تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

سه سرفصل مهم همکاری تهران و عشق‌آباد

وزیر امور خارجه ضمن مرور پروژه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و ترکمنستان، اظهار داشت: دو کشور برای سال جاری سه سرفصل مهم همکاری، شامل هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی، پانزدهمین کمیسیون مشترک کنسولی و مرزی و برگزاری کمیته مشترک رایزنی‌های سیاسی بین دو وزارت امور خارجه در دستورکار قرار دارد که نیازمند توجه دو طرف است.

کد خبر: ۱۳۱۷۲۱
۱۸:۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

سه سرفصل مهم همکاری تهران و عشق‌آباد

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه تاکید کرد: مجموعه توافقنامه‌ها و تقاهم‌نامه‌های جامعی با ترکمنستان در اختیار داریم که باید در جهت اجرای کامل آن حرکت کرد.

حسین امبرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان روز سه‌شنبه در آستانه سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران ملاقات و در خصوص موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک مجدد برگزاری موفق انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ترکمنستان، بر اهمیت بالای سفر امروز رئیس‌جمهور ترکمنستان به تهران در سی‌امین سالگرد برقراری روابط میان دو کشور تأکید کرد.

وی با بیان اینکه زیربنا‌های گسترش روابط دو کشور به خوبی و با بنیان قوی گذاشته شده است، گفت: مجموعه توافقنامه‌ها و تقاهم‌نامه‌های جامعی در اختیار داریم که باید در جهت اجرای کامل آن حرکت کرد.

وزیر امور خارجه ضمن مرور پروژه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، اظهار داشت: دو کشور برای سال جاری سه سرفصل مهم همکاری، شامل هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی، پانزدهمین کمیسیون مشترک کنسولی و مرزی و برگزاری کمیته مشترک رایزنی‌های سیاسی بین دو وزارت امور خارجه در دستورکار قرار دارد که نیازمند توجه دو طرف است.

رشید مردوف نیز در این ملاقات ضمن تشکر از میزبانی و برنامه‌ریزی خوب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به تهران حاکی از اهمیت فوق‌العاده این کشور برای روابط با ایران است، تصریح کرد: دولت ترکمنستان برای این سفر اسناد و پروژه‌های مختلفی را آماده کرده و امیدوار است در این سفر آغاز جدی عملیاتی آن‌ها کلید بخورد.

وی بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و پنج‌جانبه برای آماده‌سازی مقدمات نشست سران کشور‌های خزر در عشق آباد تأکید کرد.

در این ملاقات دو طرف همچنین ضمن تبادل نظر در خصوص برنامه‌های مختلف طراحی شده برای سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به تهران، دریای خزر را دریای دوستی و مودت و آرامش دانستند که نیازمند همکاری همه برای حفظ این ثبات و امنیت و محیط زیست منحصر به فرد آن است.

موضوعات منطقه‌ای از جمله افغانستان و تحولات در منطقه آسیای مرکزی از دیگر موضوعات رایزنی‌های دو طرف بود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی