تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

نگرانی والدین از «بی‌حوصلگی» فرزندان‌شان در مدارس

نتایج یک نظرسنجی جدید از هزار والدین دارای بچه‌های مدرسه‌ای نشان داد که ۸۰ درصد این افراد می‌گویند فرزندانشان از مدرسه بیزار بوده یا از مدرسه خسته شده‌اند.

کد خبر: ۱۳۲۶۵۷
۰۹:۰۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۱

نگرانی والدین از «بی‌حوصلگی» فرزندان‌شان در مدارس

دیدارنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد از هر ۱۰ والدین، ۸ نفر معتقدند باید در مدرسه سرگرمی‌های بیشتری داشته باشند. این والدین عمدتا نگران کسل شدن و بی حوصلگی فرزندانشان در مدارس هستند.

نتایج یک نظرسنجی جدید از هزار والدین دارای بچه‌های مدرسه‌ای نشان داد که ۸۰ درصد این افراد می‌گویند فرزندانشان از مدرسه بیزار بوده یا از مدرسه خسته شده اند.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی (۵۷٪) این احساس را به مطالب چالش برانگیز نسبت دادند که باعث می‌شود بچه هایشان احساس کنند کودن هستند. ۵۲ درصد دیگر می‌گویند فقدان پروژه‌های عملی که همکاری و تعامل را تقویت می‌کند نیز در این امر مؤثر است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که یادگیری عملی در خط مقدم ذهن والدین قرار دارد.

در این میان هفتاد و چهار درصد از والدین علم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات را برای آینده ارزشمند می‌دانند. با این حال، از هر چهار والدین سه نفر مشاهده کرده اند که بچه هایشان در مورد یادگیری در مدرسه ابتدایی هیجان زده می‌شوند، اما پس از رسیدن به دوره راهنمایی علاقه خود را از دست می‌دهند.

از دیدگاه والدین، بزرگترین موانع در هنگام انتقال از کلاسی به کلاس دیگر، متعهد ماندن یا متمرکز ماندن (۵۲%)، برخورد با مطالب چالش برانگیزتر (۴۸%)، و عادت به انتظارات معلمان جدید (۴۸%) است.

والدین همچنین می‌گویند که فرزندانشان گاهی اوقات هنگام انجام تکالیف چالش برانگیز (۷۳٪) ناامید می‌شوند، بسیاری از آن‌ها مشکل فوق را به این نسبت می‌دهند که بچه‌ها نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند (۶۲٪) و احساس می‌کنند که برای پرسیدن سؤال بسیار ترسیده اند (۶۲٪).

علاوه بر این، محققان از هزار معلم برای کشف اینکه چگونه هیجان دانش آموزان را در کلاس درس تقویت می‌کنند، نظرسنجی انجام دادند. بر این اساس مشخص شد از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر در حال حاضر یادگیری عملی را به کلاس درس می‌آورند.

یکی از راه‌های عملی‌تر کردن سوژه ها، گیم فیکیشن یا ترکیب عناصر سبک بازی در فعالیت‌های غیر بازی است. به گفته معلمان، مهم‌ترین راه‌ها برای بازی سازی کلاس درس، سرگرم کردن یادگیری، اضافه کردن شاخص‌های پیشرفت مانند امتیاز یا نشان و از طریق رقابت است.

به باور متخصصین، تقویت اعتماد به نفس و کنجکاوی دانش آموزان در کلاس درس می‌تواند کلیدی باشد. معلمان مؤثرترین راه‌ها را برای انجام این کار، پروژه‌های عملی (۷۰%) و همکاری دانش‌آموزان با دیگران (۷۰%)، همراه با فرصت اشتباه بدون قضاوت (۶۳%) معرفی کرده‌اند. آزادی در اشتباه کردن بهترین انتخاب در میان معلمان دبیرستان (۶۸٪) بود.

در خاتمه گفتنی است هشت نفر از هر ۱۰ معلم (۸۲%) نیز معتقدند پروژه‌های گروهی باید خیلی زودتر در زندگی دانش آموزان معرفی شوند.

منبع:سیناپرس/ مترجم: رضوان خندان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی