تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جنگ اوکراین؛ «سورودونتسک» در اشغال ارتش روسیه

شهردار سورودونتسک عصر روز شنبه بیست و پنجم ژوئن اعلام کرد که این شهر کلیدی منطقه دونباش به طور کامل به اشغال نیرو‌های ارتش روسیه درآمده است. در پی اشغال کامل شهر بیش از ۸۰۰ غیرنظامی که در کارخانه تولید رویِ «آزوت» پناه گرفته بودند از این مجتمع بزرگ صنعتی تخلیه شدند.

کد خبر: ۱۳۲۴۸۰
۰۸:۲۷ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

جنگ اوکراین؛ «سورودونتسک» در اشغال ارتش روسیه

دیدارنیوز: آخرین خبر‌ها از نبرد‌های شرق اوکراین که طی هفته‌های اخیر در استان لوهانسک شدت گرفته حکایت از اشغال کامل شهر سورودونتسک دارد.

شهردار سورودونتسک عصر روز شنبه بیست و پنجم ژوئن اعلام کرد که این شهر کلیدی منطقه دونباش به طور کامل به اشغال نیرو‌های ارتش روسیه درآمده است.

اولکساندر استریوک که در تلویزیون دولتی اوکراین سخن می‌گفت با اعلام این مطلب تصریح کرد که سورودونتسک تحت کنترل کامل روس‌ها قرار گرفته است.

ارتش اوکراین روز جمعه اعلام کرده بود که عقب‌نشینی از این شهر را که پیش از جنگ ۱۰۰ هزار سکنه را در خود جای داده بود آغاز کرده است.

فرماندهان بلند پایه ارتش اوکراین ضمن اعلام این موضوع تاکید کرده بودند که عقب نشینی نیرو‌ها برای دفاع مستحکم‌تر از لیزیچانسک، شهر همجوار سورودونتسک در برابر حملات سنگین نظامیان روس صورت گرفته است.

پیش از عملیاتی شدن این عقب‌نشینی، فرمانده منطقه‌ای استان لوهانسک در پیامی تلگرامی تایید کرده بود که فرمان عقب کشیدن نیرو‌ها از سورودونتسک صادر شده است.

به گفته شهردار سورودونتسک، در پی اشغال کامل شهر بیش از ۸۰۰ غیرنظامی که در کارخانه تولید رویِ «آزوت» پناه گرفته بودند از این مجتمع بزرگ صنعتی تخلیه شدند.

اولکساندر استریوک سپس افزود: «این افراد تقریباً سه ماه از زندگی خود را در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌ها گذرانده‌اند و سپری کردن این شرایط برای آن‌ها از نظر روحی و فیزیولوژیکی بسیار دشوار بوده است.»

آندره ماروچکو، نماینده جدایی طلبان طرفدار روسیه نیز عصر روز شنبه اعلام کرده بود که نیرو‌های تحت امر مسکو «کنترل کامل مجتمع صنعتی آزوت» در سورودونتسک را به دست گرفته‌اند.

تصرف سورودونتسک توسط ارتش روسیه پس از چندین هفته درگیری شدید میان روس‌ها و نظامیان تحت امر کی‌یف در استان لوهانسک واقع در شرق اوکراین صورت می‌گیرد.

به گفته جدایی‌طلبان، نیرو‌های ارتش روسیه اکنون تقریباً کنترل کامل منطقه‌ای را در دست دارند که سورودونتسک در آن جای گرفته است.

آخرین گزارش‌ها همچنین از نبرد‌های خیابانی در شهر لیزیچانسک و آخرین تلاش‌های ارتش روسیه برای تسلط کامل بر این شهر حکایت دارد.

نظامیان ارتش روسیه طی روز‌های گذشته حمله به مناطق شرقی اوکراین را با هدف تنگ‌تر کردن محاصره شهر‌های مهم منطقه دونباس تشدید کرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی