تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

«پولادگر» در محاصره گوش‌شکسته‌ها

مجمع عمومی سالانه فدراسیون کشتی به محلی برای جدل کلامی علیرضا دبیر و محمد پولادگر تبدیل شد و یکی از بحث‌های پرتنش و جنجالی روز ورزش کشورمان را رقم زد.

کد خبر: ۱۳۲۴۸۸
۰۹:۲۴ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

«پولادگر» در محاصره گوش‌شکسته‌ها

دیدارنیوز: مجمع عمومی سالانه فدراسیون کشتی روز گذشته با حضور رئیس فدراسیون، سایر اعضای مجمع، پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

این مجمع از این جهت حائز اهمیت بود که طی هفته گذشته یک درگیری لفظی نیز میان پولادگر و دبیر رخ داده بود. سیدمحمد پولادگر در جلسه تعیین وضعیت بودجه فدراسیون کشتی اعلام کرده بود که بودجه این فدراسیون در سال‌جاری صفر خواهد بود! او دلیل این کار را کمک مجلس شورای اسلامی به فدراسیون کشتی اعلام کرد و این در حالی است که کمک مصوب مجلس شورای اسلامی برای ۲۳ فدراسیون درنظر گرفته شده است!

شروع مجمع با یک چالش؛ پولادگر نباید رئیس باشد
در ابتدای جلسه ابراهیم مهربان، دبیر مجمع با توجه به اساسنامه مصوب فدراسیون کشتی، صحبت را آغاز کرد و خواستار شد که اعضا، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را به‌عنوان رئیس مجمع انتخاب کنند، اما اعضای مجمع مخالف بودند. موسایی، عضو مجمع گفت: «خواهش من از آقای سجادی، وزیر ورزش و جوانان این است که به‌عنوان یک ورزشکار و قهرمان، موضع خود را در مورد کشتی بیان کند که آیا کشتی به‌عنوان ورزش اول کشور که تمام مدال‌ها و افتخارآفرینی‌ها را داشته، باید بودجه‌اش قطع شود؟ وقتی بار ورزش یک کشور روی کشتی است و ۱۱۲ قهرمان المپیک و جهان اکثر مدال‌های ورزش ایران در میادین جهانی و المپیک را کسب کرده‌اند، آیا این درست است که همان رفتاری که با رسول خادم شد و بودجه کشتی را ندادند، با علیرضا دبیر شود و سرنوشت این قهرمان المپیک و جهان نیز مانند رسول خادم شود. ما به‌عنوان اعضای مجمع و بالاترین رکن کشتی کشور، قطعا این اجازه را نخواهیم داد که آقای دبیر با این کج‌سلیقگی‌ها کشتی را رها کند.»

حمید یاری، دیگر عضو مجمع با تذکر به ابراهیم مهربان دبیرکل مجمع گفت: «اساسنامه فدراسیون کشتی در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان اساسنامه تیپ (هم‌شکل با سایر کشورها) اتحادیه جهانی به تصویب رسیده و مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان وقت، کمیته ملی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک است. ما باید این اساسنامه را رعایت کنیم و طبق ماده ۵ این اساسنامه نماینده وزارت ورزش (وزیر یا معاونانش) به‌عنوان ناظر در این مجمع حضور دارند. رئیس فدراسیون باید جلسه را شروع کرده و بعد رأی‌گیری برای انتخاب رئیس مجمع انجام شود. تذکر می‌دهم که مجمع باید طبق اساسنامه برگزار شود و تخلفی صورت نگیرد، تا خطر تعلیقی که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ کشتی را تهدید می‌کرد، مجددا گریبان کشتی را نگیرد.» جمشید خیرآبادی، رئیس هیأت کردستان هم یکی دیگر از مخالفان ریاست پولادگر در مجمع بود و اصرار داشت پولادگر درباره اینکه با کشتی است یا علیه کشتی، موضع خودش را مشخص کند. در نهایت با دخالت علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و درخواست وی، اعضا با ریاست پولادگر در این مجمع موافقت کردند.

دبیر: این امکانات لاکچری است؟
علیرضا دبیر در جلسه مجمع، ضمن ارائه گزارش افتخارآفرینی‌های کشتی در سال گذشته، گفت: «از نظر من مدال، طلای المپیک است و ان‌شاءالله روزی برسد که کشتی به‌جای ۱۱ یا ۱۲ طلای المپیک در این چند‌ساله، هر دوره ۶ یا ۷ طلا بگیرد، چون لیاقتش را دارد.» رئیس فدراسیون کشتی در ادامه به ارائه گزارش نتایج تیم‌های ملی، لیگ کشتی و ساخت‌وساز‌های انجام شده در کشتی پرداخت و گفت: «کشور‌های مختلف خواهان استفاده از امکانات کمپ‌های تیم ملی ایران شده‌اند. پاکستان و هند قرار است اینجا کمپ بزنند و این‌ها درآمد پایدار برای کشتی است.»

در این لحظه پولادگر خطاب به دبیر گفت: «تو باید بروی معاون عمرانی شوی، چون فقط کار عمرانی می‌کنی.» دبیر پاسخ داد: «آیا در بحث فنی، کشتی در حال بازگشت به دوران خوب خود نیست؟ تا زیرساخت آماده نباشد، مدال به‌دست نمی‌آید. ما طرح جامع و توسعه تا ۲۰۲۸ داریم. اگر تیمی می‌خواهد قهرمان المپیک شود، باید در ۸ آیتم موفق شود. باید آقای پولادگر بیاید کمپ‌ها و امکانات ما را ببیند. آقای وزیر ۲ بار آمد، آقای نوبخت آمد، ولی ما ۶ ماه است آقای پولادگر را ندیده‌ایم.» او ادامه داد: «دستگاه مرکزی آزادی اوورهال شده و به وزارت ورزش گفتم هر‌طور شده درستش می‌کنم. بچه‌های والیبال، بسکتبال و وزنه‌برداری هم بچه‌های ما هستند. آنجا ۲۰ میلیارد هزینه دارد. بعد می‌گویند لاکچری خرج می‌کنی. کدام لاکچری؟ اینکه برای کشتی بهترین امکانات را مهیا کردم لاکچری است؟ حسن یزدانی سرمایه ملی ماست، باید از این بچه‌ها به بهترین شکل محافظت کنیم. هفته پیش در مازندران پیش فرمانده سپاه رفتم و ۸ باشگاه کشتی گرفتم. وقتی کار خوب انجام می‌شود، در کشور بسط پیدا می‌کند. آقای پولادگر در جلسه گفت شما به چنین آشپزخانه‌ای نیاز ندارید، اما ما طرح داریم و می‌توانیم از آن درآمد کسب کنیم. ۲ میلیارد تجهیزات آشپزخانه بود که پول آن را از شما نگرفتیم.»

دبیر در ادامه صحبت‌هایش بار دیگر خطاب به محمد پولادگر گفت: «شما می‌گویی نگو، اما وظیفه من است که بگویم. نامه استخدام آموزش‌و پرورش ورزشکار من به دفتر شما آمده، اما ۳ ماه است که کاری انجام نشده! من نمی‌خواهم بگویم چه کار‌هایی انجام شد. اگر از اول سال پول ما را می‌دادند، خیلی کار‌ها می‌کردیم. من از جا‌های دیگر پول آوردم تا کار را جلو ببرم. هفته بعد نونهالان ما باید به بحرین بروند که ۶۰ هزار یورو هزینه دارد. بعد هم جوانان باید بروند با ۴۷ هزار یورو. سالن توفیق هم شناسنامه کشتی است و الحمدلله کار‌های بسیار خوبی انجام شد. وقتی شرکت توسعه کاری نمی‌کند ما باید انجام دهیم نه اینکه ما را ۹ میلیارد بدهکار کنند. کار‌هایی شده که روسای فدراسیون‌های بعدی تا ۲۰ سال سالن‌ها دستشان است و عشقش را می‌کنند. ما یک‌هزار مربی کشتی را بیمه کردیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی