تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

السیسی: مصر به روابط دوستانه با روسیه افتخار می‌کند

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد که قاهره به روابط دوستانه و تاریخی مستحکم با روسیه افتخار می‌کند.

کد خبر: ۱۳۱۹۵۶
۱۵:۵۲ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

السیسی مصر به روابط دوستانه با روسیه افتخار می‌کند

دیدارنیوز ـ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در جریان مشارکت در جلسه بیست و پنجمین همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ که تحت نظارت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد، تاکید کرد، قاهره به روابط دوستانه و تاریخی مستحکم با روسیه و همچنین توسعه چشمگیر روابط بین دو کشور طی سال‌های اخیر در تعدادی از زمینه‌های حیاتی اقتصادی مصر و روسیه و نیز رفاه مردم دو کشور افتخار می‌کند.

در همین راستا، ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عبد الفتاح السیسی به همتای روسی خود به مناسبت افتتاحیه همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ تبریک گفت و اعلام کرد که این رویداد از زمان برگزاری نخستین دور آن در سال ۱۹۹۷ به یک تریبون پیشرو برای جامعه تجاری و یک رویداد اقتصادی متمایز و برجسته تبدیل شده که به دنبال رایزنی در خصوص مسائل اصلی اقتصادی است که بازار‌های نوظهور و جهان با آن رو به رو هستند.

السیسی تاکید کرد، مصر و روسیه فدرال طی سال‌های اخیر در اجرای پروژه‌های بزرگ که در خدمت دو کشور بوده، مشارکت داشته‌اند که شاید برجسته‌ترین آن‌ها پروژه تأسیس نیروگاه هسته‌ای "الضبعه" باشد.

رئیس جمهور مصر درخصوص "چشم انداز ۲۰۳۰ مصر" گفت: این چشم‌انداز منعکس کننده یک برنامه راهبردی طولانی‌مدت برای دولت جهت دستیابی به اصول و اهداف توسعه پایدار در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مصر روسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی