تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

باهنر: نه وعده ساخت ۴ میلیون مسکن محقق می‌شود، نه ۳ میلیون خودرو!

محمد رضا باهنر، فعال اصول‌گرا و دبیرکل جامعه مهندسین می‌گوید برخی وعده‌ها در دولت سید ابراهیم رئیسی لازم نبود داده شود؛ از جمله وعده ساخت ۴ میلیون مسکن و تولید ۳ میلیون خودرو.

کد خبر: ۱۳۲۴۱۸
۱۱:۵۲ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

باهنر: نه وعده ساخت ۴ میلیون مسکن محقق می‌شود، نه تولید ۳ میلیون خودرو!

دیدارنیوز: محمد رضا باهنر، دبیرکل جامعه مهندسین و از چهره‌های باسابقه اصولگرایان در گفت‌وگویی با روزنامه خراسان اظهار داشت: «اگر به سال ۱۴۰۰ برگردیم باز هم به رییسی رای می‌دهم، اما نه وعده ساخت ۴ میلیون مسکن محقق می‌شود، نه تولید ۳ میلیون خودرو.»

باهنر درباره عملکرد رییسی در یک سال گذشته گفت: «ما در اتفاقات سیاسی روند‌ها و فرآیند‌ها را در نظر می‌گیریم و نباید صفر و صدی نگاه کرد. اینکه آقای رییسی و دولت‌شان به اهداف از پیش تعیین‌شده رسیدند یا نرسیدند همه نسبی است و اینکه اگر برگردیم به انتخابات حتما به ایشان رای می‌دادم یا خیر باید ببینیم اگر برگردیم به انتخابات چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند. چه کسانی از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند و چه کسانی حذف می‌شوند. در آن صحنه تصمیم می‌گیریم به چه کسی رای بدهیم. اگر همان صحنه‌ای که در انتخابات گذاشته داشتیم تکرار شود طبیعی است که من به آقای رییسی رای می‌دهم.»

باهنر درباره نقاط ضعف دولت رییسی نیز گفت: «آقای رییسی در بعضی رفتار‌ها و حرکات موفق بود مخصوصا دولت گذشته در این حوزه‌ها کم داشت البته من سیاه‌نمایی که برخی می‌کنند و می‌گویند «بانیان وضع موجود» را خیلی قبول ندارم ولی بالاخره هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد. آقای رییسی یکی- دو تا نقطه ضعف دولت قبل را جبران کرد. یکی از کار‌های خوب دولت رییسی مساله کرونا بود البته برخی کار‌ها در دولت گذشته انجام شده بود ولی اینکه توانستند کار را تمام کنند و این ویروس منحوس در حال تمام شدن است ناشی از همت دولت رییسی بود. نکته دومی که شاید اثر وضعی نداشته باشد، اما از نظر روانی موثر هست و رییسی خوب عمل کرده مساله حضورش در بین مردم است. یکی از اشکالات دولت گذشته به رغم اینکه خدمات خوبی داشت این بود که بین مردم نبود از خود رییس‌جمهور تا وزیران. رییسی مساله بین مردم بودن برایش یک اصل است البته من در مصاحبه‌هایم و به خود ایشان گفته‌ام فکر نکنند بین مردم بودن کفایت می‌کند ولی در هر صورت حضور مقامات بین مردم سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد و یکی از مسائل ما این است که سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم و ارتقا دهیم. درباره اشکالات و نقاط ضعف برمی‌گردد به برخی وعده‌هایی که همان اوایل داده شد. برخی وعده‌ها اصلا لازم نبود داده شوند، چون عملیاتی نبودند. مثلا اینکه ۴ میلیون خانه ظرف ۴ سال می‌سازیم خیلی عملیاتی نبود، چون اولا در اصل مساله حرف هست که مشکل مسکن عرضه هست یا اقتصاد مسکن؟ یعنی معلوم نیست با افزایش عرضه مسکن مشکل مسکن حل شود. یا مثلا وزیر صمت گفته بود ما خودروسازی‌ها را راه می‌اندازیم تا ۳ میلیون خودرو ساخته شود و یک میلیون را صادر کنیم. من شوخی کردم و گفتم چه خودرو‌هایی را می‌خواهید صادر کنید که بیرون بخرند؟ اگر با این قیمت فعلی می‌دهند که بگویند چه کشور‌هایی با این قیمت می‌خرند و اگر ارزان می‌دهند بگویند ما برویم از آنجا چند تایی بخریم. این‌ها وعده‌هایی بود که خیلی عملی به نظر نمی‌رسید و موارد دیگر هم داریم. نکته دیگر اینکه بین مردم رفتن خوب است، اما مطالبات مردم را تحریک کردن به نفع هیچ کس نیست. بعضی وقت‌ها در همین سفر‌ها گفته می‌شود این را حل می‌کنیم و آن را حل می‌کنیم در حالی که این‌ها با دستور و اراده یک نفر حل نمی‌شود، باید عوامل را مدیریت و کنترل کرد.»

باهنر درباره طرح حذف ارز ترجیحی از سوی دولت رییسی نیز گفت: «درباره طرح اقتصادی دولت دقیقا در حالت خوف و رجا هستم یعنی از طرفی نگرانم، چون کار بسیار خطیری است و باید بشود. برخی می‌گویند کار مهمی است ولی الان وقتش نیست. من می‌گویم شما روزنه‌ای در آینده دارید که وقتش بهتر باشد؟ هر چه به تاخیر بیفتد بدتر و سخت‌تر می‌شود. از طرفی هم ناامید نیستم و امیدوارم بتوانند تدارک ببینند و کار کنند. وزیر می‌گوید ما فقط ۴ قلم کالا را گران می‌کنیم در حالی که یک فرد عادی هم می‌داند اگر گندم گران شد جو هم گران می‌شود، اگر جو گران شد ارزن هم گران می‌شود، گوشت و مرغ و تخم مرغ هم گران می‌شود و مثل دومینو همه‌چیز گران می‌شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی