تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
فدراسیون به دنبال ثبات در تیم‌های ملی و امید

اسکوچیچ و مهدوی‌کیا تکان نمی‌خورند

فدراسیون فوتبال معتقد است که عده‌ای با عنوان کردن بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی شیطنت می‌کنند و قصد دارند این مقدار آرامش را نیز به هم می‌زنند.

کد خبر: ۱۳۲۰۱۷
۱۱:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

اسکوچیچ و مهدوی‌کیا

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در روزهای اخیر موج جدیدی از حرف و حدیث‌ها درباره نیمکت تیم ملی به وجود آمده و حتی عده‌ای از حضور مجدد و قریب‌الوقوع کارلوس کی‌روش به تیم ملی صحبت کرده‌اند. البته واکنش خفیف فدراسیون فوتبال به این قیل و قال هم در انتشار این شایعات بی‌تاثیر نبود. با این حال محمد جواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به دیدار گفت اسکوچیچ تا سال ۲۰‌۲۳ با تیم ملی فوتبال قرارداد اما بعضی از افراد با به راه انداختن این قبلی اخبار قصد دارند فدراسیون را به مسیر دلخواه خود ببرند.

او ادامه داد: «تا به حال چندین بار آقایان ماجدی و بهرام رضائیان در این مورد صحبت کرده‌اند، ولی ظاهرا بعضی از دوستان نمی‌خواهند قبول کنند که آقای اسکوچیچ تا بازی‌های جام ملت‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ با تیم ملی ایران قرارداد دارد و قرار نیست تغییر شود.»

پس از آنکه کانادا دیدار دوستانه تیم ملی خود با ایران را کنسل کرد، تیم ایران در قطر اردو زد و یک دیدار دوستانه با الجزایر هم برگزار کرد. اما این اردو در گرمای قطر و باخت تیم ملی در دیدار دوستانه با انتقادهای زیادی همراه شد. پاینده در این خصوص می گوید: «اگر ما می توانستیم در فیفا دی اردوی کانادا برویم و دیدارهای دوستانه را که تعیین کرده بودیم، برگزار کنیم همه چیز به خوبی پیش می رفت، ولی این اردو به دلایل کاملا سیاسی لغو شد تا در زمان کم باقی مانده تنها گزینه پیش روی اسکوچیچ برپایی اردو در قطر باشد که شاید بهترین انتخاب نبود، ولی بخاطر امکانات موجود و حضور تیم‌های ملی در قطر می توانستیم امیدوار باشیم که بازی دوستانه ای را هماهنگ کنیم که همین اتقاق هم افتاد. در آن زمان کم ما نمی‌توانستیم برای اردوی اروپایی شرایط را مهیا کنیم و حتی اگر هم این اتفاق می‌افتاد به دلیل حضور تیم‌های معتبر در لیگ ملتهای اروپا نمی توانستیم بازی دوستانه ای را هماهنگ کنیم.»

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به دو «فیفا دی» پیش‌رو در شهریور و آبان و پیش از اعزام تیم ملی به جام جهانی گفت: «در تدارک هستیم تا در این مدت دو دیدار دوستانه در شهریور و یک دیدار دوستانه در آبان ترجیحا با تیم‌های آمریکایی و اروپایی هماهنگ کنیم که شباهت بیشتری با همگروهی های ایران در رقابت‌های گروه  Bجام جهانی یعنی انگلیس، آمریکا و ولز   داشته باشند. بعضی هم از اردوهای داخلی صحبت می‌کنند اما از آنجایی که بیشتر بازیکنان اصلی تیم ملی ما را لژیونرها تشکیل می‌دهند، برقراری اردو در زمانی به غیر از فیفا دی باعث می شود لژیونرها نتواند همراه تیم باشند و عملا برگزاری اردو با این شرایط بی‌معنی می‌شود.»

پاینده با اشاره به اردوی قطر گفت: «در آخرین اردوی تیم ملی ۳۰ نفر‌حضور داشتند. این نفرات طبق نظر کادر فنی انتخاب شدند و در صورت صلاحدید ممکن است در اردوهای بعدی تغییر کنند تا در نهایت سرمربی تیم ملی به ارنج اصلی خودش دست پیدا کند.»

امیدها در ترکیه اردو می زنند

تیم امید ایران پس از پایان دیدارهای قهرمانی آسیا در ازبکستان، حالا باید خودش را برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه آماده کند. این رقابت که در کشور ترکیه و بین کشورهای اسلامی برگزار می شود از ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

مهدی مهدوی کیا در حال حاضر در آلمان حضور دارد اما برای اردوی بعدی تیم ملی در تیرماه به ایران باز می گردد. همانطور که قبلا گفته شد ایده مهدوی کیا درست کردن تیمی با نفرات زیر ۲۱ سال است و به همین دلیل هم  محمد خدا بنده‌لو، پارسا جعفری و رضا کاخ‌ساز در بازگشت در اردوهای بعدی امید حضور ندارند و نفرات جدید با میانگین سنی مورد نظر به اردو اضافه می شوند.

چیا فوادی مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید در این زمینه گفت: «آقای مهدوی‌کیا طی جلساتی که با مسئولان فدراسیون داشت از برنامه بازیکن‌سازی دفاع کرد. همانطور که سرمربی تیم ملی امید بارها عنوان کرده هدفش ساختن تیم زیر ۲۱ ساله است که چند سال  بتواند در رده امید حاضر شود نه اینکه تیم زیر ۲۳ سال لیگ که فقط به صورت مقطعی نتیجه بگیرد.»

او با اشاره به اتمام قرارداد مهدوی کیا در شهریور عنوان کرد.: «فکر نمی‌کنم مشکلی برای تمدید قرارداد آقای مهدوی‌کیا باشد. دور قبل هم ما کارمان را در فروردین شروع کردیم ولی امضای قرارداد با ما در شهریور صورت گرفت. با توجه به همسویی نظرات فدراسیون با آقای مهدوی کیا فکر نمی کنم مشکلی برای تمدید قرارداد با او باشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی