تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
آیا حکم کمیته تعیین وضعیت اجرا می‌شود؟

نقل و انتقالات پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام

باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر یکی از فعال ترین تیم‌ها در زمینه جذب بازیکن بوده است و تا امروز نام‌های بزرگی را به لیست خود اضافه کرده اما ممکن است مشکلاتی در این مسیر پیدا شود.

کد خبر: ۱۳۱۷۰۲
۱۴:۴۶ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

نقل و انتقالات پرسپولیس

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: هفته گذشته گزارشی در دیدارنیوز منتشر شد که حاکی از تعیین ضرب‌الاجل برای پرداخت بدهی پرسپولیس به شهر خودرو بو اما با وجود اعلام تعلیق پرسپولیس از ثبت قرارداد رسمی با بازیکن جدید، هر روز اخباری مبنی بر به خدمت گرفتن بازیکن جدید در این باشگاه به گوش می‌رسد. فعالیتی که به زعم نهاد حقوقی فدراسیون، غیرقانونی است. با توجه به جلسه کمیته تعیین وضعیت و حکمی که مبنی بر بستن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس صادر شده، سوال اینجاست که چگونه پرسپولیسی‌ها می توانند هر روز اسم جدیدی را به لیست تیم اضافه کنند؟

از اسماعیل حیدرپور مدیر عامل باشگاه شهر خوردو در همین رابطه سوال کردیم، او گفت: «من با آقای درویش مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، صحبت کردم او به من گفت بیا بابت بخشی از بدهی برای شما چک صادر کنم ولی با توجه به بدقولی های دو ساله این باشگاه، من زیربار نرفتم و گفتم باید این پول با دیرکرد آن‌ به حساب باشگاه واریز شود، تا ما رضایت بدهیم. بدهی ما 7.8 میلیارد است که بعد از دادن حکم  روزانه ۱۰ میلیون به آن دیرکرد تعلق می گیرد.»

حیدر پور با اشاره به اسامی که هر روز در باشگاه پرسپولیس به ثبت می رسند، ادامه داد: «اگر باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و سپاهان بازیکن نگیرند باید تعجب کرد. شما انتظار داشتید باشگاه شهر خودرو، نساجی، هوادار و تراکتور که برای بخش خصوصی هستند بازیکنان بزرگ جذب کنند. این حق طبیعی باشگاه پرسپولیس است که بازیکن بگیرد ولی ما به کمیته انضباطی، تعیین وضعیت، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نامه فرستادیم و از آنها خواستیم که تازمانی که ما نامه ای مبنی بر تسویه حساب به آنها نفرستادیم هیچ قراردادی از بازیکنان پرسپولیس را در سازمان لیگ ثبت نکنند.»

در همین رابطه و با بالا گرفتن مشکلات دو باشگاه پرسپولیس و شهر خودرو در پرونده انتفال یحیی گل محمدی، با یکی از مسئولین کمیته انضباطی تماس گرفتیم، او با اشاره به ماده ۸۹ مصوبه سال ۹۷ گفت: «با توجه به این قانون اگر باشگاهی بدهی داشته باشد و نتواند آن را در زمان مقرر پرداخت کند به سه شکل مجازات می شود:

۱ـ بسته شدن پنجره نقل و انتقالات

۲ـ کسر امتیاز

۳ـ سقوط به دسته پایین‌تر  

بر اساس حکم کمیته تعیین وضعیت این اتفاق برای پرسپولیس رخ داد و تا زمان موعود تسویه حساب کامل با شهر خودرو، صورت نگیرد آنها نمی توانند هیچ انتقالی را در سازمان لیگ به ثبت قانونی برسانند.»

او با اشاره به مهلتی که پیش از این به پرسپولیس داده شده است، گفت: بعد از حکم نهایی و لازم الاجرای کمیته تعیین وضعیت، باید بر طبق قانون مهلتی ۳۰ روز به پرسپولیس داده می شد که بخاطر شرایط بد اقتصادی آن را تا ۵۰ روز هم عقب انداختیم.»

این عضو کمیته انضباطی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس چطور می‌تواند پنجره نقل و انتقالاتش را دوباره باز کند، گفت: «براساس قانون فیفا در سال ۲۰۲۰ هر زمان این بدهی پرداخت شود، باشگاه پرسپولیس می تواند مجددا بازیکن بگیرد. ما از کمیته تعیین وضعیت استعلام می کنیم، باید فیش تسویه حساب به عنوان مدرک ارایه شود و یا این انتقال وجه در محضر به ثبت رسیده باشد.»

او ادامه داد: «این یک پرونده داخلی است و ربطی به دیوان عالی ورزش CAS ندارد. فقط در صورتی این پرونده به دادگاه CAS منتقل می شود که بحث سقوط به لیگ پایین‌تر و یا کسر امتیاز اتفاق بیفتد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی