تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
با حضور مدیر کل دفتر آموزش‌های دبستان وزارت آموزش و پرورش انجام شد

رونمایی از نسخه نهایی سامانه راهبران آموزشی و تربیتی کلاس‌های چندپایه

News Image Lead

از نسخه نهایی سامانه راهبران آموزشی و تربیتی کلاس‌های چند پایه با حضور مدیر کل دفتر آموزش‌های دبستان وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

کد خبر: ۱۳۱۹۵
۱۰:۰۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷
دیدارنیوز - قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این مراسم در جمع راهبران آموزشی و تربیتی کلاس‌های چندپایه و معاونان آموزش ابتدایی نواحی هفتگانه مشهد عنوان کرد: بخش عمده تعلیم و تربیت در شش سال ابتدایی شکل می‌گیرد بنابراین مقطع ابتدایی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ با این حال، در مناطق کم‌جمعیت به ویژه در روستاهایی که به علت مهاجرت از تراکم جمعیتی پایینی برخوردارند مجبوریم کلاس‌های چندپایه را تشکیل دهیم.

وی افزود: کلاس‌های چندپایه به لحاظ بار سنگینی که بر دوش معلمان گذاشته می‌شود نقطه ضعف و از جهتی که مانع ترک تحصیل دانش‌آموزان این مناطق می‌شود، نقطه قوت به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دانش آموزان ابتدایی در استان خراسان رضوی به جهت گستردگی جغرافیایی بیشتر در روستاها و مناطق کم‌جمعیت هستند و ما مجبور به تشکیل کلاس‌های چند پایه در برخی از این مناطق هستیم.

خدابنده راهبران آموزشی و تربیتی را مجریان توسعه عدالت آموزشی به عنوان یکی از شعارهای دستگاه تعلیم تربیت استان دانست و تصریح کرد: حضور و نظارت راهبران آموزشی در کلاس های چندپایه، قوت قلبی برای معلمین و کمک به ارتقا کیفیت اموزشی و پرورشی این کلاس ها است.

وی در پایان با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به ارزشیابی کیفی و توصیفی خاطر نشان ساخت: ارزشیابی کیفی، توصیفی به ویژه با رویکرد آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌ها باید جدی گرفته شود که بی‌شک در این مسیر همراهی معلمان و خانواده‌ها ضروری است.

ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی، نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارش عملکردی از دبیرخانه کیفیت‌بخشی به کلاس‌های چندپایه گفت: خراسان رضوی به عنوان دبیرخانه کشوری کیفیت‌بخشی به کلاس های چندپایه از چهار سال پیش کار خود را آغاز کرده است و برنامه‌هایی همچون برگزاری جشنواره جلوه‌گاه اثر و اندیشه برای سه سال متوالی و نیز تولید نقشه‌های مفهومی کتاب‌های ریاضی، علوم و هدیه‌های آسمان از جمله مهم‌ترین اقدامات دبیرخانه کیفیت‌بخشی به این کلاس‌هاست.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سامانه و سایت راهبران آموزشی و تربیتی که با کمک اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان طراحی در مرحله اجرای آزمایشی نقاط قوت و ضعف آن بررسی شده است، به منظور کیفیت‌بخشی و نظارت تحولی در کلاس‌های چندپایه و همچنین بررسی عملکرد درون کلاس‌های چند‌پایه به بهره‌برداری می‌رسد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی