تیتر امروز

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند/ اردوغان در استانبول با رهبر حماس دیدار کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

پژوهشگر ایرانی، برنده جایزه بنیاد جهانی صلح زنان دانشگاه جورج واشنگتن

کامیل احمدی پژوهشگر و مردم‌شناس ایرانی، جایزه ادبيات و علوم انسانى بنياد جهانى صلح را در دانشگاه جورج واشنگتن را به خود اختصاص داد. وى قبلا هم كانديدا و برنده جايزه‌هاى ناموس IKWRO و دانشگاه حقوق لندن، افتخار كميته اجتماعى آفريقا IAC  و  اتنوگرافى برترين پژوهش قوم‌نگارى موزه شرق لندن HMS از كميته ميراث فرهنگى اروپا شده بود.  

کد خبر: ۱۳۱۷۱
۱۳:۴۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

دیدارنیوز - کامیل احمدی پژوهشگر و مردم‌شناس، جایزه بنياد جهانى صلح زنان بخش ادبیات و علوم انسانی دانشگاه جورج واشنگتن را به خود اختصاص داد.
 
این بنیاد، یک ان.جی.او است که از سال 1981در زمینه مسائل زنان خاصه مهاجرین، فعالیت می‌کند و ارتباط میدانی گسترده‌ای با آفریقا دارد و سالهاست در این کشور مشغول به فعالیت‌های بشر دوستانه است. این بنیاد همچنین با دانشگاه‌های مختلف پروژه‌های مشترک علمی و پژوهشی انجام می‌دهد.

کامیل احمدی اولین پژوهشگر ایرانی است که به دلیل تأليفات علمى و فعالیت‌هايش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر جنسيت، کودکان و اقلیت‌ها برنده این جایزه در دانشگاه جورج واشنگتن شد.

این جایزه هر سال در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، علوم سیاسی، قانون، پزشكى و سلامت، ادبیات و علوم انسانی، مطبوعات، هنر و ... به پژوهشگران برتر جهان اهدا می‌شود که جایزه بخش ادبیات و علوم انسانی امسال به این محقق و نويسنده تعلق گرفت. كاميل احمدى در رقابت با كانديدهاى انتخابى از كشورهاى مصر، انگلستان، كنيا و امريكا برنده اين جايزه شد. 

احمدی در بخش  ادبیات به دلیل تألیف‌ برخى از پژوهش‌ها و کتاب‌هایش با عناوين؛  نگاهى ديگر به شرق و جنوب شرقى تركيه (مردم‌شناسى و رسوم)، قتل‌هاى ناموسى (پديده قتل و خودكشى ميان مهاجران اروپا)، به نام سنت (پژوهشی جامع در باب ختنه زنان در ایران)، طنین سکوت (پژوهشی جامع در باب ازدواج کودکان)، تغيير هويت (تحقيقى بر هويت كوردهاى ايزدى در عراق، كوردستان عراق و سوريه)، خانه‌ای بر روی آب (پژوهشی جامع در باب ازدواج موقت، صیغه محرمیت در ایران)، خانه‌ای با درِ باز (پژوهشی جامع در باب ازدواج سفید) که به دو زبان فارسی و انگليسى و بعضا به تركى و عربى به چاپ رسیده است و در بخش علوم انسانی آن به دلیل انجام پژوهش‌های وی در بحث آسیب‌ها و كار ميدانى در بخش‌هایی از خاور ميانه همانند ايران، تركيه، بوسنى، عراق و افغانستان، و در آفريقا در كشورهاى مصر، كنيا، بورکینافاسو، سودان و در اروپاى مركزى کاندیدای این جایزه شده بود. وى قبلا هم كانديدا و برنده جايزه‌هاى ناموس IKWRO و دانشگاه حقوق لندن، افتخار كميته اجتماعى آفريقا IAC و اتنوگرافى برترين پژوهش قوم‌نگارى موزه شرق لندن HMS از كميته ميراث فرهنگى اروپا شده بود.  
 
کامیل احمدی پژوهشگر ایرانی، برنده جایزه بنیاد جهانی صلح زنان از آمریکا شد

کامیل احمدی كه دانش‌آموخته مردم‌شناسى اجتماعى از انگلستان است، داراى مدارک تخصصى در حوزه تحقيق، حمايت‌گرى و لابيگرى نيز می‌باشد. او اصالتاً از کُردستان ایران و منطقه کُردنشين آذربایجان غربى است و در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه در خصوص جنسيت، کودکان و حقوق اقلیت‌ها پژوهش و فعاليت می‌کند.
 
کامیل احمدی، اخیرا گفت‌وگویی با سایت دیدارنیوز در موضوع ازدواج کودکان داشت که متن گفت‌وگو را می‌توانید در نشانی زیر بخوانید:
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی