تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

قاضی آمریکایی: «ترامپ» خطری برای دموکراسی است!

جی مایکل لوتیگ، قاضی محافظه‌کار آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی و سابق این کشور را خطری برای دموکراسی دانست و گفت: در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ خطری دموکراسی آمریکا را تهدید کرد و امروز دموکراسی ما لبه تیغ است.

کد خبر: ۱۳۲۱۱۵
۱۲:۰۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

قاضی آمریکایی: «ترامپ» خطری برای دموکراسی است!

دیدارنیوز: یک قاضی محافظه‌کار آمریکایی، سومین جلسه استماع کمیته تحقیقات ۶ ژانویه (حمله به کنگره ایالات متحده) را با بیان اینکه دونالد ترامپ، متحدان و حامیانش همچنان "خطر کنونی و آشکاری برای دموکراسی آمریکا" محسوب می‌شوند، به پایان رساند.

به نوشته روزنامه گاردین، جی مایکل لوتیگ، قاضی محافظه‌کار آمریکایی اظهار کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و حامیان جمهوری‌خواه او در حال آماده شدن برای بازگشت به انتخابات ۲۰۲۴ هستند؛ آن هم درست به روشی که در سال ۲۰۲۰ در تلاش بودند تا نتیجه را تغییر دهند.

پیش از شروع سومین جلسه استماع، این قاضی در بیانیه‌ای عنوان داشت: «در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ خطری دموکراسی آمریکا را تهدید کرد و امروز دموکراسی ما لبه تیغ است.»

وی افزود: آمریکا در آن روز سرنوشت‌ساز در حال جنگ بود، اما نه با یک قدرت خارجی. بلکه آن در حال جنگ با خودش بود. ما آمریکایی‌ها بر سر دموکراسی خود با یکدیگر در حال جنگ بودیم.

پس از اتمام جلسه استماع، بنی تامپسون، رئیس کمیته منتخب تحقیقات درباره حمله ششم ژانویه از قاضی پرسید، منظور او از اینکه "ترامپ و حامیانش خطر کنونی و آشکار هستند" چیست؟

قاضی لوتیگ پاسخ داد: «تقریبا دو سال پس از روز سرنوشت‌ساز... دونالد ترامپ و متحدانش خطر کنونی و آشکاری برای دموکراسی آمریکا محسوب می‌شوند؛ البته نه به خاطر حمله به کنگره ایالات متحده در تاریخ ۶ ژانویه، بلکه به خاطر اینکه وی اعلام کرده قرار است در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند و اگر مجدد در این انتخابات شکست بخورند، آن‌ها تلاش خواهند کرد تا مجددا نتیجه را تغییر دهند، درست به همان شیوه‌ای که در انتخابات ۲۰۲۰ قصد انجام آن را داشتند.»

تعداد زیادی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که دونالد ترامپ به دلیل اقداماتش که منجر به شورش کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شد، باید متهم شناخته شود.

براساس نتایج نظرسنجی تلویزیون ای‌بی‌سی، ۵۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ باید متهم شناخته شود و این رقم نسبت به ماه آوریل (۵۲ درصد) شش درصد افزایش یافته است. همچنین ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان با متهم شناخته‌شدن ترامپ مخالفت کردند و ۲ درصد از شرکت‌کنندگان هم نظری نداشتند.

علاوه بر این، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر فکر می‌کنند که نتیجه تحقیقات کمیته منصفانه بوده، در حالی که ۳۸ درصد از آن‌ها معتقدند که نتایج عادلانه نبوده است.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. دونالد ترامپ که بار‌ها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا "تقلب گسترده" انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند». وی همچنین در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی‌سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بار‌ها دموکرات‌ها را به "تقلب بزرگ" متهم کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی