تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
تورم و مشکلات زنجیره تامین جهانی ادامه دارد

فروش خودروهای صفر کیلومتر کاهش یافت

به دلیل تداوم مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیمه هادی‌ها و افزایش نگرانی صنعت خودروسازی در مورد تأثیر تورم، فروش خودرو در بریتانیا در ماه گذشته نسبت به همین مقطع در سال قبل یک پنجم کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۳۱۸۲۷
۲۰:۵۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

فروش خودروهای صفر کیلومتر کاهش یافت

دیدارنیوز: صنعت خودرو نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان پس از همه گیری ویروس کرونا و تداوم مشکلات زنجیره تامین همچنان با مشکلات زیادی روبرو است.

خودروسازان جهانی که با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و کارخانه‌های خود را یکی پس از دیگری تعطیل می‌کنند نمی‌تواند نیاز مصرف کنندگان که پس از پایان همه گیری افزایش یافته را برآورده کنند.

به دلیل تداوم مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیمه هادی‌ها و افزایش نگرانی صنعت خودروسازی در مورد تأثیر تورم، فروش خودرو در بریتانیا در ماه گذشته نسبت به همین مقطع در سال قبل یک پنجم کاهش یافته است. بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور (SMMT)، ثبت سفارش برای خودرو‌های جدید در بریتانیا با ۲۰.۶ درصد کاهش در سال به ۱۲۴۴۰۰ در رده دوم ضعیف‌ترین ماه می‌از سال ۱۹۹۲ رسیده است.

فروشندگان خودرو‌های نو و کارکرده از زمان بازگشایی نمایندگی‌ها پس از اولین قرنطینه همه‌گیری کووید در سال ۲۰۲۰، تقاضای زیادی برای وسایل نقلیه را تجربه کرده‌اند. با این حال، خودروسازان به دلیل بحران در زنجیره تامین جهانی، به خصوص نیمه هادی‌ها برای ساخت تراشه‌های کامپیوتری که همه چیز از سیستم‌های سرگرمی گرفته تا برف پاک کن‌ها و باتری‌های خودرو را در کمبود عرضه کنترل می‌کنند، نتوانسته اند از این تقاضا برای افزایش عرضه استفاده کنند. مدیر اجرایی اینتل، ماه گذشته گفت که انتظار ندارد کمبود‌ها تا سال ۲۰۲۴ پایان یابد، یعنی دیرتر از زمانیکه اکثر خودروسازان برای بهبود روند انتظار داشتند.

سایر قطعات که با کمبود عرضه مواجه هستند شامل دسته سیم هستند، اجزای نسبتاً ساده‌ای که کابل‌هایی را که برای کنترل سیستم‌های مختلف در خودرو استفاده می‌شود، به هم متصل می‌کنند. چندین خودروساز سیم‌های خود را از اوکراین تهیه می‌کردند، جایی که تولید آن به دلیل تهاجم روسیه مختل شده است.

SMMT گفته خودروسازان در بریتانیا بر روی تحویل خودرو‌های برقی تمرکز کرده اند، زیرا تلاش می‌کنند مقررات کنترل انتشار کربن را رعایت کنند. خودرو‌های برقی تقریباً یک پنجم کل فروش خودرو‌های جدید در ماه می‌و ۱۴ درصد از فروش را در سال جاری تا کنون با رکورد ۹۲۰۰۰ خودروی فروخته شده به خود اختصاص دادند.

به طور کلی، بازار خودرو‌های جدید بریتانیا تقریباً یک سوم کمتر از سطح قبل از همه‌گیری ۲۰۱۹ باقی مانده است.

صنعتگران خودرو هشدار می‌دهد که تورم بالا می‌تواند تقاضا برای خودرو‌های جدید را در ماه‌های آینده کاهش دهد، زیرا مصرف‌کنندگان پول کمتری برای خرج کردن دارند و احتمال دریافت وام‌های کلان برای خرید خودرو‌های جدید کاهش می‌یابد. مدیر اجرایی انجمن ملی فروشندگان فرانچایز گفت که "فشار فزاینده هزینه زندگی در بریتانیا به کاهش فروش در بازار خودرو‌های جدید دامن می‌زند.

مایک هاوز، مدیر اجرایی SMMT، گفت: در یک ماه چالش برانگیز دیگر برای بازار خودرو‌های جدید، این صنعت همچنان با کمبود مداوم قطعات جهانی روبرو است و صنعت رو به رشد خودرو‌های برقی یکی از معدود نقاط روشن این روز‌ها است.

نوسازی وسایل نقلیه در جاده‌های با سرعت کمی در حال پیشروی است، به طوریکه با افزایش تورم و فشار بر درآمد خانوارها، این امر به طور فزاینده‌ای دشوار خواهد بود مگر اینکه کسب و کار‌ها و خریداران خصوصی اعتماد کافی برای انجام این کار را داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی