تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
دومین گزارش دیدار؛ بررسی کارنامه ۳ ساله نمایندگان اهواز در مجلس

جویجری؛ نماینده ۷ درصدی اهواز با شعار پیوند نخل و بلوط کجاست؟

شبیب جویجری نماینده مردم اهواز در مجلس با شعارهایی، چون پیوند نخل و بلوط نهایتا با ۷ درصد رای مردم اهواز به مجلس رفت، اما پس از انتخابات خبری از او در ارتباط با مردم نیست.

کد خبر: ۱۳۲۷۱۶
۱۷:۴۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

جویجری؛ نماینده ۷ درصدی اهواز با شعار پیوند نخل و بلوط کجاست؟

دیدارنیوز ـ سرویس خوزستان: سه سال از انتخابات مجلس سال ۹۸ سپری شد و زمان مناسبی است که کارنامه و عملکرد نمایندگان مردم! در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. پس از سید کریم حسینی و عبدالله ایزدپناه نمایندگان اهواز در مجلس که دیدارنیوز از زاویه دخالت آن‌ها در انتصابات، امور اجرایی و استفاده از نفوذ برای انتصاب نزدیکان و قربای خود به آنها پرداخت، نمی‌توان از غایب بزرگ این روز‌های شهر اهواز نگفت.

به گزارش دیدار خوزستان؛ شبیب جویجری نماینده مردم اهواز سه سال پیش با شعار پیوند نخل وبلوط با موج سواری بر احساسات اقوام و شهروندان کلان شهر اهواز و با شعار‌هایی در راستای اتحاد اقوام راهی بهارستان شد. جویجری زادهٔ ۱۳۴۶ دشت آزادگان، نماینده حوزهٔ انتخابیهٔ اهواز در دورهٔ هفتم و هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است که عنوان مدیرکلی بازرسی مجلس دهم به ریاست علی لاریجانی را نیز در کارنامه خود دارد.

وی که در سال ۹۸ با ۷ درصد رای مردم اهواز وارد مجلس شد، عنوان معاونت امور راهبردی، دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب را هم یدک می‌کشید.

در این باره سوال مشترک رسانه‌ها، رای دهندگان و فعالان سیاسی و اجتماعی این است که؛ "شبیب جویجری" کجاست؟ غیبت و عدم حضور او در میان مردم و به موضع بودن و مهم نبودن مطالبات مردم حوزه انتخابیه برای این نماینده حداقلی موجب نارضایتی گروه‌ها مذکور شده است.

ظاهرا او نسبت به دیگر همکاران خود در مجلس و نسبت به نمایندگان استان خوزستان حضوری در جمع موکلان خود نداشته و ندارد و غیبت او محسوس و جای سوال ایجاد کرده است. اهواز ۳ نماینده در مجلس دارد، ولی این رویکرد جویجری باعث شده مردم به طنز بگویند، "اهواز ۲ نماینده دارد! ".

نتیجه اینکه جویجری از طرفی نقش خود به عنوان نماینده مردم را از دست داده و از سویی شعار انتخاباتی "پیوند نخل و بلوط" او که به منظور اتحاد دو قوم بزرگ لر و عرب ساکن اهواز مطرح شده بود، از اثر تهی و از حیز انتفاع ساقط شده است.

امیدواریم این گزارش موجب شود؛ ۱. مردم در انتخابات بعدی وکیلی جدی‌تر، واقعی‌تر و حداکثری برای خود انتخاب کنند، ۲. در همین مدت باقی مانده از دوره نمایندگی، آقای جویجری پیدایشان شود و توضیحات لازم را در این رابطه به موکلین معدود خود ارائه دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی