تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
تجاوز نظامی روسیه ادامه دارد

شلیک موشک از بلاروس به شمال اوکراین؛ پای «مینسک» به جنگ باز می‌شود؟

کی‌یف ساعاتی پس از موشک‌باران مناطق مرزی شمال شرق اوکراین از سوی نیرو‌های روسیه، ضمن محکوم کردن اقدام مسکو در استفاده از قلمرو بلاروس برای انجام چنین حملاتی مدعی شد که کرملین درپی کشاندن پای مینسک به جنگ و درگیر کردن نیرو‌های نظامی این کشور به نفع روسیه است.

کد خبر: ۱۳۲۴۶۹
۱۹:۵۱ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

شلیک موشک از بلاروس به شمال اوکراین؛ پای «مینسک» به جنگ باز می‌شود؟

دیدارنیوز: کی‌یف روز شنبه از شلیک موشک‌هایی به سوی منطقه مرزی چرنیهیف واقع در شمال شرق اوکراین خبر داد و اعلام کرد که منشا شلیک این موشک‌ها بلاروس، همسایه شمالی و متحد روسیه بوده است.

ارتش اوکراین با انتشار بیانیه‌ای زمان انجام این حملات موشکی را ساعت ۵ بامداد روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد و یادآور شد که مناطقی از استان چرنیهیف در مرز‌های شمالی این کشور هدف این حملات گسترده قرار گرفته است.

در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: دست کم بیست موشک که از قلمرو بلاروس و از هوا شلیک شده بودند به بخش‌های مختلفی از روستای دِسنا واقع در استان چرنیهیف اصابت کردند.

کی‌یف: مسکو قصد درگیری کردن مینسک در جنگ را دارد
کی‌یف ساعاتی پس از موشک‌باران مناطق مرزی شمال شرق اوکراین از سوی نیرو‌های روسیه ضمن محکوم کردن اقدام مسکو در استفاده از قلمرو بلاروس برای انجام چنین حملاتی مدعی شد که کرملین درپی کشاندن پای مینسک به جنگ و درگیر کردن نیرو‌های نظامی این کشور به نفع روسیه است.

اداره کل اطلاعات اوکراین وابسته به وزارت دفاع این کشور در پیامی تلگرامی اعلام کرد: «حمله امروز مستقیماً با تلاش‌های کرملین برای کشاندن بلاروس به جنگ اوکراین به عنوان شریک مسکو در این مناقشه مرتبط است.»

این تحول تازه در جنگ اوکراین در حالی روی می‌دهد که ارتش اوکراین چند ماهی است که تمام تلاش خود را مصروف پیشروی در شرق اوکراین و تصرف شهر‌های کلیدی منطقه دونباس از جمله سورودونتسک و لیزیچانسک کرده است.

با توجه به اعلام فرماندار منطقه‌ای استان لوهانسک مبنی بر صدور فرمان عقب نشینی برای نیرو‌های اوکراینی از شهر استراتژیک سورودونستک به نظر می‌رسد که روسیه طی روز‌های آینده تسلط خود را بر این شهر و مناطق اطراف آن کامل خواهد کرد.

ادعای مسکو در باره کشته شدن ۸۰ جنگجوی لهستانی
از سوی دیگر ارتش روسیه روز شنبه اعلام کرد که در جریان نبرد‌های شرق اوکراین شماری از جنگجویان خارجی متحد با کی‌یف کشته شده‌اند.

یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر در بیانیه‌ای یادآور شد که نیرو‌های مسلح کشورش با بمباران سنگین منطقه‌ای در شرق دست کم ۸۰ جنگجوی لهستانی را به کشتن داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «در جریان بمباران‌ها و حملات موشکیِ با دقت بالایی به کارخانه روی مگاتکس در شهر کوستیانتینیفکا بیش از ۸۰ مزدور لهستانی کشته و دست کم ۲۰ خودروی جنگی زرهی و هشت موشک انداز چندگانه منهدم شدند.»

این شهر که روسیه مدعی است یک مجتمع صنعتی بزرگ آن را هدف قرار داده در استان دونتسک واقع شده که از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه در انتهای ماه فوریه تاکنون صحنه درگیری‌های شدید میان طرفین مخاصمه است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود به زمان دقیق انجام این حمله اشاره نکرده، اما گمان می‌رود که حمله یاد شده روز شنبه انجام شده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی