تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
دو نماینده تذکر دادند

اظهارات جنجالی یک نماینده درباره ازدواج دختران ایرانی؛ «بانکی‌پور» باید عذرخواهی کند

اظهارات جنجالی امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس درباره ازدواج دختران ایرانی، با اعتراض و انتقاد شدید برخی از نمایندگان مواجه شد و نماینده خلخال در این رابطه گفت: انتظار داریم رئیس مجلس فرصت دهد این نماینده از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

کد خبر: ۱۳۲۰۴۸
۱۴:۲۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

اظهارات جنجالی یک نماینده درباره ازدواج دختران ایرانی؛ «بانکی‌پور» باید عذرخواهی کند

دیدارنیوز: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اظهارات غیرکارشناسی نماینده اصفهان درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی انتقاد کردند.

فاطمه قاسم‌پور نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) قوه مقننه و در تذکری شفاهی خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به توان مجلس انقلابی قانون تعالی جمعیت تصویب شد لذا امروز نظارت بر اجرای این قانون بر تک تک نمایندگان و البته هیئت رئیسه مجلس واجب است.

وی ادامه داد: علاوه بر این به‌نمایندگی از بانوان فراکسیون زنان و خانواده باید بگویم ما همه معتقدیم باید مسیر ازدواج جوانان تسهیل شود، اما نه با هر راهکاری و نه با هر بیانی، لذا اظهارنظر‌های هیجانی و غیرکارشناسی که افکار عمومی را جریحه‌دار می‌کند نه‌تن‌ها به نظر کلّیت مجلس نیست بلکه اعلام می‌کنم ارائه راهکار‌هایی مبنی بر حفظ کرامت جامعه زنان و نگاه همه‌جانبه برای ارائه راهبرد‌ها و سیاست‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های جامعه ایرانی رویکرد این مجلس بوده و است.

نماینده تهران در مجلس افزود: مجلس کنونی علاوه بر قانونگذاری در حوزه جوانی جمعیت، اصلاح قانون تسهیل ازدواج، اصلاح قانون حمایت از خانواده و لایحه حمایت زنان در برابر خشونت را با جلب نظر نخبگان پیگیری می‌کند فلذا نباید با یک‌سری اظهارنظر‌ها که نهایتاً جامعه زنان را که کریمانه به‌دنبال احقاق حقوقشان هستند ملتهب کنیم و این کار در شأن مجلس نیست لذا از این تریبون به تمام زنان و دختران و مردان غیور سرزمین خود اعلام می‌کنم که حفظ شأن و منزلت آن‌ها را بر خود واجب می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

در ادامه عبدالرضا مصری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست مجلس را به‌عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: وظیفه ذاتی مجلس دفاع و صیانت از مصوبات مجلس شورای اسلامی است لذا از آنچه در مجلس تصویب شده است صیانت می‌کنیم تا مرّ قانون اجرا شود، اما ممکن است هر کدام از نمایندگان نظرات شخصی داشته باشند، اما در نهایت آنچه قانون است، اجرا خواهد شد.

سیدغنی نظری نماینده خلخال در مجلس نیز در تذکری گفت: این‌که برخی از دوستان درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به‌بهانه توسعه روابط فرهنگی صحبت کردند، کاملاً غلط است. انتظار داریم رئیس مجلس فرصت دهد این نماینده از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

در حالی که نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، به‌یک‌باره نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی حاضر شده انتقاداتی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند.

امیرحسین بانکی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مصاحبه‌ای، پیشنهادی درباره ازدواج بین‌المللی مطرح کرده بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی