تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
سازمان جهانی بهداشت خبر داد

«آبله میمونی» وضعیت اضطرار بهداشت عمومی نیست

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شیوع بیماری آبله میمونی در حال حاضر وضعیت اضطرار بهداشت عمومی در جهان نیست اگرچه اقدامات واکنشی شدید برای کنترل هر چه بیشتر گسترش بیماری ضروری است.

کد خبر: ۱۳۲۴۹۷
۱۰:۳۷ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

«آبله میمونی» وضعیت اضطرار بهداشت عمومی نیست

دیدارنیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیماری آبله میمونی در حال حاضر وضعیت اضطرار بهداشت عمومی در جهان به حساب نمی‌آید.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: شیوع بیماری آبله میمونی در حال حاضر وضعیت اضطرار بهداشت عمومی در جهان نیست اگرچه اقدامات واکنشی شدید برای کنترل هر چه بیشتر گسترش بیماری ضروری است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با توصیه‌های ارائه شده توسط کمیته اضطرار IHR در مورد شیوع آبله میمون در چندین کشور هم رای است و در حال حاضر این موضوع را تشخیص نمیدهد که شیوع بیماری یک وضعیت اضطرار بهداشت عمومی باشد.

اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین‌المللی بالاترین سطح هشدار جهانی است که در حال حاضر تنها در مورد همه گیری کووید-۱۹ و فلج اطفال بوده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، آبله میمونی بیماری ویروسی نادر است که به طور معمول در مناطق استوایی مرکز و غرب آفریقا شایع است اگرچه گاهی اوقات مواردی از ابتلا در مناطق دیگر نیز بوده است. از ماه مه، بیش از ۳۰۰۰ مورد ابتلا به این بیماری در ۴۷ کشور گزارش شده که بسیاری از آن‌ها پیش از این موارد ابتلا به این بیماری را گزارش نکرده بودند. در حال حاضر بالاترین رقم ابتلا در اروپا گزارش شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی