تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

حکم جنجالی دیوان عالی آمریکا درباره لغو سقط جنین/ سازمان ملل: سقط جنین کشنده‌تر می‌شود

سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به لغو قانون سقط جنین در آمریکا از سوی دیوان عالی این کشور اعلام کرد این اقدام تنها تلاش برای دستیابی به سقط جنین را کشنده‌تر می‌کند. استفان دوجاریک گفت: حقوق باروروی بخش جدایی ناپذیر حقوق زنان و حقوق بشر است.

کد خبر: ۱۳۲۴۳۲
۱۳:۴۴ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

حکم جنجالی دیوان عالی آمریکا درباره لغو سقط جنین/ سازمان ملل: سقط جنین کشنده‌تر می‌شود

دیدارنیوز: سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالات درخصوص حکم دیوان عالی آمریکا درباره لغو قانون سقط جنین گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از مورد سقط جنین در سرتاسر جهان به شکلی غیرامن انجام می‌شود و آن را به‌دلیل اصلی صدمه به سلامت مادران تبدیل می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به لغو قانون سقط جنین در آمریکا از سوی دیوان عالی این کشور اعلام کرد این اقدام تنها تلاش برای دستیابی به سقط جنین را کشنده‌تر می‌کند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم دیوان عالی آمریکا درباره لغو قانون سقط جنین در این کشور افزود موضع سازمان ملل را تکرار می‌کنم مبنی بر اینکه حق سلامت باروری، پایه و اساس حقوق زندگی است.

وی تصریح کرد: ممنوع کردن دسترسی به حق سقط جنین به این معنی نیست که مردم به دنبال سقط جنین نخواهند بود و این اقدام تنها تلاش برای دستیابی به سقط جنین را کشنده‌تر می‌کند.

دوحاریک گفت: داده‌های ما نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از مورد سقط جنین در سرتاسر جهان به شکلی غیر امن انجام می‌شود و آن را به دلیل اصلی صدمه به سلامت مادران تبدیل می‌کند.

وی تاکید کرد اعلام کرده ایم که حقوق باروروی بخش جدایی ناپذیر حقوق زنان و حقوق بشر است.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و آژانس سلامت جنسی و باروری سازمان ملل می‌گوید: ۴۵ درصد از تمام سقط جنین‌ها در سراسر جهان ناامن هستند و این امر یکی از علل اصلی مرگ مادران است.

صندوق جمعیت ملل متحد می‌افزاید که تقریباً نیمی از تمام بارداری‌ها در سراسر جهان ناخواسته هستند و بیش از ۶۰ درصد آن‌ها ممکن است به سقط جنین ختم شوند.

میشل باشله، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز گفته است: تصمیم دیوان آمریکا "یک شکست بزرگ" و "یک ضربه بزرگ به حقوق بشر و برابری جنسیتی زنان" بود.

دیوان عالی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در اقدامی بی سابقه قانون "رو وی وید" تصویب شده در سال ۱۹۷۳ که حق زنان برای سقط جنین را به رسمیت می‌شناخت، لغو کرد و به این ترتیب پیروزی مهمی را به جمهوریخواهان و محافظه کاران که خواهان ممنوعیت یا محدود شدن سقط جنین در آمریکا هستند، اعطا کرد.

قضات کنونی دیوان عالی آمریکا با اکثریت محافظه کاران در مقابل لیبرال‌ها (۶-۳) یک قانون می‌سی سی پی که سقط جنین پس از گذشت ۱۵ هفته از حاملگی را ممنوع می‌کند، تایید کرد.

در رای گیری روز جمعه دیوان عالی آمریکا ۵ قاضی به لغو قانون "رو وی وید" رای مثبت و ۴ قاضی به آن رای منفی دادند.

اقدام جدید دیوان عالی آمریکا مبنی بر لغو حق زنان برای سقط جنین در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره این کشور و یک روز پس از اقدام دیگر این دیوان مبنی بر آزادی حمل اسلحه در اماکن عمومی با واکنش‌های مختلفی مواجه شده که خشم و انتقاد دموکرات‌ها و استقبال جمهوری‌خواهان را در پی داشته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی