تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پروفسور حسن امین در مراسم تکریم از مرحوم دعایی و معارفه سید عباس صالحی

مراسم تکریم سید محمود دعایی مدیر تازه در گذشته موسسه فرهنگی مطبوعاتی روزنامه اطلاعات و همزمان معارفه سیدعباس صالحی مدیر جدید این موسسه روز ۲۳ خرداد در سالن همایش‌های روزنامه اطلاعات برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۱۷۵۷
۰۹:۴۲ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

پروفسور حسن امین در مراسم تکریم از مرحوم دعایی و معارفه سید عباس صالحی

 

دیدارنیوز: مراسم تکریم سید محمود دعایی مدیر تازه در گذشته موسسه فرهنگی مطبوعاتی روزنامه اطلاعات و همزمان معارفه سیدعباس صالحی مدیر جدید این موسسه روز ۲۳ خرداد در سالن همایش‌های روزنامه اطلاعات برگزار شد. در این مراسم با شکوه، نخست جلال رفیع نویسنده پیشکسوت، به نمایندگی کارکنان موسسه فرهنگی مطبوعاتی اطلاعات و سپس حجت الاسلام محمدرضا مهدوی راد مدیر مجله آینه پژوهش، احمد مسجدجامعی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد و استاد محمدمهدی فرقانی از پیشکسوتان رسانه سخن گفتند. انگاه حجت الاسلام عبد الحسین معزی از دفتر مقام رهبری ضمن سخنرانی جامعی درباره خدمات و خصال ستوده سیدمحمود دعایی، حکم صادره از رهبری را برای سید عباس صالحی به جانشینی مرحوم دعایی ارایه و قرائت کرد.

حسین دعایی فرزند محمود. دعایی نیز ضمن اظهار خوشوقتی از انتصاب صالحی خاطراتی از پدر خود نقل کرد.

سخنران پایانی این مراسم، سیدعباس صالحی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد و مدیر جدید موسسه مطبوعاتی اطلاعات بود. او در سخنرانی مبسوط خود به نکته‌ای مهم اشاره کرد که ایران با تنوع اقوام و تکثر عقاید و مذاهب. دارای یک فرهنگ چند صدایی است و ملت ایران، شامل طیف وسیعی از سلیقه‌ها و عقیده‌ها و آرمان هاست که هر کدام به نوبه خود باید در صحنه مطبوعات کشور، فرصت بروز و ظهور پیدا کند. وی، روش و منش شادروان دعایی مدیر محبوب تازه درگذشته روزنامه اطلاعات را در حفظ ارتباط با همه طیف‌های این رنگین کمان، و دلجویی دعایی از اشخاص و گروه‌های مغفول و خواندن نماز بر پیکر آنان رابه مثابه حرکتی آگاهانه در نزدیک کردن اقشار و طبقات مختلف شهروندان به هم ستود و وعده داد که همان شیوه مدارا و همگرایی و همدلی را در مدیریت جدید خود در موسسه اطلاعات ادامه دهد.

در این مراسم، انبوهی از چهره‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و مطبوعاتی از جمله از سیاسیون، محمدجواد ظریف، محمود واعظی، علی جنتی، محمود صادقی و از اهالی فرهنگ و قلم پروفسور سیدحسن امین، دکتر شهیدی مودب، سهیل محمودی، محسن مسچی، عباس کریمی عباسی و ... حضوری پررنگ داشتند. در این میان، مبادلات فرهنگی گرم و صمیمانه زیادی نیز اتفاق افتاد و از جمله، آخرین کتاب پروفسور سیدحسن امین فیلسوف، حقوقدان و ایرانشناس معاصر، با نام «گواهینامه‌های علمی سنتی در ایران و اسلام» به آقایان عباس سجادی (مجری برنامه)، موسوی بلده (قاری بین المللی برنامه)، حجت الاسلام محمدرضا مهدوی راد، حجت الاسلام عبدالحسین معزی، حسین دعایی و دیگر سخنرانان و مهمانان ویژه از جمله جواد ظریف وزیر پیشین امور خارجه، هدیه داده شد. حضور خانواده مرحوم دعایی و مرحوم دکتر حسن حبیبی معاون اول ریاست جمهوری و البته غیبت تعدادی از دوستان مرحوم دعایی از حواشی دیگر این مراسم باشکوه بود، به طوری که اعلام شد عدم حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی برای تسلیم حکم انتصاب مدیر جدید روزنامه به دلیل بیماری ایشان بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی