تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
گزارش اختصاصی دیدار

در آخرین دادگاه کیوان امام‌وردی چه گذشت؟

سرانجام پس از یکی دو بار لغو شدن دادگاه برای بررسی نهایی پرونده کیوان امام‌وردی متهم به تجاوز سریالی، امروز این دادگاه برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۲۳۴۰
۲۱:۱۶ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

کیوان امام‌وردی

 

دیدارنیوز ـ آزاده محمدیان: صبح امروز چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱، سرانجام جلسه پنجم رسیدگی به پرونده شکایت از کیوان امام‌وردی متهم به تجاوز‌های سریالی، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. این جلسه، جلسه نهایی رسیدگی به این پرونده بود که به ریاست قاضی عموزاد و مستشاریِ افشاری تشکیل می‌شد و متهم، وکلای طرفین، نماینده دادستان و نماینده پلیس امنیت (به عنوان ضابط قضایی) در آن حضور داشتند، در حالی که دادگاه مانع از ورود شاکیان به جلسه شد.

در گفتگو با شیما قوشه، وکیل شاکیان پرونده، به جزئیات بیشتری از روند دادرسی در جلسه پایانی دادگاه دست یافتم که در ادامه خواهیدخواند.

خانم قوشه در این باره گفت: «در جلسه امروز، کیوان امام‌وردی تفهیم اتهام شد با عنوان اتهامی "افساد فی‌الارض". او نیز همه ادله‌ای که ارائه می‌شد را باز هم رد نمود و قویاً تکذیب کرد و همچنان ادعا داشت که بدون رضایت با کسی رابطه نداشته است. در حالی که نماینده دادستان و نماینده پلیس، به موارد متعددی در پرونده استناد کردند که نشان‌دهنده این است که متهم، بدون رضایت شاکیان با آن‌ها رابطه جنسی برقرار کرده است، اما در نهایت، امام‌وردی اتهامات وارده را نپذیرفت و آخرین دفاع از او اخذ شد؛ با همان عنوان اتهامی اولیه یعنی "افساد فی‌الارض".»

در ادامه، شیما قوشه در مورد اعتراضش نسبت به عنوان اتهامی مطرح‌شده از سوی دادگاه یعنی افساد فی‌الارض توضیح داد و گفت: «من اعتراض کردم و خواستار آن شدم که دادگاه نسبت به عنوان شکایت شاکی‌ها (زنای به عنف)، نفیاً یا اثباتاً اعلام نظر کند. آقای عموزاد (قاضی پرونده) نیز گفتند که "من رأی می‌دهم، شما اگر لازم بود اعتراض کن! "»

بنا بر گفته‌های شیما قوشه، امام‌وردی در همین جلسه پایانی نیز از موضع بالا و بسیار تند صحبت می‌کرد و حتی اتهاماتی علیه ضابطین قضایی و هم‌چنین بازپرس پرونده مطرح کرد: «امام‌وردی ادعا کرد که یکی از اسناد موجود در پرونده را ضابطین قضایی (پلیس امنیت)، خودشان ساخته‌اند و صحت ندارد. در مورد بازپرس پرونده نیز اتهامات مختلفی را مطرح کرد از جمله آن که ادعا کرد بازپرس این پرونده، در حال حاضر به جرم گرفتن رشوه (در ارتباط با پرونده‌ای دیگر)، بازداشت شده و در واقع با این ادعا می‌خواست که صلاحیت بازپرس را زیر سؤال ببرد که البته من از این موضوعِ مربوط به بازپرس پرونده بی‌اطلاعم.»

شیما قوشه ضمن ذکر این نکته که چنین پرونده و اتهامی، اصولاً باید با حضور دو قاضی بررسی شود، درباره نحوه حضور مستشار دادگاه یعنی افشاری توضیحاتی داد و گفت که ایشان در ابتدای این جلسه (جلسه پایانی)، حضور نداشتند و پیش از پایان‌یافتن جلسه نیز، شعبه را ترک کردند.

در پی برگزارشدن جلسه پایانی دادگاه در روز چهارشنبه ۱ تیرماه، وکلای طرفین هفته آینده (شنبه ۴ تیر یا یکشنبه ۵ تیر یا دوشنبه ۶ تیر) به دادگاه مراجعه خواهند کرد تا در صورت نیاز، مواردی از پرونده را بازخوانی و یا لایحه‌ای را تنظیم کنند. پس از آن نیز دادگاه، ختم دادرسی را اعلام خواهدکرد و طبق قانون، باید یک هفته پس از اعلام ختم دادرسی، حکم نهایی دادگاه صادر شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی