تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

گاردین: ثروت مخفی «پوتین» ۴.۵ میلیارد دلار است

روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی نوشت که دارایی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به بیش از ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسد. این نشریه اعلام کرد: ظاهرا یک سری مدرک دیجیتال نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از ویلا‌ها و سایر دارایی‌های ولادیمیر پوتین که طبق سوابق موجود متعلق به افراد، شرکت‌ها و موسسات خیریه جداگانه بوده، به یک شبکه غیررسمی (LLCInvest.ru) مرتبط می‌شوند.

کد خبر: ۱۳۲۲۰۷
۱۲:۳۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

گاردین: ثروت مخفی «پوتین» ۴.۵ میلیارد دلار است

دیدارنیوز: براساس گزارش‌ها، گفته می‌شود که کاخ‌ها، کشتی‌های تفریحی و تاکستان‌هایی که توسط دوستان و الیگارش‌ها در اختیار ولادیمیر پوتین قرار گرفته‌اند، در حال حاضر احتمالا می‌توانند به "شبکه‌ای غیررسمی" مرتبط شوند که دارایی‌ها به ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد دلار دارد.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، ظاهرا یک سری مدرک دیجیتال نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از ویلا‌ها و سایر دارایی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که طبق سوابق موجود متعلق به افراد، شرکت‌ها و موسسات خیریه جداگانه بوده، به یک شبکه غیررسمی (LLCInvest.ru) مرتبط می‌شوند.

این شبکه بیشتر از همه شبیه یک تعاونی یا انجمنی است که اعضای آن می‌توانند منافع و اموال خود را مبادله کنند.

تقریبا دو دهه است که رئیس‌جمهوری روسیه به "جمع‌آوری مخفیانه ثروت هنگفت" از طریق یک سری نماینده‌ها متهم شده و این اتهامات با افشای چنین اسنادی از جمله اسناد پاندورا افزایش یافته است.

سرگئی کولسنیکوف، یک تاجر روسی ۱۰ سال پیش ادعا کرد که وی در یک طرحی دست داشته است؛ طرحی که به گروهی از الیگارش‌های ارشد روسیه اجازه می‌دهد تا میلیارد‌ها روبل را در نوعی "صندوق سرمایه‌گذاری" به نفع پوتین جمع کنند. اما چندی بعد این ادعا‌ها رد شد و این تاجر هم از روسیه فرار کرد.

همچنین ماه گذشته، دولت انگلیس "سبک زندگی تجملاتی پوتین" را با سوابق رسمی روسیه که "دارایی‌های متوسطی" را فهرست می‌کردند، مقایسه کرد.

از طرفی پس از تحقیق و تفحص، "پروژه گزارش‌دهی جرایم سازمان‌یافته و فساد اداری" (OCCRP) و وب‌سایت خبری روسی (Meduza) ۸۶ شرکت و سازمان غیردولتی را شناسایی کرده‌اند که ظاهرا نمایندگان آن‌ها از نام این شبکه غیررسمی استفاده می‌کنند.

این در حالیست که سخنگوی کرملین ادعای "ثروت و دارایی‌های مخفی" ولادیمیر پوتین را رد می‌کند و خاطرنشان کرده که رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه هیچ ارتباطی با چنین سازمان‌ها و شبکه‌هایی ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی