تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سازمان ملل: از هر ۷۸ نفر در جهان یک نفر آواره است!

فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در خصوص تعداد آوارگان در جهان گفت: امروز از هر ۷۸ نفر در جهان یک نفر آواره شده است و این یک «نقطه عطف دراماتیک» است که یک دهه پیش کمتر کسی انتظارش را می‌کشید.

کد خبر: ۱۳۱۸۵۸
۰۸:۵۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

سازمان ملل: از هر ۷۸ نفر در جهان یک نفر آواره است!

دیدارنیوز: فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه گفت: «در یک دهه گذشته، سالی نبوده که آمار شمار آوارگان افزایشی نبوده باشد. حالا یا جامعه بین‌المللی برای رسیدگی به این فاجعه انسانی با هم در مورد حل اختلافات و یافتن راه‌حل‌های پایدار اقدام خواهند کرد یا این که همین روند وحشتناک ادامه خواهد داشت.»

آمار آوارگان در جهان چه تعداد است؟
آقای گراندی در خصوص تعداد آوارگان در جهان گفت: امروز از هر ۷۸ نفر در جهان یک نفر آواره شده است و این یک «نقطه عطف دراماتیک» است که یک دهه پیش کمتر کسی انتظارش را می‌کشید.

بر اساس گزارش‌های سالانه آژانس پناهندگان، تعداد آوارگان در جهان تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود نود میلیون نفر بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن هست در صد و در مقایسه با ده سال پیش از آن دو برابر رشد داشته است.

این آژانس در اردیبهشت ماه یعنی ده هفته پس از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که تعداد آوارگان به رکورد تاریخی ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

ناامنی غذایی شتاب‌دهنده بحران‌های دیگر خواهد بود

کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل در یک نشست خبری در ژنو در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد در پاسخ به این سؤال که آیا بحران کنونی ناامنی غذایی در جهان به آواره شدن بیشتر مردم دامن خواهد زد گفت: «تصوری جز این نباید داشت. به اعتقاد من اگر به مشکلاتی مثل جنگ، نقض حقوق بشر، تغییرات اقلیمی یا هر چیزی که فکر می‌کنید ناامنی غذایی را هم اضافه کنید آن وقت خواهید دید که چگونه همه چیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.»

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد با استناد به داده‌های بانک جهانی گفت، در مجموع، ۲۳ کشور با جمعیت ۸۵۰ میلیون‌نفری با «درگیری و نزاع‌های متوسط یا شدید» مواجه شدند.

از میان نود میلیون نفری که در سال ۲۰۲۱ آواره شده‌اند، ۲۷ میلیون نفر پناه‌جو هستند و ۵۳ میلیون نفر در داخل مرز‌های کشور خودشان آواره شده‌اند. در حدود پنج میلیون نفر تقاضای پناهندگی داده‌اند و در حدود چهار و نیم‌میلیون نفر نیز از ونزوئلا خارج شده‌اند و هنوز وضعیت مشخصی ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی