تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

دلار؛ مهم‌ترین مساله برای «بورس»!

سعید جعفری، ارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مهم‌ترین مساله بورس اختلاف نرخ دلار در بازار آزاد و سامانه نیما است، گفت: بسیاری انتظار دارند روند بازار سرمایه همسو با تورم رشد کند، اما این اتفاق کمرنگ شده است.

کد خبر: ۱۳۱۷۷۲
۱۱:۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

دلار؛ مهم‌ترین مساله برای «بورس»!

دیدارنیوز: یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح ریسک‌هایی که این بازار با آن رو به رو است گفت: مهم‌ترین مساله بورس اختلاف نرخ دلار در بازار آزاد و سامانه نیما است.

سعید جعفری، با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع برای بازار سرمایه نرخ دلار است، توضیح داد: مهم‌ترین موضوعی که وجود دارد این است که بین رشد قیمت دلار در بازار آزاد و دلاری که شرکت‌های بزرگ بورسی در سامانه نیما عرضه می‌کنند اختلاف زیادی وجود دارد و این باعث شده است با وجود آنکه شاهد رشد قیمت دلار در بازار آزاد هستیم بازار سرمایه نزولی شده و همانند سایر بازار‌ها با تورم رشد نکند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بورسی که از صادرکنندگان بزرگ کشور محسوب می‌شوند ملزم شده بودند به اینکه دلار خود را در سامانه نیما به اختلاف زیاد نسبت به بازار ازاد عرضه کنند و این باعث شده بود که سهام شرکت‌ها نیز تحت فشار باشد. اما دلیل اینکه شاهد صعود چشم گیر بازار در روز‌های قبل بودیم این بود که اعلام شد صادرکنندگان میتوانند دلار خود را با نرخ توافقی بفروشند. یعنی با نرخ‌های بالاتر از نرخ نیما که این باعث شد هیجان خرید در بازار مخصوصا در نماد‌های صادراتی و پتروشیمی‌ها ایجاد شود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به وضعیت بازار‌های جهانی اظهار کرد: از طرف دیگر ریسک‌هایی در بازار‌های جهانی وجود دارد. ریزش شدید بازار بورس امریکا و احتمال ایجاد رکود گسترده باعث شده است سهام داران در بازار داخلی احتیاط کنند، زیرا بسیاری از شرکت‌ها کامودیتی محور و وابسته به قیمت‌های جهانی هستند و اگر رکود در بازار جهانی رخ دهد دامنه آن به کالا‌ها در ایران نیز می‌رسد.

جعفری با اشاره به احتمال قطعی برق صنایع نیز گفت: از طرف دیگر در استانه فصل گرما هستیم و برق برخی واحد‌های تولیدی در مقاطعی قطع می‌شود و سرمایه گذاران نگران هستند این قطعی برای چند ماه ادامه دار باشد و باعث شود شرکت‌ها در گزارش‌ها هم عملکرد خوبی در حوزه تولید و فروش نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ریسک پیرامون بازار سهام زیاد است، عنوان کرد: همین ریسک باعث احتیاط معامله گران می‌شود. بسیاری انتظار دارند روند بازار سرمایه همسو با تورم رشد کند، اما این اتفاق کمرنگ شده است. با این حال من فکر می‌کنم از هفته بعد مجددا صعود ملایمی در بازار داشته باشیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دلار بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی