تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کدام کشور آهن‌ربای جذب ابرثروتمندان شده است؟

طبق آخرین گزارش‌های جهانی، پیش‌بینی می‌شود در طول سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۸۸ هزار میلیونر به کشور جدیدی نقل‌مکان کنند.

کد خبر: ۱۳۲۳۰۰
۱۴:۳۶ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

کدام کشور آهن‌ربای جذب ابرثروتمندان شده است

دیدارنیوز ـ سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش شدید تعداد مهاجران میلیونر بود؛ زیرا قرنطینه‌های ناشی از بیماری همه‌گیر مردم را از ترک کشور‌های خود و گاهی اوقات خانه‌های خود به‌طورکلی بازمی‌داشت؛ اما با کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی مجدد مرز‌های کشورها، مهاجرت میلیونر‌ها بار دیگر شروع به افزایش می‌کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد فوق‌ثروتمند جابه‌جا می‌شوند. فرار از درگیری یکی از آنهاست؛ به‌همین‌دلیل جای تعجب نیست که روسیه و اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۲ شاهد برخی از بزرگ‌ترین آمار مهاجرت باشند.

ابرثروتمندان کدام کشور‌ها در حال فرار هستند؟

درحالی‌که انتظار می‌رود روسیه شاهد خروج پانزده‌هزار میلیونر از کشور باشد، پیش‌بینی می‌شود که اوکراین بیشترین ضرر را از نظر درصدی تجربه کند. ۴۲ درصد از ابرثروتمندان آن ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ کشور را ترک کنند.

چین همچنین می‌تواند زیان بزرگی را در جمعیت میلیونر خود ببیند. با پیش‌بینی مهاجرت ده‌هزار نفری و ازآنجایی‌که رشد عمومی ثروت در چین اخیراً کاهش یافته است، این می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برای کشور داشته باشد.

کدام کشور آهن‌ربای جذب ابرثروتمندان شده است؟

ابرثروتمندان به کدام کشور‌ها می‌روند؟

امارات متحده عربی با چهارهزار ابرثروتمند که تا پایان سال ۲۰۲۲ به کشور سرازیر می‌شود، به یک آهنربای میلیونر تبدیل شده است. این هجوم افراد فوق‌ثروتمند تاحدودی به‌دلیل سیاست‌های مهاجرتی سازگارانه این کشور است که به‌طور ویژه برای جذب ابرثروتمندان و استعداد‌های درخشان طراحی شده است.

کدام کشور آهن‌ربای جذب ابرثروتمندان شده است

یکی از ویژگی‌های بارز اقتصاد جهانی در دهه‌های اخیر افزایش مهاجرت است. این جریان‌های فرامرزی منجر به نگرانی در کشور‌های پذیرنده مهاجر در مورد اثرات مهاجرت بر بازار کار و دولت‌های رفاه شده است. به‌نوبه‌خود، کشور‌های مبدأ نگران پیامد‌های منفی بالقوه این «فرار مغزها»‌ی انسانی هستند.

داده‌های موجود حاکی از آن است که به‌طورکلی مهاجرت به‌صورت خالص تأثیر مثبتی بر کشور فرستنده دارد. به‌عنوان مثال، مهاجرت با کاهش نیروی کار در کشور فرستنده، به کاهش بیکاری و افزایش درآمد کارگران باقیمانده کمک می‌کند.

همچنین، مهاجران اغلب پول را به خانه می‌فرستند، استاندارد‌های زندگی خانواده‌هایشان را افزایش می‌دهند و در نتیجه به اقتصاد خانه و تراز تجاری کشور‌ها کمک می‌کنند.

بااین‌حال، اکثر مهاجران جوان، مرد و متأهل هستند، بنابراین می‌تواند تأثیر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر خانواده داشته باشد. برخی از کشور‌ها تلاش کرده‌اند تا مهاجرت را محدود کنند، با این باور که این امر باعث توسعه اقتصادی نمی‌شود.

اما شرایط برای مهاجرت ابرثروتمندان فرق می‌کند و مهاجرت این افراد به‌معنای محروم‌شدن کشور فرستنده از منابع عظیم مالی و در برخی مواقع استعداد‌های درخشان است.

برچسب ها: ثروتمندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی