تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
کاهش محسوس دما در نیمه شمالی

هواشناسی ایران؛ طوفان گردوخاک در ۸ استان

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، تا روز دوشنبه در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است. در سه روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر: ۱۳۲۸۲۷
۱۰:۰۹ - ۱۰ تير ۱۴۰۱

هواشناسی ایران؛ طوفان گردوخاک در ۸ استان

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع طوفان گردوخاک در ۸ استان و خطرات ناشی از آن از کاهش محسوس دما در استان‌های نوار شمالی و نیمه شرقی کشور خبر داد.

مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا روز دوشنبه در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است. در سه روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از روز یکشنبه کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در نوار شمالی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد. در بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین طی ۵ روز آینده خلیج‌فارس و دریای عمان مواج هستند.

*توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۱

زمان پایان: یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج ۱ الی ۱.۵ متر

منطقه اثر: منطقه شمال و مرکزی خلیج فارس و استان‌های بوشهر و خوزستان و غرب استان هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، خسارت به قایق و شناور‌های کوچک.

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در تردد‌های دریایی بویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

* توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید (در نیمه شرقی در اواخر شب و صبح)، خیزش گردوخاک، در مناطق مستعد طوفان گردوخاک و در بستر رودخانه‌های خشک شده طوفان شن

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۹: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی و نیمه جنوبی خراسان رضوی، نوار شرقی سمنان، شمال شرق کرمان.

جمعه ۱۴۰۱/۰۴/۱۰: خراسان جنوبی، نیمه جنوبی و نوار شرقی خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی خوزستان و نوار غربی ایلام.

شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۱: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، شمال شرق اصفهان، نیمه غربی خوزستان و غرب ایلام.

اثر مخاطره: کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک.

توصیه: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی