تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس و اعضای هیات پارلمانی کرواسی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس و اعضای هیات پارلمانی کرواسی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای توسعه مناسبات با جمهوری کرواسی ندارد.

کد خبر: ۱۳۱۹۹۳
۰۸:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس و اعضای هیات پارلمانی کرواسی

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس و اعضای هیأت پارلمانی کرواسی که به تهران سفر کرده‌اند با اشاره به گفتگو‌ها و رایزنی‌های بعمل آمده بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و کرواسی طی ماه‌های اخیر نسبت به توسعه مناسبات دو کشور ابراز علاقمندی نمود.

امیرعبداللهیان در این دیدار به جایگاه تأثیرگذار دیپلماسی پارلمانی و نیز سیاست خارجی متوازن در دولت سیزدهم اشاره و اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای توسعه مناسبات با جمهوری کرواسی ندارد و مجالس دو کشور نقش مهمی در حمایت از مناسبات فیمابین ایفا می‌نمایند. وزیر امور خارجه کشورمان ارتقا سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور را مهم ذکر کرده و ابراز امیدواری نمود پنجمین دور اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کرواسی بزودی برگزار شود. تشریح آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه و مواضع اصولی کشورمان در این خصوص از دیگر محور‌های مطروحه در ملاقات هیات پارلمانی کرواسی با وزیر امورخارجه کشورمان بود.

در این دیدار زلاتکو حسنبگوویچ رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران، ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در معیت اعضای گروه دوستی پارلمانی و دیدار با مقامات کشورمان، اقدام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور آسیایی که استقلال کرواسی را برسمیت شناخت را به عنوان یک برگ زرین در تاریخ دیپلماسی کرواسی و سابقه مناسبات دو کشور ذکر کرده و تبادل نظر و گفتگو با مقامات کشورمان برای پیرامون توسعه روابط دو کشور از جمله اهداف سفر هیئت پارلمانی کرواسی ذکر کرد.

هیئت پارلمانی کرواسی با اشاره به سابقه کهن و اشتراکات زیاد فرهنگی میان دو‌ملت ایران و کرواسی آمادگی خود برای حمایت از مناسبات دو کشور و امضای سند همکاری‌های فرهنگی را ابراز داشت.

در این ملاقات، آقایان علی اصغر خانی و حسین حسین زاده رئیس و عضو دیگر گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی نیز آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به ارتقا مناسبات ایران و کرواسی در زمینه‌های مختلف و تبادل هیات‌های پارلمانی میان‌دو کشور را ابراز داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی