تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

حرکت اولین قطار کانتینری از تهران به ترکیه

قطار کانتینری آزمایشی اعزامی قزاقستان به مقصد ترکیه و اروپا با ورود به کریدور شبکه سراسری ریلی ایران، از ایستگاه راه‌آهن تهران عازم ترکیه شد.

کد خبر: ۱۳۲۰۷۹
۲۱:۲۹ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

حرکت نخستین قطار کانتینری از تهران به ترکیه

دیدارنیوز: قطار کانتینری آزمایشی اعزامی قزاقستان به مقصد ترکیه و اروپا با ورود به کریدور شبکه سراسری ریلی ایران، طی مراسم رسمی امروز (۲۹ خرداد) از ایستگاه راه‌آهن تهران عازم ترکیه شد.

اعزام این قطار بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های قبلی انجام‌شده بین سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با مدیرعامل راه‌آهن قزاقستان و با هدف فعال کردن کریدور ترانزیتی KTI (قزاقستان - ترکمنستان - ایران) و در ادامه حمل به مقصد ترکیه و اروپا در چارچوب نشست روسای جمهور دو کشور ایران و قزاقستان صورت پذیرفته است.

این قطار کانتینری روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ خرداد از مبدا اکتائو قزاقستان بارگیری و به مقصد در نظر گرفته‌شده، مطابق برنامه تنظیمی اعزام شده است. همچنین در راستای تفاهمات صورت‌گرفته، امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) موافقتنامه‌ای بین روسای جمهوری دو کشور و با حضور قاسم ژورمارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان در تهران، به امضا رسید.

گفتنی است؛ طول این مسیر ریلی شش هزار و ۳۳۶ کیلومتر است که از این میزان، حدود سه هزار و ۱۸۵ کیلومتر در قلمرو قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در قلمرو ترکمنستان، یک‌هزار و ۵۱۷ کیلومتر در قلمرو ایران و ۹۳۴ کیلومتر آن در قلمرو ترکیه قرار دارد.

حرکت نخستین قطار کانتینری از تهران به ترکیه

سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن نیز در توئیتی درباره راه‌اندازی کریدور ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران- ترکیه، نوشت: «به لطف خدا و با هم‌افزایی میدان و دیپلماسی، پس از مذاکرات و توافقات چندماهه، امروز کریدور ریلی قزاقستان- ترکمنستان- ایران- ترکیه با هدف‌گذاری اولیه جابه‌جایی سالانه ۵ میلیون تن بار به منظور بهره‌مندی از مزیت ژئوپلیتیک کشور راه‌اندازی شد.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی