدتر. مساله پوشش ماریا، سخنگوی امور خارجه روسیه مورد توجه است. مشکل حادی نیست ولی بعضی‌ها در حال جوسازی هستند. کسی نداند فکر می‌کند پوشش یکی از نسوان ایرانی مشکل داشته است. نباید با این سر و صداهای بی‌دلیل باعث کدورت عزیزانمان در روسیه بشویم.

شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱

رسانه‌های خارجی درباره رای دادگاه عالی آمریکا در مورد غیرقانونی اعلام شدن سقط جنین خیلی شلوغ کردند. می‌خواهند حواس عوام جهان را از شکست‌های پی در پی غربی‌ها در همه زمینه‌ها پرت کنند. البته معلوم هم شد که آمریکایی‌ها متوجه اقدامات لازم برای جوان‌سازی جمعیت ما شده‌اند و دنبال مقابله هستند. ترسیده‌اند. گزارشی درباره آمار سرقت در کشور را خواندم. از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ چهار برابر شده است. ثابت می‌کند در همه چیز، حتی دزدی هم رشد خوبی داشته‌ایم‌. گویا ۵۰درصد سرقت‌ها هم کار سرقت اولی‌هاست. نشان می‌دهد مساله جانشین‌پروری در صنف سارقان عزیز، خوب انجام شده است و نباید نگران آینده این صنف بود.‌ حیف است توانمندی‌های سارقان عزیز صندوق‌های امانت و کسانی مانند آن‌ها به نسل‌های بعدی منتقل نشود.‌ مسعود، معاون ابراهیم گفته بود بخشی از گرانی‌ها به خاطر آن است که خواص‌المله ارز اسحاق را حذف کرده‌اند. احمد، خواص‌المله تهران هم گفت مثل اینکه مسعود یادش رفته که خواص‌الدوله اصرار داشتند ارز اسحاق حذف شود و خواص‌المله با اینکه مخالف بودند به خاطر اصرار خواص‌الدوله پذیرفتند. گویا نوار حرف‌های مسعود و بقیه خواص‌الدوله هم موجود است و احمد اگر مجبور شود آن را پخش خواهد کرد. خیلی خوب است که از همه چیز نوار وجود دارد. باعث می‌شود حوصله‌مان سر نرود. آخر شب عمه خانم تماس گرفت. پیامکی دریافت کرده که در آن به او تذکر داده‌اند که در خودرویش در یک جاده کویری کشف حجاب اتفاق افتاده و باعث تضییع حق عوام شده است. کنجکاو بود بداند حق کدام عوام را ضایع کرده است. نصیحتش کردم. واقعا با شصت سال سن باید در خانه بنشیند نه اینکه در جاده‌های کویری طوری حرکت کند که حق عوام ضایع بشود. شاید اگر در ماشینش آن اتفاق‌ها نیفتاده بود آن جاده به جای کویر از وسط جنگل رد می‌شد. اصلا به خاطر همین کارهاست که باران نمی‌بارد و وسط کشور، کویر شده است. برایم آرزوی سلامتی کرد و تلفن را قطع کرد.

یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱

قبل از خروج از منزل صحبت‌های دیروز احمدآقا را خواندم. گویا نگران گرانی‌هاست ولی می‌داند که عوام اگر بدانند که تدابیر خواص، حل‌کننده مشکلات است آرامش پیدا می‌کنند و به کمک خواص می‌آیند. اصلا خواندن همین حرف‌های احمدآقا هم آرامش‌بخش است چه برسد به اینکه از تدابیر خواص هم مطلع شویم‌. خیلی خوب است که احمدآقا همیشه بوده و در همه سختی‌ها هم هست. خبر ممنوعیت تدریس معلم مذکر برای محصلان مونث به دستم رسید. باورم نمی‌شد که چنین مفاسدی وجود داشته است. فکر می‌کردم بعد از دوره آقاسیدمحمد این قباحت‌ها از بین رفته است. اما ظاهرا اینطور نبوده است. باز هم جای شکرش باقی‌ست که عصر ابراهیم شروع شد و این مشکلات را حل می‌کند. ابراهیم امروز مثل همیشه حرف‌های مهمی زد. گفت فرهنگ ازدواج باید در جامعه رشد کند. چون فرهنگ خیلی مقوله پیچیده‌ای‌ست باید از ابراهیم بپرسم که دقیقا کدام بخش‌هایش باید رشد کند. البته خوشبختانه ابراهیم در مورد خود ازدواج درخواست رشد نداد. همان فرهنگش رشد کند کافی‌ست. ابراهیم درباره جراحی اقتصادی هم اعلام کرد که باید در دوره حسن انجام می‌‌شد و اگر حسن این کار را کرده بود هزینه جراحی کمتر می‌شد. به نظرم ابراهیم خیلی سرش شلوغ است و یک سری خاطرات را فراموش کرده است. حسن قبل از جراحی به سرنگ و سوزن نگاه می‌کرد همراهان بیمار سر و صدا راه می‌انداختند که می‌خواهند مریضمان را بکشند. اگر دست به تیغ جراحی می‌زد که قطعا همراهان بیمار خود حسن را می‌کشتند. در خبرها خواندم بعضی از خواص‌المله‌ها خیلی نگران وضعیت تیم ملی فوتبال هستند و دنبال سرمربی داخلی می‌گردند. کار خوبی‌ست. وقتی خواص‌المله یک کشور، همه‌فن حریف باشند هیچ مشکلی باقی نمی‌ماند. یادم آمد که ۲۴ سال پیش هم که یک مربی عرق‌خور خارجی برای تیم ملی گذاشته بودند از یک باشگاه معمولی ایتالیایی هفت گل خوردیم اما وقتی مربی ایرانی آمد، توانستیم مشت محکمی بر دهان آمریکا بکوبیم. الان هم لازم است زودتر این تغییر را انجام بدهیم. شب توییت رستم خطاب به یکی از معاونانش را خواندم. نگران تعدیل پرسنل بود. خیلی خوب است که در عصر ابراهیم، خواص‌الدوله‌اش با اینکه استفاده از فیلترشکن کار سختی‌ست اما دستورهای اداری را از طریق توییتر می‌دهند تا عوام‌ مطلع شوند. اصلا معنای شفافیت و خواص‌الدوله شیشه‌ای همین است. در دوره حسن همه پلاستیکی بودند.

دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱

صبح فیلم یکی از برنامه‌های تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. مجری سعی می‌کرد نظر مثبت یک کودک بازیگوش را برای دوباره بچه‌دار شدن پدر و مادرش جلب کند اما کودک مذکور بسیار سرتق بود و قبول نمی‌کرد و ترجیح می‌داد تنها باشد. نگران بودم اگر مجری بیش از حد ادامه دهد حماسه ماشین لباسشویی و حمام و ... تکرار شود. خوشبختانه به خیر گذشت. رادیو و تلویزیون بودجه‌بگیر اخیرا خیلی برای خاطرات روزانه من تولید محتوا می‌کند. حکم سخنرانی‌های بزرگواران بعضی شهرها در روزهای جمعه را پیدا کرده است. خدا همگی را حفظ کند. شایعاتی درباره مذاکرات غیرمستقیم ما و آمریکایی‌ها شنیده می‌شود. قطعا صحت ندارد. اگر قرار بود با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم در دوره حسن می‌ماندیم. اخباری درباره حمله سایبری به بعضی شرکت‌های فولادسازی منتشر شد‌ چیز جدید و عجیبی نیست. یک حمله‌ای انجام شده و تمام شده. خوشبختانه کسی هم آسیبی ندیده. نباید بیخودی بزرگش کرد. صحبت‌های امین‌حسین، خواص‌الدوله مرتبط با خواص‌الرعایا را شنیدم. به تولیدکنندگان و واردکنندگان تا ۱۵ تیر وقت داد که قیمت‌ها را به پایان اردیبهشت برگردانند. قطعا وقتی دستور داده می‌شود قابل اجرا هم هست. قیمت‌ها که عمر و جان نیستند که نتوانند به عقب برشان گردانند. خیلی خوب است که خواص ما بلدند برای حل همه مشکلات دستور بدهند.

سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱

صبح یکی از عوام تصاویری از یک سری ون‌های سبز و سفید از شهرهای مختلف برایم فرستاد و زیرش به جمله‌ای از ابراهیم در زمان مناظرات انتخابات ریاست خواص‌الدوله درباره گشت ارشاد اشاره کرد. ابراهیم گفته بود گشت ارشاد برای مدیران داریم و نه برای عوام. اتفاقا یادم هست هفده سال پیش در همین روزها محمود هم در یک برنامه تلویزیونی گفت مشکل مملکت ما الان موی سر نسوان است؟ و وقتی رییس خواص‌الدوله شد برایش معلوم شد که اتفاقا مشکل مملکت ما موی سر نسوان است. البته امروز مشکلات دیگری مثل طول مانتوی نسوان، تعداد دکمه‌های جلوی مانتوی  نسوان، رنگ همه البسه نسوان، بلند خندیدن نسوان، اسکیت‌سواری، دوچرخه‌سواری و حتی موتورسواری نسوان و هر چیزی که رنگ و بوی مادینگی داشته باشد هم به مشکلات دوره محمود اضافه شده است. واقعا هم با این همه مشکل نباید انتظار داشته باشیم گشت‌های ارشاد فرصت رسیدگی به مشکلات مدیران را داشته باشند. همین که باعث آرامش اعصاب و روان و افزایش امنیت اخلاقی جامعه می‌شوند باید راضی باشیم. موسی، خواص‌المله بم اعلام کرد که حدود ۱۰۰ میلیون نفر از عوام آمریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۵۰۰هزار نفر هم کارتن‌خواب هستند. واقعا وضع آمریکا و آمریکایی‌ها بد است. ای کاش پیشنهاد بدهیم فعلا همان ۵۰۰هزار نفر را به ایران بفرستند و برای بقیه ۱۰۰ میلیون نفر هم اگر کارت شناسایی هوشمند آمریکایی دارند نان بگیریم و بفرستیم. لااقل فعلا زنده می‌مانند تا کمک‌های بیشتر ما به ایشان برسد. قطعا عوام و مستضعفان آمریکایی یادشان نرفته که ما حاضر شدیم واکسن‌های کرونای ساخت خودمان را به ایشان بدهیم. وگرنه خواص آمریکایی اینقدر نسبت به زندگی و سلامت عوامشان بی توجه هستند که ممکن بود نسل عوام آمریکا در کرونا منقرض شود. فیلمی از صحبت‌های محمدباقر دیدم. عصبانی بود. اول فکر کردم نکند باز کسی از ترکیه سیسمونی فرستاده است. بعد فهمیدم که از دست کسانی که هیچ غلطی نکرده‌اند ولی مدعی هستند غلطی کرده‌اند عصبانی‌ست. حق هم دارد. محمدباقر خودش به تنهایی خیلی زحمت کشیده است و حالا یک عده‌ای پیدا شده‌اند که از همه طلبکارند. بخشی از صحبت‌های دیشب ابراهیم را دیدم. مثل همیشه خبر خوبی داد. بعضی از گرانی‌ها را نگه داشته‌اند برای سال آینده. خیالم راحت شد. نگران بودم اگر همه گرانی‌ها امسال انجام شود سال آینده هیچ هیجانی نداشته باشیم و حوصله‌مان سر برود. واقعا باید از ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش تشکر کنیم که حتی گرانی را هم سهمیه‌بندی کرده‌اند. عدالت یعنی این. احمد، بزرگوار تهرانی گفت بعضی‌ افراد کوته‌نظر که گفته‌اند بین جمهوری اسلامی و شاه، حکومت شاه را انتخاب می‌کنند قطعا روز قیامت با شاه محشور خواهند شد. چقدر خوب است که در زمان حیات بزرگوارانی مثل احمد زندگی می‌کنیم که وصل هستند و اخبار آن طرف را به ما می‌دهند. فقط ای کاش به این کسانی که قرار است با شاه محشور شوند، بگوید که چی بپوشند.

چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱

با پیغام یکی از عوام از خواب بیدار شدم. راجع به مبلغ اجاره خانه نگران بود. ظاهرا بعضی جاها دو تا سه برابر افزایش داشته است. دلداریش دادم. گفتم نگران نباشد و از اجاره امسال لذت ببرد چون طبق حرف ابراهیم یک بخشی از گرانی‌ها را سال دیگر برایمان می‌آورند. مستاجرها هم بهتر است از صاحبخانه‌هایشان خیلی تشکر کنند که آرام‌آرام ولی زیادزیاد مبلغ اجاره‌ها را بالا می‌برند. اگر رقمش به صورت سریع خیلی بزرگ باشد ممکن است هم ترسناک بشود و هم دردناک. اینطوری که الان هست مستاجرها می‌توانند از حالا به سال آینده فکر کنند و از اجاره امسال لذت ببرند. چون سال دیگر، همین هم خاطره خواهد شد. در یک گزارش دیدم که رتبه قدرت خرید عوام در تهران بین ۲۵۱ شهر جهان ۲۵۰ است. رتبه مناسبی‌ست. در واقع اگر جدول را سر و ته کنند دوم هستیم. اما بهتر که نکنند. چون ممکن است عوام برای خرید هجوم ببرند و نوعی مصرف‌گرایی کاذب در جامعه ایجاد شود. تصویر نامه معاون بهرام، خواص‌الدوله بهداشتی را دیدم. دستور داده اقلام پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها از معرض دید جمع‌آوری و به قفسه‌‌های پشتی منتقل شوند. ای کاش تاکید می‌کرد کسانی هم که قصد خرید این اقلام را دارند با پلاستیک مشکی مراجعه کنند. کار درستی هم هست. وقتی این اقلام در انواع بسته‌بندی‌ها در معرض دید باشند آدم هم دلش می‌خواهد و هم وسطش پشیمان می‌شود. همین می‌شود که در عین حال که یک سری چیزها اتفاق افتاده خروجی لازم به دست نمی‌آید و جمعیت جوان نمی‌شود. وقتی اقلام در معرض دید نباشند آدم‌هایی که دلشان بخواهد چاره‌ای ندارند جز اینکه به طور کامل دلشان بخواهد. غروب اخباری از مذاکرات خودمان با آمریکایی‌‌ها در دوحه شنیدم. از نفس مذاکره عصبانی شدم اما خوشبختانه گویا تمام شده است. امیدوارم همانطور که روزنامه بودجه‌بگیر هم گفته بود آمریکایی‌ها به هیچ دستاوردی نرسیده باشند.

پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱

امروز روز اول برگزاری ‌کنکور سراسری امسال بود. از دکه نزدیک منزل روزنامه خریدم. قدیم دکه‌ها بیشتر روزنامه می‌فروختند. اما چند سالی‌ست که چند تا روزنامه آن پایین بیرون از دکه می گذارند تا اگر کسی به هر دلیلی هنوز روزنامه می‌خواند بتواند خرید کند. گزارش یکی از روزنامه‌های معلوم‌الحال درباره کنکور پارسال را خواندم. قبولی عده‌ای از پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی را زیر سوال برده بود. ظاهرا درصدهای این عده پایین بوده اما در این رشته‌ها پذیرفته شده‌اند و یک سال است که مشغول تحصیل هستند. عده‌ای از عوام هم همان پارسال به خواص‌الرعایا و خواص‌المله شکایت کرده‌اند اما گویا خواص‌المله به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است با آبرو و احساسات کسانی که به هر دلیلی فکر کرده‌اند می‌توانند و باید در این رشته‌ها وارد دانشگاه شوند بازی نکنند. عیبی هم ندارد. بالاخره مملکت به عده‌ای پزشک و داروساز و دندانساز نیاز دارد.‌ کسانی هم که پارسال اعتراض داشته‌اند اگر واقعا اهل درس خواندن باشند نشسته‌اند درس‌هایشان را خوانده‌اند و از امروز دوباره در کنکور شرکت می‌‌کنند. نباید اینجور جوسازی‌ها و بهانه‌گیری‌ها را راه انداخت. یک بار هم چند سال پیش در دوران حسن عده‌ای شروع به سر و صدا درباره کسانی که با بورسیه درس می‌خواندند کردند و با آبرو و سرنوشت ایشان بازی کردند. واقعا هم کار بدی کرد. عزیزان بورسیه را کمی ناراحت کرد و تقریبا تا پایان دوران حسن، درس خواندنشان را عقب انداخت. ان‌شاالله در عصر ابراهیم آن‌ها هم مدرکشان را بگیرند. ظهر نتایج یک نظرسنجی درباره عملکرد ابراهیم به دستم رسید. خوشبختانه ۲۸ درصد از عوام از عملکرد ابراهیم رضایت دارند. خیلی خوب است. همین‌قدر بس است. به طور جدی باید کاری کرد که آن هفتاد و دو درصد به کارهای زشتشان فکر کنند. اگر قرار باشد بعد از این همه تلاش و زحمتی که نه فقط ابراهیم، که کل خواص برایشان می‌کشند، ادای ناراضی‌ها را دربیاورند واقعا دیگر نباید به آن‌ها اهمیت داد. مهم این است که کیفیت آن ۲۸درصد خیلی بهتر از کل آن ۷۲ درصد است. احمد، بزرگوار تهرانی خبر خوبی داد. از ابراهیم پرسیده به طور خلاصه بگوید که گرانی تا کی ادامه دارد. ابراهیم هم گفته تمام می‌شود. پاسخ حکیمانه‌ای‌ست. تمام تنم لرزید و اشک در چشمانم جمع شد. فکر می‌کردم تمام نمی‌شود. با این خبر اگر الان دوباره نظرسنجی شود احتمالا آن ۷۲ درصد هم از ابراهیم راضی باشند. قیمت دلار تقریبا به ۳۲هزار تومان نزدیک شد. آمریکا باید بفهمد که وقتی در دوحه به حرف‌های ما گوش نکرده اولین نتیجه‌اش همین تورم در قیمت دلارش است. قبلا هم این کار را کرده‌ایم. آنقدر دلار را گران می‌کنیم تا اقتصاد آمریکا دچار فروپاشی شود و خواهد شد. آخر شب عوام‌النسا پرسید تا کی باید مستاجر بمانیم. گفتم تمام می‌شود‌. خیالش راحت شد. خوابید.

برچسب ها: عوام الملک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی